IOMTT2010 - vad hittar ni?

Millejan

My ambitios weight more than my talent..
Gick med
3 Oct 2009
Hoj
Mille factory 04, R6-04 banhoj, Zx9r-00 såld
NW200, Ulster GP MacauGP(vilket jag tycker e riktigt coolt) mm

TTn är dock det sjukaste av det sjukaste skiten jag sett i hojväg.

Ja, ta mig fan...visste inte ens att dessa race fanns :yoparty
Typ ge järnet i en...stålbur...:gnissla

Lord Melchet

Same Same but Different
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ett antal med och utan motor
En stor del av mc racing på Irland går på vanliga vägar, dels har man inte mer än någon enstaka bana och så har man traditionen att köra på avstängd landsväg, med allt vad det innebär.

Ett lopp som inte är lika känt som IOM och Ulster GP är Tandagree 100.
Vägarna ("banan") är ruskigt smal och kolla sektionen efter 2 minuter, mer som en rodelbana.

http://www.youtube.com/watch?v=FnLvd66mlc0

Hårding

Keep ´er lit...
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Ducati Panigale V2, KTM 690 SMC-R, Suzuki GSXR-600K1...lättare att köpa än sälja.
NW200, Ulster GP MacauGP(vilket jag tycker e riktigt coolt) mm

TTn är dock det sjukaste av det sjukaste skiten jag sett i hojväg.

Finns hur många spännade road race som helst på Irland och Storbritanien samt även i ute i Europa.

Nordirland och övriga Storbritanien
Cookstown
Tandragree
Ulster och Dundrod
NW200
Mid-Antrim
Isle of Man TT
Southern 100
Scarborough och Olvers Mount

Irland:
Kells
Faugheen
Skerries och Killalane
Athea
Walderstown

Sök även på Horice, Frohburg och Landshaag Bergrennen på Youtube så finns det hur mycket som helst i RRR.

Last edited:

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Crescent kompakt
Under den tid jag bodde i Dublin ångrar jag mig fortfarande att jag inte åkte och såg mer race. Speciellt NW-200. Men motorcykelintresset fanns inte då tyvärr.

Skulle vara kul att dra ihop ett gäng och åka till TT nästa år dock. Någon som har lite koll på vad priset på boende kan tänkas ligga på under denna vecka? Tält, stormkök och real-äventyrsmat, kanske :)

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Hoj
ITALIA
Skulle vara kul att dra ihop ett gäng och åka till TT nästa år dock. Någon som har lite koll på vad priset på boende kan tänkas ligga på under denna vecka? Tält, stormkök och real-äventyrsmat, kanske :)

skulle gärna åka hoj dit, alltid velat köra mad sunday :yoparty ska kika lite på det..

Millejan

Gick med
3 Oct 2009
Hoj
Under den tid jag bodde i Dublin ångrar jag mig fortfarande att jag inte åkte och såg mer race. Speciellt NW-200. Men motorcykelintresset fanns inte då tyvärr.

Jag är på 100%!!!! Vi kan väl kolla lite fakta och tips och samla ihop ett gäng. Jag vill iaf ta hojen dit. Annars kan det kvitta tycker jag...:banana

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Crescent kompakt
Jag är på 100%!!!! Vi kan väl kolla lite fakta och tips och samla ihop ett gäng. Jag vill iaf ta hojen dit. Annars kan det kvitta tycker jag...:banana

Då blir det båt till england, köra över till mellersta kusten och sen färga till IOM? om jag inte är helt fel.

Tycker vi skall kolla upp möjligheterna, jag tar också hoj isåfall

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Usch! Känns inte alls kul att se att även Martin Loicht dog i race 2 i Supersport på IoM.. :(

Har kört mot honnom och träffat han och han var världens skönaste snubbe! En Österikisk motsvarighet till våran Mossberg! En riktig hobbyförare ut i fingerspetsarna som levde för sin hobby och var en stor personlighet och var mycket omtyckt i depåerna! Han var professor på universitetet i Wien och höll på med att bygga en el-motorcykel till Zero-TT racen på sin skola. Även han var pappa till 2st barn. :(

Martin Loicht.
32558_135105119833481_100000019819671_371763_2613770_n.jpg

Jag och Martin på ett annat TT race tidigare i år.
28705_134215593257845_100000082160568_366150_4499349_n.jpg

Millejan

Gick med
3 Oct 2009
Hoj
Hur många är det som har stykt med detta år änsålänge? R:I:p Martin

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Crescent kompakt
Hur många är det som har stykt med detta år änsålänge? R:I:p Martin

I år är det 3 va? '05 va det 9 allt som allt en bra bit över 200.

Guy Martin's hoj efter crashen

29980_401459444593_659554593_4118838_3874645_n.jpg

30807_1488896184243_1289120720_31361126_2831687_n.jpg

28210_399969939623_678694623_4297990_7655885_n.jpg

Axxxis, oerhört tråkigt att folk dör i tävlingarna. Det är faktiskt en större nackdel än vad alla fördelarna med själva tävlingarna där borta är. Anser jag som älskar det

Tror ni han får ligga

30651_1229277786946_1679146464_484971_1262559_n.jpg

Last edited:

sven666

Gick med
14 Oct 2003
Hoj
ITALIA
crash på mad sunday, killen skrotar hojen rejält men klarar sig hyffsat helskinnad.

ED: men man ser ju vilken sjuk skillnad det är i hastighet mellan proffsen och amatörerna.. jikes :näsblod

[YOUTUBE-ID]V3HadSvwy08[/YOUTUBE-ID]

Last edited:

DUCATIMECCANICA

Ny medlem
Gick med
28 Aug 2008
Hoj
Ducati 750ss -96/900ss -93.
Var där 2008 för första gången. Helt enkelt ett måste om man är RRR intresserad....man hade ju sett en hel del film därifrån genom åren och var mäkta imponerad, men att se det live slår allt annat jag sett i racingväg. Kan nog säga att fast man sett det i verkligheten så är det ändå lite svårt att fatta att dom kör så in i h_lvete fort på den typen av väg. Hatten av för alla dessa förare.:Bugar:yoparty

Masonit

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2003
Hoj
Ja.
crash på mad sunday, killen skrotar hojen rejält men klarar sig hyffsat helskinnad.

ED: men man ser ju vilken sjuk skillnad det är i hastighet mellan proffsen och amatörerna.. jikes :näsblod

Vad är det för tomte. Lyckades hålla sig på hjulen i 20 sec efter avspärrningen...

\Masonit

Hårding

Keep ´er lit...
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Ducati Panigale V2, KTM 690 SMC-R, Suzuki GSXR-600K1...lättare att köpa än sälja.
En bild från Guy Martins krash, i samma klass som bilden på Hagas brinnade Ducce...

Last edited:

sven666

Gick med
14 Oct 2003
Hoj
ITALIA
Vad är det för tomte. Lyckades hålla sig på hjulen i 20 sec efter avspärrningen...

\Masonit

inget ställ, dålig lutning, dålig linje.. det är väl en vanlig svensson som tittat för mycke på TT heltenkelt.

"oooh shit här håller hutchinson 299kmh då borde ju jag klara 200 i mina flipflops iallafall :rolleyes:"

grym bild på guy martins crash där, hoppas verkligen dom fångade den på film, lär vara rejält spektakulärt att se..

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Crescent kompakt
inget ställ, dålig lutning, dålig linje.. det är väl en vanlig svensson som tittat för mycke på TT heltenkelt.

"oooh shit här håller hutchinson 299kmh då borde ju jag klara 200 i mina flipflops iallafall :rolleyes:"

grym bild på guy martins crash där, hoppas verkligen dom fångade den på film, lär vara rejält spektakulärt att se..

Vilket geni, han fick lära sig den onda och dyra vägen

den första snubben på röd hoj är relativt nära kanten han också..

John.McGuinness.Breaking.The.Barrier.Documentary.ITV4.MPEG-2.English-lcp

Den dokumentären rekommenderas verkligen! Man får en bild av vad dem verkligen går igenom

Last edited:

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Då blir det båt till england, köra över till mellersta kusten och sen färga till IOM? om jag inte är helt fel.

Tycker vi skall kolla upp möjligheterna, jag tar också hoj isåfall

Var ute i GOD tid i före för att få plats på färjan, efter oktober är det nästan kört att planera något själv om man inte åker någon arrangerat.

[YOUTUBE-ID]V3HadSvwy08[/YOUTUBE-ID]

Han i gul jacka var en riktig amatör, gick ju av i princip på raksträckan, rakt ut i spenaten..titta han månne på hjulet på den framför..:huvet

Last edited:
Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...