invadilitet efter mc crash.....

danneboy

Ny medlem
Gick med
4 Feb 2004
Ort
norrköping
Hoj
yamaha r1-04-röd
Chronic skrev:
Du verkar själv lite väl kuvad av det svenska systemet, jag känner en kille som krockade ( medpassagerare ) och skadade ryggen, dock inte permanet. Han tröskade på med rehab + sjukgymnast osv i kanske 2 år. Fick sedan ut 200.000,- VEM som betalde VARFÖR vet jag dock inte. Han hade iaf ingen egen privat sjukförsäkring. Han fick tipset att kräva detta och genomgå alla dessa behandlingar av ytterligare en person, som fick en liknande summa.

Men visst, några miljoner blir det väl aldrig tal om.

Du missförstår mig, jag bara redögör för juridiska fakta, tänkte jag kunde bidra med en liten förståelse av den svenska ersättnings- och försäkringsrätten som den halvfärdiga jurist jag är (har läst 2 år juridik nu, däribland nu aktuellt område). Personligen tycker jag det svenska systemet är att föredra framför det amerikanska, vilket starkt kan ifrågasättas.

Valmers sa ett sanningens ord, mycket snack om pengar här, mindre bra sätt att tjäna dem på. Tror också att många som inte är insatta i dessa frågor lätt påverkas av de intryck man får från övriga länder (främst då USA), och får en felaktig uppfattning om att det funkar så i Sverige också.
 

P.Björk

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2003
Ort
Skälby
Hoj
ZX9R -98 8200mil
Nitrous skrev:
Sorry, min avsikt var inte att formulera det som kritik mot din information.
Jag tycker att det du skrivit är mycket bra för ev. process mot ett bolag efter en olycka.

Jag ville bara tillföra några rader av det jag upplevt och lärt mig hittils :)

P.Björk skrev en bra formulering som man nog ska minnas,
-Räkna inte med att bli rik och att stora pengar ska utbetalas!
Det är nog lätt hänt att vänner och bekanta blåser upp ens egna förhoppningar och att man plötsligt svävar på moln i väntan på domen.

Sitt lugn i båten och vänta på beskedet, är det helt åt helvete när man ransakar sig själv och vilka verkliga smärtor som finns så är det klart värt att kriga för sin rätt.

/Nitrous

Presis vad som hände mig,alla runt omkring målade upp värsta bilden om pengar i överflöd.
Är man man 18år o dum i huvudet så tror man på sånt :kocko .
 

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Har kapade lungor, nedsatt andningsförmåga, ärr över hela kroppen så där så Börje Salming ser ut som en oförstörd baby. Inte en krona har jag fått för detta och kommer nog inte få det heller. Men jag är glad för det endå, jag lever och jag kan göra precis vad jag vill samt att jag slapp lumpen utan läkarintyg. Så varför klaga :) Jag har aldrig skämts över mina ärr men jag kunnde tycka att det va lite jobbigt när mycket folk frågade vad som hänt. Nu när man är lite äldre och alla mer eller mindre som ser mej utan tröja vet om detta så bryr jag mej inte. Men en vacker dag blir ärr inne(istället för tatto) och då jäklar kommer jag ligga på topp. :yoparty
 

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Ort
huddinge
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
Qwerty skrev:
Har kapade lungor, nedsatt andningsförmåga, ärr över hela kroppen så där så Börje Salming ser ut som en oförstörd baby. Inte en krona har jag fått för detta och kommer nog inte få det heller. Men jag är glad för det endå, jag lever och jag kan göra precis vad jag vill samt att jag slapp lumpen utan läkarintyg. Så varför klaga :) Jag har aldrig skämts över mina ärr men jag kunnde tycka att det va lite jobbigt när mycket folk frågade vad som hänt. Nu när man är lite äldre och alla mer eller mindre som ser mej utan tröja vet om detta så bryr jag mej inte. Men en vacker dag blir ärr inne(istället för tatto) och då jäklar kommer jag ligga på topp. :yoparty
En annan kör med både ärr o tattos,måste ju bli helinne dårå? :hihi
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top