iPad-tråden

sainth

Medlem
Gick med
12 Jul 2012
Hoj
Tuono
Jag e pantad jag vet, men jag jailbreakade min padda 3:a, har lagt till nya sources i guida men jag fattar inte var jag kan hitta alla "vanliga" apar i cydia, tex dom somkostar pengar som man inte kanske vill betala för....?

Hilfe Bitte?

Om du addat de sources som behövs för den appen så är det bara söka, då kommer det fram 2 st av samma, en blå markerad som kostar pengar och en grå markerad som är den "crackade" appen. Men om du gillar appen, köp den och stöd utvecklaren. Klart man vill ha betalt för det jobb man lagt ner.

sainth

Medlem
Gick med
12 Jul 2012
Hoj
Tuono
Funderar på att jailbreaka min padda. Nån som gjort det? Vilket verktyg är bäst?
Blir det problem vid uppdateringar etc framöver?

Vinner jag något?

Du har absinthe, tar ca 5 min att jailbreaka med. Står tydligt va du behöver göra, ladda ner absinthe till den ios uppdatering du har(googla) starta programmet, koppla in paddan/iphone tryck jailbreak sen tar det ca 5 min, sen har du cydia på paddan.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Du har absinthe, tar ca 5 min att jailbreaka med. Står tydligt va du behöver göra, ladda ner absinthe till den ios uppdatering du har(googla) starta programmet, koppla in paddan/iphone tryck jailbreak sen tar det ca 5 min, sen har du cydia på paddan.

Jaja, att jailbreaka är lätt. Jag frågar mig bara om det är värt det. Blir paddan SÅ mycket bättre i förhållande till det pyssel en jb innebär (främst efter själva JB't när det kommer updateringar etc)

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Tillfälligt utan!
Tjenna!

Jag är på jakt efter en ipad (tror jag). Rätt trött på att ha laptoppen framme då den är stor som ett hus. Har kartlagt mitt surfande och en ipad skulle räcka frånsett på en punkt och det är att jag använder Ninjatrader en hel del till aktieanalyser.

Finns det en vettig aktieanalys-app till ipad?
Har googlat lite och "ichartist" verkar vara fullt tillräckligt. Funktioner jag vill åt är att kunna rita lite frihandslinjer och dra ut lite fibnivåer samt trendlinjer.
Viktigt är dock att det är smidigt att plocka upp historik ifrån tex Yahoo finance för svenska aktier.
Som jag skriver så verkar "ichartist" perfekt, men jag hittar ingen information om det fungerar för svenska aktier. Någon som vet eller har tips på en annan app för svenska börsen. Betal-app är inga problem så länge det rör sig om en engångskostnad och ingen prenumeration.

MVH
KaliZ

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
Någon som har tips på en bra app för att se film? Vill kunna lägga in filmer på paddan för att se när man är på resa.

Om det är det bästa vetjag inte, men Plex. Kör du subscription så kan du tanka filmerna till paddan.

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Någon som har tips på en bra app för att se film? Vill kunna lägga in filmer på paddan för att se när man är på resa.

It's playing använder jag och änsålänge har jag inte hittat något det inte spelar. Toksmidigt att föra över filmer och vill man inte det kan man streama från datorn. 5 brödskivor av 5 möjliga.

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
köpte en ipad 4 häromdagen

nu har jag pc hemma.. laoptop, tjejens laptop, htpc + en nas

jag vill kunna komma åt dessa datorers delade mappar, som hemgrupp i win 7

jag skulle även vilja kunna streama en film på min htpc till paddan

vilka program gör jag detta med ?

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
CineXPlayer är ju listad tre steg ovan :tungan
Vad vill du komma åt för typ av data utöver filmer?

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC