Intressefråga:Bandag med licenskurs den 11 eller 12/10

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
Skriver frågan igen då jag inte fick ngt svar tidigare.

Är det ok med en övningskörare på banan?

SKRIK INTE!!!!

Har man bara tempo för att köra på banan är det klart att man är välkommen. Men fundera över att se över försäkringsskyddet noga.

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Har man bara tempo för att köra på banan är det klart att man är välkommen. Men fundera över att se över försäkringsskyddet noga.
Fast, hur många övningskörare har bra bantempo? :va Om man inte har licens vill säga, tex Robban Gull är ju inte direkt en besvärande bromskloss :hihi Men vi såg ju förra helgen vad stora hastighetsskillnader kan ställa till med :(

bikestreet

Spänn fast dig!
Gick med
4 Sep 2005
Hoj
Scrambler Ducati + Aprilia Dorsoduro 1200
När måste man lämna besked angående licenskursen? Jag vet inte än om jag kan.

Benny C

Stadig men lite på sladd
Gick med
9 May 2008
Hoj
2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!
Enligt SVT vädret kommer det till Helgen att bli upp till 15C och relativt vackert väder. Hoppas kan vi ju, vore underbart med en rätt varm och solig Oktoberdag på banan!

Torpalasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2008
Hoj
Stiga Park
Är det enbart killar med nerslitna knäpuckar och däcksvärmare som kommer köra? Övningsköraren jag har med mig håller bra tempo på väg och jag själv har bara erfarenhet av 250 körning på Fbg motorbana för några år sen. Vi vill ju självklart inte vara i vägen, men det är ju så jäkla skoj med bankörning och jag vill introducera min polare i det med.

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
Är det enbart killar med nerslitna knäpuckar och däcksvärmare som kommer köra? Övningsköraren jag har med mig håller bra tempo på väg och jag själv har bara erfarenhet av 250 körning på Fbg motorbana för några år sen. Vi vill ju självklart inte vara i vägen, men det är ju så jäkla skoj med bankörning och jag vill introducera min polare i det med.

Då borde det inte vara nåt problem. Det finns allt från nybörjare till raceputtar.

Torpalasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2008
Hoj
Stiga Park
Då synes vi där.
Ngn mer från våra trakter som ska dit och vill rulla gemensamt så hör av er.

Japanviking

Medlem
Gick med
4 Feb 2005
Hoj
KTM 400EXC, 1200GS
Jag vill ta licens men kommer inte få ihop racehojen till helgen.
Är det ok att "köra upp" för licensen på en BMW 1200gs?
Har åkt ett par bandagar förut med BMW:n och har klarat att åka i snabba sporthojsgruppen utan att skämmas.
Är det nödvändigt att köra i racetempo för att ta licensen?

/Andreas

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
Jag vill ta licens men kommer inte få ihop racehojen till helgen.
Är det ok att "köra upp" för licensen på en BMW 1200gs?
Har åkt ett par bandagar förut med BMW:n och har klarat att åka i snabba sporthojsgruppen utan att skämmas.
Är det nödvändigt att köra i racetempo för att ta licensen?

/Andreas

Inga problem. Det går inte så fort på uppkörningen att det skulle vara problem att klara med en sån.

namne

.
Gick med
8 May 2008
Hoj
Ducce748R

Jag är tjej och utan däcksvärmare! Men knäpuckarna är väl kanske lite naggade i kanten...

jiim

SST600 #55
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
2x CBR600RR
efterlyser om någon vill samköra upp från bromölla/kristianstad trakten och kanske ev sova på samma vandrarhem... :)
jag kan stå för buss att köra upp med

Craphound

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2008
Hoj
R1 2007
Har ni tänkte dela upp i grupp licens ,gat ,ny licens, eller är det öppen depå (EVERYMAN FOR HIMSELF? )

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
Har ni tänkte dela upp i grupp licens ,gat ,ny licens, eller är det öppen depå (EVERYMAN FOR HIMSELF? )

Beror på hur många som kommer. Utgångsläget är öppen depå förutom under de korta uppkörningspassen när det endast är de som går licenskurs på banan.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept