Intressenter för beg däck 2004?

Pank

Försöker ta mig tillbaka,,
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gixxer 750-94*såld* gixxer 750-99*Crashad* XR600*såld* KTM 690 SMC -08*såld* KLR 650-2014 Kawasaki Cabra 175-1981
Firefighter skrev:
Man skär slicks med en elektrisk skärmaskin som är gjord för att skära däcks mönster med....

man skär i stort set ända ner till corden....

mönstret man skär är ju helt indviduellt alla har ju olika tankar om däcksmönster............

och en vild gissning är att skärmaskinen är snordyr?

///P

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Pank skrev:
och en vild gissning är att skärmaskinen är snordyr?

///P

Inte svindyr, men några tusenlappar.
Dock är det ingen hit att åka slicks på gatan, då de kräver en helt annan temp i däcken för att greppa än vanliga gatdäck. Alltså betydligt högre arbetstemp än gatdäck, och mindre grepp än när de kommit upp i temp.
Kan vara jobbigt att köra så hårt på gata för att få upp tempen i dem..

XENOMORF

Men STANNA DÅ HÄSTJÄVEL!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
NADA!
oFFkeFF skrev:
Inte svindyr, men några tusenlappar.
Dock är det ingen hit att åka slicks på gatan, då de kräver en helt annan temp i däcken för att greppa än vanliga gatdäck. Alltså betydligt högre arbetstemp än gatdäck, och mindre grepp än när de kommit upp i temp.
Kan vara jobbigt att köra så hårt på gata för att få upp tempen i dem..

Fast å andra sidan så är det ju exakt samma gummiblandning som det är i ex. Rennsport och supercorsadäcken som alla ändå kör omkring med så där håller jag nog inte helt med faktiskt....

Körde alltid själv med begagnade Veidec-däck innan och var aldrig missnöjd med greppet, men det kanske finns andra som har haft problem med detta?

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
XENOMORF skrev:
Fast å andra sidan så är det ju exakt samma gummiblandning som det är i ex. Rennsport och supercorsadäcken som alla ändå kör omkring med så där håller jag nog inte helt med faktiskt....

Körde alltid själv med begagnade Veidec-däck innan och var aldrig missnöjd med greppet, men det kanske finns andra som har haft problem med detta?
Rennisar & Corsa funkar bra på gata om man tar det lite piano, givetvis så är det svårt att komma upp i rätt arbetstemperatur på gatkörning men visst funkar det.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
XENOMORF skrev:

Det låter iofs konstigt i mina öron att det skulle vara samma gummiblandning i slicksen och "gatdäcken".

Steny

Ny medlem
Gick med
14 Dec 2003
Hoj
Helt Nytt
oFFkeFF skrev:
Det låter iofs konstigt i mina öron att det skulle vara samma gummiblandning i slicksen och "gatdäcken".

det är samma stomme och gummi. I vissa fall är gatdäcken bättre än slicksen TOM.

Lasker

Member Of PotatoesMc
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha YZF-R1
oFFkeFF skrev:

Är det inte så att det finns en speciell gatblandning av tillexempel supercorsa utöver dom vanliga blandningarna. Har för mej att det finns en sån version av corsadäcket som är gjort för gata :va

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Lasker skrev:
Är det inte så att det finns en speciell gatblandning av tillexempel supercorsa utöver dom vanliga blandningarna. Har för mej att det finns en sån version av corsadäcket som är gjort för gata :va

Finns en massa specialblandningar på racedäcken! Vem som helst kan inte köpa dom dock! Är bara stommen som måste va samma i supersport som dom däcken som säljs på gatan.

Gick med
27 Aug 2003
Hoj
en deformerad skrothög
Supercorsa kommer i tre olika blandningar SC1 (Super Soft - håller mindre än 1 dag (bakdäck) för en gatåkare på bana...), SC2 (Soft - håller 3-4 dagar...) samt SC3 som inte används på bana alls. Med SC1 fram däremot kör man hela 6-7 dagar med supergrepp på bana (för en gatåkare givetvis). Dessa tider gällde för mig med gixxern förra året.

Anledningen till att ett mönstrat däck med samma gummiblandning som ett slicks blir snabbare varmare är ju själva mönstret - extremfallet är ju regndäcken som helt smälter bort på torr asfalt. Mönstret gör ju även att däcken lätt överhettas jämfört med ett slicks som därför håller längre.
Ett mönstrat SC2 bak samt SC1 fram sitter utomordentligt bra i kurvorna även när det är kallt (jämfört med GSXR1000 eller R1:ans original gatdäck, som jag halkat runt på)! :) ...lite dyrare att bränna motorväg med bara...

Vad är anledningen till att ni kör 190 bak XENOMORF? Är det inte bättre kurvegenskaper med ett 180-däck?
Har du några bilder på hur däcken ser ut när ni kört 40 min på dem?

Relapse

I'm on a lonely road
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Jag kan eventuellt vara intresserad av att köpa lätt begagnade däck. Det beror förstås på hur mycket liv som finns kvar i dom är och vad priset landar på. Sedan så vill jag helst bara köpa däck som Camilo kört på, han kör mjukt och fint så slitaget blir nog inte så farligt, medan Patrik studsar ju omkring på banan lite hit och dit så hans däck är säkert tvärslut efter 3 varv eller nåt. :tungan

Fixx

Hundförare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
hoj?
Har jag aldrig märkt när jag har det min min r6:a kommer upp i värme skitfort..
Även bra grepp från början.

om man gemför mit pilot race som tog en hel evighet att få varma.

XENOMORF

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
NADA!
highsider1 skrev:
Vad är anledningen till att ni kör 190 bak XENOMORF? Är det inte bättre kurvegenskaper med ett 180-däck?
Har du några bilder på hur däcken ser ut när ni kört 40 min på dem?

Körde både med 180 och 190 förra året och lutar nog åt att den lilla försämringen man får i kurvegenskaper (den är liten kan jag lova) lätt konkurreras ut av den förbättring och stabilitet som 190-däcket ger. Kolla på vad de flesta i toppen kör på så kommer du att se att det är 190-profil över lag... möjligen 180 på extremt knixiga banor (typ Knutstorp). Bilder? Inte just nu men vi kan ju skicka bilder efter att vi kommer hem från Spanien så får du se hur de ser ut. Det är i princip inget märkbart slitage att tala om oftast. :)

XENOMORF

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
NADA!
Relapse skrev:
Jag kan eventuellt vara intresserad av att köpa lätt begagnade däck. Det beror förstås på hur mycket liv som finns kvar i dom är och vad priset landar på. Sedan så vill jag helst bara köpa däck som Camilo kört på, han kör mjukt och fint så slitaget blir nog inte så farligt, medan Patrik studsar ju omkring på banan lite hit och dit så hans däck är säkert tvärslut efter 3 varv eller nåt. :tungan

Det var då f...... :mad:

Att jag alltid skall behöva ta skit från dig!!

Nu liggger du snart på min topp-tio lista över personer jag måste "åtgärda"....

:D

Relapse

I'm on a lonely road
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
XENOMORF skrev:
Det var då f...... :mad:

Att jag alltid skall behöva ta skit från dig!!

Nu liggger du snart på min topp-tio lista över personer jag måste "åtgärda"....

:D

Jaaaa!!! "åtgärda" på du. :näsblod :hihi

P.S. Vilka är dom andra nio?

hazzer6

Ny medlem
Gick med
9 Feb 2004
Hoj
r6
med tanke på försämringarna 190 däck ger på en 600 så är det nog mycket större kundunderlag för 180 däck.de få som kör på 190 är svåra att truga.
jag trodde att du skulle sälja däck och inte bedriva en chat här.såg 2 intressenter på 39 inlägg,är folk så jävla ensamma så får de väl gå in på nån kontaktannonssida eller använda en sökmotor för att få svar på deras frågor,hade blivit skitirriterad när man trott att man sålt en grej så många ggr...

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning