ulf_lundin
Ge f-n i att ändra här !
Tja, så fort gsm täckningen försvinner (garage, plåtcontainer el dyl) så funkar det inte väl längre. Finns väl risk att tjuvarna lär sig det rätt snabbt, åtminstone dom professionella.
/u
/u
ulf_lundin skrev:Tja, så fort gsm täckningen försvinner (garage, plåtcontainer el dyl) så funkar det inte väl längre. Finns väl risk att tjuvarna lär sig det rätt snabbt, åtminstone dom professionella.
/u
Om min hoj skulle bli stulen och jag visste inom vilka 300 m den fanns så skulle jag nog hitta den även om det är stadsmiljö.Pirro skrev:Sen att det diffar på minst 300m kan göra det minst sagt svårt att hitta hojen i stan...
Wiseguy skrev:Om min hoj skulle bli stulen och jag visste inom vilka 300 m den fanns så skulle jag nog hitta den även om det är stadsmiljö.
Enda som skulle kunna hindra en är ifall kåken hojen stod i ägdes av HA.
en cirkel med 300 m radie omfattar ett rätt stort stycke stad...Wiseguy skrev:Om min hoj skulle bli stulen och jag visste inom vilka 300 m den fanns så skulle jag nog hitta den även om det är stadsmiljö.
Enda som skulle kunna hindra en är ifall kåken hojen stod i ägdes av HA.
om de inte känner till att larmet existerar då?yonsson skrev:Har inte riktigt fattat vad vitsen e med GPS på ett larm.
Om nån snor hojen så plockar dom väl bort larmet så fort dom kan.
Men jag skulle vilja ha ett larm som skickar mess när nån rör hojen. Hade varit klockrent.
Annars räcker det med imobilizer (eller hur det nu stavas)
Och siren.
Och fjärrkontroll.
Pirro skrev:Jo men du vet ju inte om den står i en lägenhet på femte våningen eller om den står under jorden i ett parkeringshus... Då kan du springa omkring bäst du vill och leta efter din hoj...
yonsson skrev:Men jag skulle vilja ha ett larm som skickar mess när nån rör hojen. Hade varit klockrent.
1800 MHz blir väl 17 cm våglängd. Så lufttät är att ta i. En plåtlåda i en lastbil räcker nog.Bu-L skrev:Även solen har sina fläckar.
Dock svårt för tjuven att bära med sig en plåtcontainer. Larmet hinner lösa ut först. Dessutom måste plåtcontainern vara mycket lufttät för att GSM täckningen skall vara noll. GSM 900Mhz/1800Mhz har väldigt liten våglängd och penetrerar det mesta.
ulf_lundin skrev:1800 MHz blir väl 17 cm våglängd. Så lufttät är att ta i. En plåtlåda i en lastbil räcker nog.
Sen går det säkert utmärkt att störa ut en mobil. Räcker ju att överrösta basstationerna så mobilen inte hittar dom. Behövs inte mycket effekt för det om man är 1 m ifrån den. Positioneringen bygger ju på att flera stationer kan snacka m mobilen så pass nyktert att dom kan uppskatta signalfördröjningen o därmed avståndet.
HW skrev:
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |