Håller med 2fast4Hjo; försöket till klagomål där är väl lite som att säga detsamma om Lamborghini Reventón, säkert fräsig och fin, men nåt tekniskt underverk är den inte
(Varför skulle varken iPhone eller Reventón behöva återskapa hjulet? och dessutom borde du kolla över listan med nya patent som Apple tagit iochmed iPhone och touchpaden, det är nyskapande tekniker involverande)
Det har sålts över 7 miljoner iPhones (6,9 miljoner i oktober), mer än RAZR som tidigare höll rekordet av mest sålda mobil, och ett bevis på att Apple "revolutionerat" (rövknullat!? hehe) Sony Ericsson, Nokia och andra "riktiga mobiltillverkare" är ju att dom andra först nu, ett år senare, släpper kopior så det bara sjunger om det.
Anser det säger mycket om dess framgång, vare sig saken inte är mer tekniskt än en tegelsten eller Gripen för den delen.
Det var ju mest ett exempel på en sak man kan klaga på. Och jag skulle ha samma klagomål om Lambon också om den hade en Volvo under skalet.
Antalet patent som ingår är inte ett tecken på hur nyskapande nåt är. Du kan ha patent på färgen tex. Visst dom var bland dom första med touchscreen på mobiler, och där har ju Apple en fördel då dom kan dra nytta av sina erfarenheter på datormarknaden.
Ingen säger att iPhonen inte är populär och framgångsrik, det kan den få vara utan att vara särskillt avancerad. Men då tycker jag inte man skall försöka få den att verka det heller.
Jag tror att både Nokia och SE bara är glada över att Apple har gjort marknaden för musikmobiler större. Gratis reklam liksom.
Edit: Den mest sålda telefonen är btw en Nokia
http://en.wikipedia.org/wiki/Nokia_1100
Last edited: