Intressekolll, sporthoj.com 30+ goes Tändsticksträffen 2006

RRacer

Medlem
Gick med
13 Jun 2003
Ort
Lerum
Hoj
PW50
1. Maverick_ou812
2. PGH
3. Lord Adrian
4. Bonnie
5. JKay
6. HbgQ (för att hon är så söt, snäll och BITCH)
7. Skrutten (för hon måste)
8. Mi-Ni (för hon ville förra året)
9. Komvux Uppsala (Ullis - för att hon inte kan låta bli)
10. abethebabe
11. rayback (kvalade in på goda meriter)
12. Interceptor
13. Lindén (för han är såååå intresserad av tändstickor)
14. Oas
15. cbxbert
16. BMW R90s (bidrar med veteraninslag)
17. Chirre (samkör gärna och ställer upp med fylleburn)
18. Bubbas (vill också samköra - Hässlehåla)
19. Sniper (galen Helsingborgare)
20. Tolf
21. J.Porta ( Beroende på om jag kan, jobbar på sjön men borde vara hemma)
22. J.Porta ( antagligen kan jag få med mig en till, dock ej SH-medlem )
23. MasseK (Väderkänslig...)
24. Teacher
25. Peter R1
26. Jåke
27. Thomas_34
28. steffe66
29. Plozzaa + en till (tror jag)
30. MATR1 o polare
31. HbgQ älskling
32. aJonator+skjuts (är ju trots allt 7km dit, så över dagen kommer man ju)
33.
34.
35.
36.
37.
38.
39.
40.

Jag kan tyvärr inte komma - hojen stulen :mad:
 

PGH

Cool kille helt enkelt
Gick med
26 May 2004
Ort
S Sandby
Hoj
Piaggio x9 180cc
Smyger sig för mig också, barn, villa, volvo, vovve osv osv, visst ja, jobb också. Men denna happening har väl i stort sett självdött, eller?!
 

A-star

A-star
Gick med
15 Sep 2004
Ort
Småland
Hoj
Nada...just nu.
Jag vill jag vill komma...men jag kan bara komma på Lördagen över dagen//nilla:hej
 

Sunk

Ny medlem
Gick med
18 Aug 2004
Ort
Nyköping
Hoj
DR-Z400E -02
Måste man montera trälådor och polissyrener på hojjarna? Tittade lite på bilderna från tidigare år och det ser ut som en härlig blandning av kåkfarare/BosseBildoktor/Husvagnsmarodörer och lobotomerade cykelbud i grupp som dricker hembränt och tittar på nymodigheter som tändstickor.. seriöst "HörrNi" är det verkligen kul? Är det inte lite mer 73+ än 30+??:confused:

Jag kan ha fel, men rätta mig gärna i så fall??
 

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Sollentuna, Edsviken
Hoj
BMW s1000r 2014 & Kawasaki ZZ50-10
Sunk skrev:
2435766 Måste man montera trälådor och polissyrener på hojjarna? Tittade lite på bilderna från tidigare år och det ser ut som en härlig blandning av kåkfarare/BosseBildoktor/Husvagnsmarodörer och lobotomerade cykelbud i grupp som dricker hembränt och tittar på nymodigheter som tändstickor.. seriöst "HörrNi" är det verkligen kul? Är det inte lite mer 73+ än 30+??:confused:

Jag kan ha fel, men rätta mig gärna i så fall??

Jag är beredd att hålla med. Har kollat på lite bilder å så från träffen, känns INTE som min grej.

Jag UTEBLIR.......har egentligen inte tid så de var väl lika bra.
 

47

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2006
Ort
Solna/sundbyberg
Hoj
StreetTriple R -10
Ullis skrev:
2436020 Jag är beredd att hålla med. Har kollat på lite bilder å så från träffen, känns INTE som min grej.

Jag UTEBLIR.......har egentligen inte tid så de var väl lika bra.

Oväntat att ett arr med bara 30+ åkare, skulle rinna ut i sanden ;)

antar att ni inte "fick" åka för era respektive hälfter :)


/47
 

Sunk

Ny medlem
Gick med
18 Aug 2004
Ort
Nyköping
Hoj
DR-Z400E -02
47 skrev:
2436048 Oväntat att ett arr med bara 30+ åkare, skulle rinna ut i sanden ;)

antar att ni inte "fick" åka för era respektive hälfter :)


/47

Nja, kanske inte har med det att göra, kanske mer att det vore superkul med ett arrangemang för 30+ åkare mer i linje med korrekt målgrupp.. dvs 30+.. Oftast är vi som är 30+ (själv 38 år) lite mer inne på att bo på hotell hellre än att campa, äta på schysst restaraurang före blå-band-i-fotogenpanna osv.. dvs med åldern kommer efterenheten, med erfarenheten kommer möjligheten att vara mer bekväm.. Så jag efterlyser gärna ett evenemang med möjlighet till ett drägligt boende, roligt festande, gärna i kombination med lite banåkning.. Eller varför inte asfaltera upp däcket på en Silja-båt och köra lite Sporthojs-kryssning??

Å nu till ngt helt annat, vill gärna ha lite kommentarer från Er som just nu är på tändsticksträffen, har Ni kul? Är detta ett evenemang Ni rekommenderar framöver??
 
Last edited:

AnkanSt4s

Ny medlem
Gick med
21 May 2006
Ort
Malmö
Hoj
Ducati St4s
Sunk skrev:
2444038 Vill gärna ha lite kommentarer från Er som just nu är på tändsticksträffen, har Ni kul? Är detta ett evenemang Ni rekommenderar framöver??

Hej Sunk!

Är inte på denna träff just nu men har varit tidigare år.
Summering:
mygg, myror, barr, kottar, tältning, bikers, västar. Inte så mycket sporthoj.....
ett plus var dock medlemmar från Eagle Riders som serverade pannkakor
med grön grädde endast iklädda ett förkläde :D och så rapidogänget
som jag körde tillsammans med :yoparty

Är det ett säkert ålderstecken när man hellre bor i stuga :va
 

Sunk

Ny medlem
Gick med
18 Aug 2004
Ort
Nyköping
Hoj
DR-Z400E -02
AnkanSt4s skrev:
2444391 Hej Sunk!

Är inte på denna träff just nu men har varit tidigare år.
Summering:
mygg, myror, barr, kottar, tältning, bikers, västar. Inte så mycket sporthoj.....
ett plus var dock medlemmar från Eagle Riders som serverade pannkakor
med grön grädde endast iklädda ett förkläde :D och så rapidogänget
som jag körde tillsammans med :yoparty

Är det ett säkert ålderstecken när man hellre bor i stuga :va

Tack för ditt svar, och det låter ju inte så hel-tokigt.. och JA! Det är ett klart ålderstecken när man hellre bor i stuga än ligga ihopknölad i ett halvraserat tält som är onyktert uppslaget på norra bohusläns största kotte-samling.. (jepp, egen erfarenhet..). Så att bo i stuga är med andra ord ett bevis på att bli äldre är att bli klokare :nicka )
 

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Sollentuna, Edsviken
Hoj
BMW s1000r 2014 & Kawasaki ZZ50-10
47 skrev:
2436048 Oväntat att ett arr med bara 30+ åkare, skulle rinna ut i sanden ;)

antar att ni inte "fick" åka för era respektive hälfter :)


/47

För mej handlar det inte om en andra hälft eller att jag är bekväm. Tältar på träffar, använder inte stormkök då det brukar finnas varm tillagad mat att köpa & har inte probs med väder.

Grejen är att jag tycker att skäggiga gubbfransar eller feta damer inträngda i tajta skinnbrallor & fransar överallt är bland de osmakligaste som finns.

Säkert trevliga å allt det där....but not my kind of people.
 

AnkanSt4s

Ny medlem
Gick med
21 May 2006
Ort
Malmö
Hoj
Ducati St4s
Sunk skrev:
2444417 Tack för ditt svar, och det låter ju inte så hel-tokigt.. och JA! Det är ett klart ålderstecken när man hellre bor i stuga än ligga ihopknölad i ett halvraserat tält som är onyktert uppslaget på norra bohusläns största kotte-samling.. (jepp, egen erfarenhet..). Så att bo i stuga är med andra ord ett bevis på att bli äldre är att bli klokare :nicka )

Klokare :tummenupp nu känns det redan bättre!

Jag tror det bästa sporthojsarrangemanget nästa år definitivt är på Isle of man. För alla åldrar. Verkar vara nåt slags jubileum 2007.
 

Sunk

Ny medlem
Gick med
18 Aug 2004
Ort
Nyköping
Hoj
DR-Z400E -02
AnkanSt4s skrev:
2444451 Klokare :tummenupp nu känns det redan bättre!

Jag tror det bästa sporthojsarrangemanget nästa år definitivt är på Isle of man. För alla åldrar. Verkar vara nåt slags jubileum 2007.

Isle of Man låter coolt.. har fått för mig att Englandsfärjan från Gbg skall sluta gå, hur får man då med sig hojjen? Köra till Frankrike, ner igenom tunneln (mellan tågen?) och upp i Storbrittanien?? Men varför inte, vi kanske ska samla ihop ett yster gäng muntra 30+:are och åka dit? Nån som har färdtjänst? Rullator med? Stödhjul? Inkontenensskydd? Mycket man måste tänka på efter 30.. :hoppa

Nu kan jag inte vara tyst längre, får Ullis avatar i ansiktet varje gång jag går in i denna tråd.. Ullis - snygg häck!!
 

sLaYeR1

SHUT YOUR PIEHOLE!!!
Gick med
20 Apr 2004
Ort
Jkpg
Hoj
Honda CB1300 -03
Sunk skrev:
2450333 Isle of Man låter coolt.. har fått för mig att Englandsfärjan från Gbg skall sluta gå, hur får man då med sig hojjen? Köra till Frankrike, ner igenom tunneln (mellan tågen?) och upp i Storbrittanien?? Men varför inte, vi kanske ska samla ihop ett yster gäng muntra 30+:are och åka dit? Nån som har färdtjänst? Rullator med? Stödhjul? Inkontenensskydd? Mycket man måste tänka på efter 30.. :hoppa

Nu kan jag inte vara tyst längre, får Ullis avatar i ansiktet varje gång jag går in i denna tråd.. Ullis - snygg häck!!

Tjena!
Kikade lite på detta inlägg och såg Isle Of Man...vi är ett gäng som funderar på detta nästa år, man får köra till Gbg ta båten till Newcastle via Kristiansand i Norge...köra tvärsöver England till Liverpool och där ta båten till Douglas färjeterminal. Så det blir en liten resa...men det skulle vara en upplevelse. Vi skall diskutera mer om detta under vinterns gång...kan bli att vi kör till Assen istället och kollar på Moto GP, inte fel det heller.
 

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Sollentuna, Edsviken
Hoj
BMW s1000r 2014 & Kawasaki ZZ50-10
Sunk skrev:
2450333 Nu kan jag inte vara tyst längre, får Ullis avatar i ansiktet varje gång jag går in i denna tråd.. Ullis - snygg häck!!

Tack, vad synd att jag inte kan säga detsamma ......om din avatar menar jag :D
 

AnkanSt4s

Ny medlem
Gick med
21 May 2006
Ort
Malmö
Hoj
Ducati St4s
sLaYeR1 skrev:
2450646 Tjena!
Kikade lite på detta inlägg och såg Isle Of Man...vi är ett gäng som funderar på detta nästa år, man får köra till Gbg ta båten till Newcastle via Kristiansand i Norge...köra tvärsöver England till Liverpool och där ta båten till Douglas färjeterminal. Så det blir en liten resa...men det skulle vara en upplevelse. Vi skall diskutera mer om detta under vinterns gång...kan bli att vi kör till Assen istället och kollar på Moto GP, inte fel det heller.

Kul att det verkar vara fler som e sugna på Isle of man!!
Jag har åkt färjan förut när jag hojsemestrade i Skottland, den funkar finfint :) (Scandinavian seaways) Bra spännanordningar för mc oxå på bildäck.
Fast på hemvägen fick vi för oss att hoppa av i Norge och "spara" en massa timmar, E18 går ju ända till Kristiansand. Big mistake!
40mil norsk krokväg i 50-70km/h. Det tog 12 timmar att köra till Stockholm......:jisses
Man lär så länge man lever.....:D
 

Sunk

Ny medlem
Gick med
18 Aug 2004
Ort
Nyköping
Hoj
DR-Z400E -02
Ullis skrev:
2451697 Tack, vad synd att jag inte kan säga detsamma ......om din avatar menar jag :D

Om jag skulle spamma ut min häck på internet så skulle jag få en massa obehagliga erbjudanden från ensamma damer med stora behov.. väl? tror jag? eller? Så jag kör lite "fula-gubbar" tema som rättfärdigar ett lägre behovstörstande intresse.. yesss??:såjaponken

sLaYeR1 skrev:
2450646 Tjena!
Kikade lite på detta inlägg och såg Isle Of Man...vi är ett gäng som funderar på detta nästa år, man får köra till Gbg ta båten till Newcastle via Kristiansand i Norge...köra tvärsöver England till Liverpool och där ta båten till Douglas färjeterminal. Så det blir en liten resa...men det skulle vara en upplevelse. Vi skall diskutera mer om detta under vinterns gång...kan bli att vi kör till Assen istället och kollar på Moto GP, inte fel det heller.

Coooolt, håll mig (oss?) uppdaterade.. låter som nåt jag gärna hänger på nästa sommar om Ni har plats över..:tummenupp
 
Last edited:
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top