Iphone 3G ngt att ha ?

sirmagnus

KULTURPEDAGOG
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
RSV Mille R en Kawasaki ATW
Jag är nöjd

Jag har en USA jailbraked iphone 2G.
Jag är pryltokig så jag har haft en hel del olika modeller först palm till Qtec W900, 990, HTC tytn2 etc SE 850 bara för att nämna några.

Jag har inte upplevt dom problemen som dom andra har. Den har aldrig låst sig. Synken mellan exchangserver och mail/kontakter adressbok/kalender funkar superbra. Man slipper pekpinnen. Använder ett motorola blåtand handsfree i bilen funkar super bra det med. Nu är jag ingen musikfreak utan använder den i jobbet mest som telefon och mail. Använder SMS/MMS men visst cut´n paste saknas. Sen laddar jag den varje kväll eller i bilen/hemma/kontoret så batteritiden funkar bra för mig.

Jag har nog svårt att gå tillbaka till någon annan telefon då jag har vant mig vid stor display.
Den stora grejen är ju alla apps som är gratis och smidiga att använda. använder nog dom varje dag. (kör wlan hemma och på kontoret) eller gratis via olåsta på stan. Det kommer flera nya i veckan den senaste jag använder är en inköpslista som är enkel och gratis.

den får 4 sporthojar av 5 och det är den bästa telefonpryl hittils av dom jag har haft.
/M

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Mail: Fungerar utmärkt men varför skall synk mot addressböcker, kalender och dyl funka så illa.

Vad upplever du som ett problem med den typen av syncning?

Jag syncar trådlöst mot jobbets Exchange server med push-funktionalitet och det funkar utmärkt för kalender, kontakter och email. Jag är imponerad av att man till och med kan söka i den globala addressboken via telefonen. :tummenupp

Det negativa är att batteritiden är dålig och att safari kraschar ibland. iTunes har jag inga problem med och gillar faktiskt funktionen att man kan hyra film därigenom. Var i Vegas förra veckan och hyrde ett par filmer kvällen innan för att se på flyget och det funkade kanon. Efter att du har laddat ner dom och lagt dom på telefonen så är filmerna tillgänliga i 30 dagar. När du börjat se en film måste du dock se klart den inom 24h, sen raderas den automagiskt. $4/film för nya releaser är helt OK enligt mig. :)

Wolford

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2007
Hoj
FZ1N -08
Om du är en person som kan uppskatta känslan i en BMW så kommer du gilla iphonen , jag hade en HTC Touch Cruise innan men sen jag var på Teliabutiken och klämde så blev jag såld.
HTCn spöar iphonen med hästlängder funktionsmässigt och med mängden inställningar som går att göra.
Men känslan i touchskärmen samt användarvänligheten...ojojoj promenadseger till iphone!

Summering : Det finns telefoner som slår den lätt funktionsmässigt men det finns ingen som ens kommer i närheten av känslan.

Jussi

Nu med mindre hår
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Gixxer 750, Husqvarna TE510
Har de inte varit Telias toppsäljare sedan dag ett? I så fall har du fel, tillgång och efterfrågan...

Jag är annars helt för tillgång-och-efterfråga principen men iPhonen är ju lite specialfall för att:

Inga andra storsäljartelefoner säljs exklusivt via Telia så jämförelsen är inte rättvis.

Apple säljer den fritt på marknader där det krävs enligt lag men har satt ett sånt pris att det inte skall löna sig att köpa den obunden, detta för att dom skall få intäkter via samtalen också. Så "rätt pris" enligt "fria"marknaden är svår att pricka in.

Det här tycker jag är helt okej, dom får väl sälja telefoner som dom vill, men man skall komma ihåg dessa specialregler för iPhonen då man jämför försäljningsstatistik. Säkert skulle iPhonen även vara en storsäljare om den såldes som andra telefoner men jag tvivlar att den skulle vara nummer 1.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Kanske att det skulle påverka Telias statistik om andra sålde den men att Apple skulle sälja ännu fler iPhone står ju utom allt tvivel. Idag missar de ju alla som inte vill ha ett Telia-abonnemang, det lär ju vara försvinnande få som hackar telefonen mjukvarumässigt eller med upplåsningskort även om det på sådana här forum låter som om "alla" gör det.

falken

Ska bli snabbare än Einar!
Gick med
29 Dec 2006
Hoj
Yamaha R1 -08
Jag förstår inte heller kritiken mot iphone..
Jag har haft min i 4 månader och är toknöjd med den! Perfekt att man kan ta hem nya apps, då tröttnar man inte heller! :tummenupp

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Jag förstår inte heller kritiken mot iphone.

Som alltid med något som är dyrare än basvaror så måste folk ondgöra sig över att man, i det här fallet, minsann kan ringa billigare.

Man hör inte mycket kritik från de som har eller har haft en iPhone utan mest folk som repeterar tidningsskriverier om t ex avsaknaden av MMS, om och om igen.

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
Apple - Ducati - Ferrari = Fungerar sådär men är frän att flasha med på stureplan.

MS/IBM - Honda - Porsche = Fungerar bra och mår bäst av att användas varje dag.

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Som alltid med något som är dyrare än basvaror så måste folk ondgöra sig över att man, i det här fallet, minsann kan ringa billigare.

Man hör inte mycket kritik från de som har eller har haft en iPhone utan mest folk som repeterar tidningsskriverier om t ex avsaknaden av MMS, om och om igen.

Kan det vara så att Telia fixar en app i "framtiden" (kanske är fixas på nyare versioner) så att man kan skriva MMS rentutav :)

:va Förstår varför det skulle vara bökigt att skicka emial, det kostar ju inget:tungan.

Undrar va folk ska hitta på och gnälla om då :D

Förstår inte kritiken mot Itunes heller, det är superenkelt och det fungerar utmärkt även på en PC, laddade (gratis :skrämd) ner TV-program som jag satt och kollade under tågresan till jobbet, försök göra det med en "vanlig" mobil.

Last edited:

Jussi

Nu med mindre hår
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Gixxer 750, Husqvarna TE510

Deras dåliga kompabilitet med 3g nätet? (hittade nu ingen jättebra länk)

Missförstå mej rätt, iPhonen är säkert fräsig och fin, men nåt tekniskt underverk som Apple vill få den att framstå som är den inte.

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Håller med 2fast4Hjo; försöket till klagomål där är väl lite som att säga detsamma om Lamborghini Reventón, säkert fräsig och fin, men nåt tekniskt underverk är den inte o_O
(Varför skulle varken iPhone eller Reventón behöva återskapa hjulet? och dessutom borde du kolla över listan med nya patent som Apple tagit iochmed iPhone och touchpaden, det är nyskapande tekniker involverande)

Det har sålts över 7 miljoner iPhones (6,9 miljoner i oktober), mer än RAZR som tidigare höll rekordet av mest sålda mobil, och ett bevis på att Apple "revolutionerat" (rövknullat!? hehe) Sony Ericsson, Nokia och andra "riktiga mobiltillverkare" är ju att dom andra först nu, ett år senare, släpper kopior så det bara sjunger om det.

Anser det säger mycket om dess framgång, vare sig saken inte är mer tekniskt än en tegelsten eller Gripen för den delen.

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Kan det vara så att Telia fixar en app i "framtiden" (kanske är fixas på nyare versioner) så att man kan skriva SMS rentutav :)

:va Förstår varför det skulle vara bökigt att skicka emial, det kostar ju inget:tungan.

Förstår inte kritiken mot Itunes heller, det är superenkelt och det fungerar utmärkt även på en PC, laddade (gratis :skrämd) ner TV-program som jag satt och kollade under tågresan till jobbet, försök göra det med en "vanlig" mobil.

Alla kamrater har inte mail i mobilen som kollas för jämnan. Och varför skall det krävas app för att de mest banala telefonfunktionerna skall fungera.

Givetvis går det utmärkt att titta på nedladdade TV klipp i samtliga moderna mobiler. En del operatörer erbjuder dessutom streamad TV live.

Itunes fungerar utmärkt för de vanligaste uppgifterna men skulle man sitta på ett system som inte stödjs (därför att apple är så protektionistiska när det gäller att släppa in 3de parts utvecklae på deras plattform) så är man helkörd.

Vad upplever du som ett problem med den typen av syncning?

Jag syncar trådlöst mot jobbets Exchange server med push-funktionalitet och det funkar utmärkt för kalender, kontakter och email. Jag är imponerad av att man till och med kan söka i den globala addressboken via telefonen. :tummenupp

Push fungerar utmärkt när det gäller att hämta men av någon anledning fungerar det inte att uppdatera posterna via telefonen (jepparna hos ISP förstår inte varför). Fungerar utmärkt i min s60 nokia men inte med Iphone.

Och ansluter man sedan telefonen till datorn så tror itunes att den har en mer uppdaterad variant och skriver över alltihop... Då blir man blir trött:huvet

Last edited:

Pathfinder

Hjälmskrapare
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
Orange Retard Black Edition
Kan hålla med om att iPhone inte är den tekniskt mest avancerade mobilen, men när det gäller användarvänlighet så slår den övriga med hästlängder.

(har använt 3G varianten i ca 4 månader och är helnöjd)

Nicotin

Guest
har inte hunnit testa Iphonen men däremot Samsung Omnia och SE X1..
Sonyluren var ungefär som min dator..gjorde man 2 saker samtidigt så hängde den sig ngr sekunder.
samsungen kunde ha varit ett köp men det lilla jag hann testa den så saknade den vettigt tangentbord.

får hoppas att jag får tag i en iphone och testa den..

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC