Intresse koll kalmartävling 16 maj

Gurkslask

Jäämen
Gick med
13 Aug 2008
Hoj
KTM690 SMC
Åker lätt förbi och kollar iallafall, vore skitkul o få lite arrangemang på den banan.

snaggels

Gick med
20 Aug 2003
Hoj
Ducati 848-08
Hur gick det på mötet, blir det ngn tävling?[/QUOTE

Tävlingen blir av !
Fri träning kl 13-18 lörd 15/5
Race sönd 16/5.
Kostnad 500 kr.

Vi kommer att dela upp i S1 S2 Open, vid få anmälda kommer vi ev slå samman S1 och S2 .
Vi kommer denna helg även köra tävling i 70 racer minimoto och fiddy.
TR, inbjudan, tidsshema, samt anmälan kommer att läggas ut inom kort på www.supermotosweden.se
Se även www.kmkrr.se för info.
OBS KRAV på skydd för styrändar, fotpinnar, hjulaxlar.

Se till och anmäl er i god tid !

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Hur gick det på mötet, blir det ngn tävling?[/QUOTE

Tävlingen blir av !
Fri träning kl 13-18 lörd 15/5
Race sönd 16/5.
Kostnad 500 kr.

Vi kommer att dela upp i S1 S2 Open, vid få anmälda kommer vi ev slå samman S1 och S2 .
Vi kommer denna helg även köra tävling i 70 racer minimoto och fiddy.
TR, inbjudan, tidsshema, samt anmälan kommer att läggas ut inom kort på www.supermotosweden.se
Se även www.kmkrr.se för info.
OBS KRAV på skydd för styrändar, fotpinnar, hjulaxlar.

Se till och anmäl er i god tid !

:tummenupp

MaG

...
Gick med
12 Oct 2007
Hoj
Husaberg TE 250 -13
Klart att man ska dit och kolla!

Kommer det finnas möjlighet att köra lite på den banan senare i sommar? Mest som träning och för att det är kul alltså. Har för mig att ni körde lite förra sommaren nån dag i veckan.

snaggels

Gick med
20 Aug 2003
Hoj
Ducati 848-08
Vi har träning för hojar torsd och lörd se www.kmkrr.se för info.
Avgift för ej medlem 150 kr
Tänk på skydd för fotpinnar styrändar hjulaxlar.
/ Tobbe

MaG

...
Gick med
12 Oct 2007
Hoj
Husaberg TE 250 -13
Vi har träning för hojar torsd och lörd se www.kmkrr.se för info.
Avgift för ej medlem 150 kr
Tänk på skydd för fotpinnar styrändar hjulaxlar.
/ Tobbe

Nice... :tummenupp
Är det en liten "puck" på styrändarna då som gäller, eller räcker det att man har handtagsskydd?

Hur är det med fotpinnarna? Jag har bara en plats-puck längst ut, men har för mig att en del också vill ha längst in också.

snaggels

Gick med
20 Aug 2003
Hoj
Ducati 848-08
Nice... :tummenupp
Är det en liten "puck" på styrändarna då som gäller, eller räcker det att man har handtagsskydd?

Hur är det med fotpinnarna? Jag har bara en plats-puck längst ut, men har för mig att en del också vill ha längst in också.

Skydd av plast som tar i backen när styret slår i backen är ett krav.
Likväl skydd för fotpinnar om du lägger cyckeln omkull får ej några metall delar ta i backen = lätt att kolla .
Är detta ok är det bara att köra !

MaG

...
Gick med
12 Oct 2007
Hoj
Husaberg TE 250 -13
Skydd av plast som tar i backen när styret slår i backen är ett krav.
Likväl skydd för fotpinnar om du lägger cyckeln omkull får ej några metall delar ta i backen = lätt att kolla .
Är detta ok är det bara att köra !

Detta låter ju alldeles suveränt.
Lite OT, men hur knepigt var det för er i Kalmar att få tillåtelse att köra på "deras" gokart-bana? Förutom att go-kartfolk ofta tycker att bara go-karts ska få köra där, så finns det väl bestämmelser om avåkningszoner för tvåhjulingar. Eller är jag fel ute där?

Har precis börjat ett "mission impossible" där jag försöker övertyga grabbarna som bestämmer över gokart-banan utanför Växjö (Hagaslätt) att vi borde få tillträde där någon enstaka tid per vecka.

Får se hur det går. Men jag måste försöka iaf.

snaggels

Gick med
20 Aug 2003
Hoj
Ducati 848-08
Lite OT, men hur knepigt var det för er i Kalmar att få tillåtelse att köra på "deras" gokart-bana? Förutom att go-kartfolk ofta tycker att bara go-karts ska få köra där, så finns det väl bestämmelser om avåkningszoner för tvåhjulingar. Eller är jag fel ute där?

Har precis börjat ett "mission impossible" där jag försöker övertyga grabbarna som bestämmer över gokart-banan utanför Växjö (Hagaslätt) att vi borde få tillträde där någon enstaka tid per vecka.

Vi har kört 2 hjulingar i kalmar i många år det mest supermoto som det till och från har vart lite problem med.
Har vart många olika faktorer, men det som satt mest käppar i hjulen för oss är personer som tagit frågan personligt och gått framför talan för övriga i sektionen för 4 hjulingar..
Men nu är det upprensat, nytt folk som har vidare ögon och sammarbetet mellan 2 hjulingar och gokart ser bättre ut än på mycket länge !
Vi i kalmar har fått banan godkänd och besiktigad för supermoto av en av svemo utsedd besiktningsman.
mest för att försäkringar skall gälla under tävlingssammanhang.
Annars har knäckfrågan varit hur vi skall skydda banan från skador om man vurpar då det är lite extra känsligt nu när den nyligen fått ny asfalt.
Därför har vi särskilda krav då det gäller skydd på hojar större än minimoto.
Lycka till men bearbetningen, tycker det är så idiotiskt att motarbeta varandra då vi i grunden delar samma intresse bara med olika många hjul...
Fler banor åt folket !

Last edited:

Jonas A

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2006
Hoj
XJ 750 -82 GRC rsr -03 DM 1 -01 Kina Grc kopia -05 o så en 50cc "Dino" -04 till kidsen

Hej !

Jag var själv i kontakt med klubben som har hagaslätt banan för ett par år sen i rollen som ordf i Kalmar mk:s rr sektion, dom var ganska ensvisa med att dom inte vill ha in några tvåhjulingar o definitivt inga större hojar i så fall.

Ju fler som ställer krav o är intresserade ju större möjlighet att få tillgång till banor, när det gäller Hagaslättbanan så har gokart i kalmar haft ett visst utbyte med dom och man har ibland nyttjat varandras banor, då ett par människor i Kalmar som varit fientligt inställda till 2-hjulingar nu försvunnit så kanske saker kan vara annorlunda även på Hagaslätt...

Lycka till ! :tummenupp

Hampe #66

2fast4U
Gick med
27 May 2003
Hoj
gammal moppe

Jag tog kontakt med wäxjöms gokartsekt för ett par år sedan, och ordf där bjöd in oss till att provköra. Vilket vi gjorde och han var positiv. Men det var inte gokartåkarna. så det sket sig.

Sen har jag tjötat lite på dem, men de bara hänvisar till kalmar.

Det är två klubbar om hagaslätt, minns inte namnet på den andra.

Men det är bra om fler tjötar på dem så kanske de ger med sig. Jag är inte så aktiv längre.

Folkracebanan är ju ett alternativ annars.

mada

Medlem
Gick med
15 Jan 2004
Hoj
KTM 690 Duke R 11, 950 SE 06
Hampe, inga möjligheter att köra på Uråsa igen?

Jag tog kontakt med wäxjöms gokartsekt för ett par år sedan, och ordf där bjöd in oss till att provköra. Vilket vi gjorde och han var positiv. Men det var inte gokartåkarna. så det sket sig.

Sen har jag tjötat lite på dem, men de bara hänvisar till kalmar.

Det är två klubbar om hagaslätt, minns inte namnet på den andra.

Men det är bra om fler tjötar på dem så kanske de ger med sig. Jag är inte så aktiv längre.

Folkracebanan är ju ett alternativ annars.

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras