Det är en särja det där med utredningar och invaliditetsbedömning.
Väntar själv på utlåtande från bolaget efter min en olycka.
Mitt bolag tog själva upp att dom t.ex. måste beräkna i sin engångsutbetalning för stödhjälpmedel resten av mitt liv bl.a.
Jag frågade om min rätt till ett ombud för att sköta min talan. Svaret jag fick är att ett ombud har man endast rätt till när man kommer på kant med handläggaren på försäkringsbolaget, dvs om man inte accepterar deras ersättning t.ex.
Men helt riktigt så upplyser inte bolagen om vilken rätt man som försäkringstagare har vid utredningen. Det är ju liksom inte helt lätt att förstå alla dokument som består av 90% Latinska utryck och medicinsk fackspråk.
Fick en fråga från mitt bolag förra veckan om det var nåt jag ville komplettera med innan dom lämnade läkarens invalid-utlåtande vidare till deras förtroendeläkare! -Eeh , jovisst .. Jag vill komplettera med en läkarutbildning för att kunna förstå vad det är jag ska förstå om jag vill komplettera ..doohhhh
Har lämnat min kopia av intyget till två olika läkarsekreterare som jag känner privat för att få en översättning och allt stämmer mycket väl med mitt tillstånd och hur jag känner.
Har kompletterat med ett eget brev och förklaringar till hur jag påverkas i det dagliga arbetslivet och på min fritid.
Hoppas på det bästa nu för jag orkar inte processa mot ett bolag i flera år, hittills har mitt bolag Länsförsäkringar varit kanon
, min handläggare är enormt tillmötesgående på alla sätt och vis, en toppendam helt enkelt.
/Nitrous