Invandrare betalar mer till samhället än de får tillbaka!

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Det skulle vara intressant att få reda på om jag räknas som invandrare i statistiken. Är född i sverige av utländska föräldrar (som kom till sverige -68), har varit svensk medborgare sen födseln, är sambo med en nilsson sen 16 år tillbaka, tre barn som alla bär namnet nilsson (mest för att skona dem för framtida jobbansökningar) men som sagt, hade varit intressant att få reda på om jag räknas in bland de numera berömda 600000-ullenhagsinvandraresomgårtilljobbet varje dag eller om jag räknas som svensk i statistiken:confused:

Att man ens ska behöva fundera över det är bedrövligt. Även dina föräldrar är svenska.

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Vilken kategori tillhör jag då?

Du får hamna mellan stolarna. Eller åtminstone i kategorin "invandrare".

För det tredje riskerar motberättelserna att exkludera den andra generationens invandrare, det vill säga de som är födda eller uppvuxna här och som har minst en förälder som är född utomlands. Detta följer av att partiledarna tenderar att göra en distinktion mellan å ena sidan svenskar och å andra sidan nyanlända flyktingar och arbetskraftsinvandrare.

För den andra generationens invandrare kan dock detta vara problematiskt eftersom de inte självklart behöver identifiera sig med någon av dessa grupper samtidigt som integrationen förstås också handlar om dem. Genom att nu inte klart inkludera den andra generationens invandrare i motberättelsernas ”vi” så finns risken att de tvingas in i yrken som annars kopplas ihop främst med nya invandrare.

http://www.dn.se/debatt/starkare-motbilder-behovs-till-sds-syn-pa-invandrare/

Last edited:

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Man får ju se till att läsa hela rapporten och inte bara plocka ut enskilda siffror som råkar passa ens världsbild oavsett om man heter Avpixlat eller Ullenhag. Det går ju inte att dra slutsatser för subgrupper baserat på hela gruppens data då den är så heterogen. Det krävs inte att man är ekonomiforskare för att inse att asylinvandring från Somalia kostar pengar och invandrande finnar är en god affär då Finland har tagit kostnaden för uppväxt och utbildning medan Sverige får skörda skatteintäkterna.

Att Schweiz tjänar mest pengar på invandring visar ju mer vilken typ av invandring de har haft. Deras migration är ju huvudsakligen rikingar som vill undanslippa skatt, bankirer och liknande, inte asylinvandring från världens krigshärdar. Man får väl tro att Ingvar Kamprad är lite mer vinstgivande än den genomsnittlige asylinvandraren....

Jag anser att man med rapporten som grund inte kan besvara frågan vad invandringen kostar då man jämför äpplen med päron. SD definitionen på invandrare inkluderar ju inte direkt danskar och indiska hjärnkirurger utan man är negativ till asylinvandring och hur gärna jag än vill täppa till truten på Åkesson så kan man inte göra det ärligt med denna rapport som grund.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Att man ens ska behöva fundera över det är bedrövligt. Även dina föräldrar är svenska.

Hade jag påstått en sån sak i tonåren hade finnar, juggar, turkar och en rad andra andra generationens invandrare befriat mig från tänder innan jag hunnit uttala hela den meningen färdigt. Hur kan du göra våld på en mängd människors identitet på det sättet och dessutom förolämpa dem med att använda skällsord? Skymfligt.

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Hade jag påstått en sån sak i tonåren hade finnar, juggar, turkar och en rad andra andra generationens invandrare befriat mig från tänder innan jag hunnit uttala hela den meningen färdigt. Hur kan du göra våld på en mängd människors identitet på det sättet och dessutom förolämpa dem med att använda skällsord? Skymfligt.

Konstigt att det skiljer så mycket mellan de finnar, juggar, turkar och flera rader andra generationens invandrare som du växte upp med mot de jag växte upp med.

Jag kan tvärtemot de andra tycka att om man väljer att bo kvar i Sverige är man väl svensk.
Å andra sidan skiter jag ärligt och uppriktigt i hur svenska folk är eller inte är. Jag tror inte att det är problemet.

Att lägga hela vikten på vilken landmassa man satte sitt första steg tycker jag är oerhört korkat.

Det är underbart att höra folk säg saker som att "alla vet ju att negrer är dummare än vi andra".
Dessa tillfällen föder hos mig en önskan att gömma mig i en liten stuga där ingen hittar mig och jag för all framtid slipper någon som helst kontakt med andra människor.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Konstigt att det skiljer så mycket mellan de finnar, juggar, turkar och flera rader andra generationens invandrare som du växte upp med mot de jag växte upp med.

Jag kan tvärtemot de andra tycka att om man väljer att bo kvar i Sverige är man väl svensk.
Å andra sidan skiter jag ärligt och uppriktigt i hur svenska folk är eller inte är. Jag tror inte att det är problemet.

Men när man som svensk(etnisk) får frågan om man är "helsvensk" från en invandrare eller 2:a gen. inv då? Är de rassar mot mig då på nåt sätt? Funderar på att anmäla nånstans. Kan man göra det med råttfärgat hår?

Det är underbart att höra folk säg saker som att "alla vet ju att negrer är dummare än vi andra".
Dessa tillfällen föder hos mig en önskan att gömma mig i en liten stuga där ingen hittar mig och jag för all framtid slipper någon som helst kontakt med andra människor.

Vad umgås du med för folk egentligen? Förövrigt taskigt av dig att även dissa vad du kallar negrerna. Du kan väl ta med dig ett gäng afrikaner till stugan? Det var ju knappast de som sa att de var dummare än andra.

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Men när man som svensk(etnisk) får frågan om man är "helsvensk" från en invandrare eller 2:a gen. inv då? Är de rassar mot mig då på nåt sätt? Funderar på att anmäla nånstans. Kan man göra det med råttfärgat hår?

Vad umgås du med för folk egentligen? Förövrigt taskigt av dig att även dissa vad du kallar negrerna. Du kan väl ta med dig ett gäng afrikaner till stugan? Det var ju knappast de som sa att de var dummare än andra.

Det är klart de är rasister. Du är kränkt. Att anmäla är det enda rätta. Om du nu har råttfärgat hår är jag skeptisk till att du är helsvensk (etnisk). Det kanske är dags att släktforska.

Då jag inte håller mig till en specifik grupp av umgänge blir det fel ibland. Om det inte händer dig så är jag glad för din skull. Eftersom det är viktigt att inte göra skillnad dissar jag alla rakt av.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Det är klart de är rasister. Du är kränkt. Att anmäla är det enda rätta. Om du nu har råttfärgat hår är jag skeptisk till att du är helsvensk (etnisk). Det kanske är dags att släktforska.

Jag visste demm var razzar! Alltid bäst att fråga någon som har koll på vad man ska/får tycka och som vet när man ska känna sig kränkt.

Då jag inte håller mig till en specifik grupp av umgänge blir det fel ibland. Om det inte händer dig så är jag glad för din skull.

Tack! Det har nog aldrig hänt mig och då är jag ändå själv väldigt långt från politisk korrekt och således även en stor del av mitt umgänge. Konstig sak att säga sådär bara. Särskilt eftersom det verkar vara folk som inte känner dig så väl. Varför fortsätter du umgås med dem om du bara vill sätta dig i en stuga i skogen?

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Jag visste demm var razzar! Alltid bäst att fråga någon som har koll på vad man ska/får tycka och som vet när man ska känna sig kränkt.

:fakta

[/QUOTE]Tack! Det har nog aldrig hänt mig och då är jag ändå själv väldigt långt från politisk korrekt och således även en stor del av mitt umgänge. Konstig sak att säga sådär bara. Särskilt eftersom det verkar vara folk som inte känner dig så väl. Varför fortsätter du umgås med dem om du bara vill sätta dig i en stuga i skogen?[/QUOTE]

Du kanske inte bor i ett område fyllt av människor med tunnelseende. Grattis igen :fyllisar
Det kan vara så att jag tycker om att plågas eller så umgås jag inte med dessa individer. :7peta
Du får gissa :rolleyes:

Jag kan också vara enstöring från start och bara söker något annat att skylla på när jag packar min rucka och drar till skogs. :yoparty

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

&nbsp;Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping