Iphone 3G ngt att ha ?

Jussi

Nu med mindre hår
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Gixxer 750, Husqvarna TE510
Håller med 2fast4Hjo; försöket till klagomål där är väl lite som att säga detsamma om Lamborghini Reventón, säkert fräsig och fin, men nåt tekniskt underverk är den inte o_O
(Varför skulle varken iPhone eller Reventón behöva återskapa hjulet? och dessutom borde du kolla över listan med nya patent som Apple tagit iochmed iPhone och touchpaden, det är nyskapande tekniker involverande)

Det har sålts över 7 miljoner iPhones (6,9 miljoner i oktober), mer än RAZR som tidigare höll rekordet av mest sålda mobil, och ett bevis på att Apple "revolutionerat" (rövknullat!? hehe) Sony Ericsson, Nokia och andra "riktiga mobiltillverkare" är ju att dom andra först nu, ett år senare, släpper kopior så det bara sjunger om det.

Anser det säger mycket om dess framgång, vare sig saken inte är mer tekniskt än en tegelsten eller Gripen för den delen.

Det var ju mest ett exempel på en sak man kan klaga på. Och jag skulle ha samma klagomål om Lambon också om den hade en Volvo under skalet.

Antalet patent som ingår är inte ett tecken på hur nyskapande nåt är. Du kan ha patent på färgen tex. Visst dom var bland dom första med touchscreen på mobiler, och där har ju Apple en fördel då dom kan dra nytta av sina erfarenheter på datormarknaden.

Ingen säger att iPhonen inte är populär och framgångsrik, det kan den få vara utan att vara särskillt avancerad. Men då tycker jag inte man skall försöka få den att verka det heller.

Jag tror att både Nokia och SE bara är glada över att Apple har gjort marknaden för musikmobiler större. Gratis reklam liksom.

Edit: Den mest sålda telefonen är btw en Nokia

http://en.wikipedia.org/wiki/Nokia_1100

Last edited:

_teSSan_

Guest
Det är deras problem :rolleyes:

Är det VIKTIGT så ringer jag :gnissla

Ska du ringa och berätta hur bilden ser ut då? Eller du ska ringa och säga att du har mailat en bild och att han/hon måste skynda sig att gå hem och kolla mailen för det är viktigt?

@TS: Har kompisar som köpte för att vara först och värst, idag ångrar det sig gruvligt öch tycker att de har betalt åt h*lvete för mycket pengar för att se coola ut. :näsblod

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Ska du ringa och berätta hur bilden ser ut då? Eller du ska ringa och säga att du har mailat en bild och att han/hon måste skynda sig att gå hem och kolla mailen för det är viktigt?

Du menar gulligullbilder :rolleyes:
Gör det inte krångligare än vad det är.
Då ser jag väl för bövelen till att träffa personen :huvet

Jag går efter MINA behov (har har i princip nästan aldrig använt mig av MMS och gissa vad, jag har överlevt.)

Om dina polare köper grejer som inte är anpassade efter sina behov tja det får stå för dem. Jag kollar, testar och utvärderar efter vad jag ska använda grejen i fråga till INNAN jag köper något och blir således nästan aldrig
besviken.

Last edited:

_teSSan_

Guest
Du menar gulligullbilder :rolleyes:
Gör det inte krångligare än vad det är.
Då ser jag väl för bövelen till att träffa personen :huvet

Jag går efter MINA behov (har har i princip nästan aldrig använt mig av MMS)

Om dina polare köper grejer som inte är anpassade efter sina behov tja det får stå för dem. Jag kollar, testar och utvärderar efter vad jag ska använda grejen i fråga till INNAN jag köper något och blir således nästan aldrig
besviken.

Var skrev jag att det handlade om gulligullbilder? Hur står det till med läsförståelsen egentligen?

Om man har sett en grej eller har en bild som man vill att en kompis ska få se är det väl "för bövelen" lättare, smidigare och snabbare att skicka ett mms än att sätta sig i bilen och åka dit för att visa bilden?? :dummer

Och vad du tycker om mina kompisars mobilval och hur du handlar skiter jag fullständigt i. Trådskaparen undrade vad vi andra har för erfarenhet av iPhone, så jag svarade honom. Du såg kanske inte att det var riktat till honom? :rolleyes:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag har också ett par kompisar som hade iPhone som hobby ett tag, nu önskar samtliga att dom hade en mobiltelefon istället.

IOFS var dom så iKåta att dom köpte den innan 3g versionen kom, men en av dom bytte till 3g varianten för han trodde att problemen skulle vara lösta.
Han har tröttnat igen.

Men den är väldans snygg, och man kan leka ljussaber, dricka iBeer och göra en massa skojjsiga saker med den...

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Hoj
KTM
Var skrev jag att det handlade om gulligullbilder?

Du missa :rolleyes: va?

Om du inte tål att andra svarar i dina inlägg så kanske du skulle ha skickat honom ett pm istället.

Som jag skrev tidigare så dröjer det nog inte länge förens Telia fixar den funktionen men jag saknar den inte.

Edit.:tummenupp vägvisarn för bilden jag fick via emial tagen med Ihponen, betydligt större bilder, fler och kostadsfritt än att få ett fjuttit MMS.

Last edited:

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
Så undrar folk varför vi inte har fler kvinnor i styrande maktpositioner :rolleyes:

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
Är det nån som faktiskt undrar varför?:va
Ptja, du har ju ett helt parti av östrogenstinna gnällkärringar som spyr pest och kolera över detta manssamhälle. Sen sitter i stort sett var och varannan kulturtomte och lattemamma och spyr galla över hur dåligt det är med jämställdheten.

_teSSan_

Guest
Ptja, du har ju ett helt parti av östrogenstinna gnällkärringar som spyr pest och kolera över detta manssamhälle. Sen sitter i stort sett var och varannan kulturtomte och lattemamma och spyr galla över hur dåligt det är med jämställdheten.

Men frågan är ju fortfarande om de undrar varför det är så eller om de bara gnäller över hur det faktiskt ser ut.

_teSSan_

Guest
Om du inte tål att andra svarar i dina inlägg så kanske du skulle ha skickat honom ett pm istället.

Om du inte tål att folk skiter i din åskit ska du kanske hålla den inne.

Jag har aldrig sagt att du inte får svara på mina inlägg, jag sa bara att jag inte kunde bry mig mindre om vad du tycker.

Men gissa varför :lol

För att de är missnöjda med det? :tungan

Last edited:

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
R1 2007
Jag köpte min av följande anledningar; mail, mail, mail och telefon.

Synkar skitsmidigt mellan Gmail (IMAP), Thunderbird, Exchange, Google Calendar och Google Docs. Jag har verkligen allt jag vill ha bara där med ett grymt bra och smidigt användargränssnitt. :tummenupp

Nu väntar jag bara på att Spotify släpper sin app så kommer jag inte att efterfråga mer :)

Att många tycker att det är en fjortisleksak kan jag förstå, men man får göra skillnad på användningsområde och användningsområde.

Wagge

Kiruna?
Gick med
23 May 2005
Hoj
CBR1000 -08
Skaffade också min iPhone p.g.a det grymma användargränssnittet och mailfunktionen. Det jag blivit positivt överaskad av är alla bra gratisprogram som man kan ladda ner, som t.ex. SLs reseplanerare, TV.nu, hitta.se, msn klient m.m... Har också haft mycket nytta av GPSen. Har även börjat ladda ner podcasts (mest P3s humorprogram) som jag lyssnar på när jag är ute på morgonpromenad. :tummenupp

Den är ju inte speciellt dyr heller, betalade 3,4k för min med 12mån bidningstid till Telia Kompis som var ett abonnemang som jag redan hade, inte dyrt alls enligt mig.

Så för mig är iPhonen en riktigt grym pryl som verkligen motsvarar det som jag värdesätter hos en telefon, innan jag bytte till den skickade jag max 1MMS i månaden så jag kan inte påstå att jag saknar det speciellt mycket även om det hade vart bra om den hade haft det också.

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Hoj
KTM
Så var MMS och några till funktioner fixade, undra va gnällspikarna ska gnälla på nu :hihi

Riktigt stöd för MMS (endast för iPhone 3G)
Vidarebefodran av SMS
Push-notification
Sökfunktion (Spotlight - möjlighet att söka efter allt i telefonen)
Copy-and-Paste (klipp-och-klistra-funktion)
Peer-to-Peer (P2P) via Bonjour
Bluetooth-stereo (A2DP - endast för iPhone 3G)

Liggande tangentbord i de flesta större applikationerna bland annat i SMS och Mail-applikationen

Utöver det är det över 100 nya funktioner till.

http://www.youtube.com/watch?v=R3lOlO13PYc

Last edited:
Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende