iPhone-tråden

Jojjeman

aka farfar
Gick med
12 Apr 2006
Hoj
En tung
Last edited:

Dark_Messenger

Guest
Några Fler frågor till er iphonewizards.

nu har jag testat att installera iTunes och lyckats ratta mig ut på nätet via pc. Men... För det första tycker jag att det är dålig fart i internet trots full 3gtäckning, för det andra tappar jag uppkopplingen lite då och då. Om jag stänger av nätverksdelning och sen sätter på så hittar luren oftast tillbaka igen men det är likförbannat störigt. Vad beror det på? Är det så för er andra också? Har telenor som operatör, är det dom som är sugiga? Har som sagt full täckning hela tiden..

En annan fråga. iPodlurarna måste vara designade för förkrympta människor. Finns några andra större/bättre?

Kan någon beskriva hur man gör för att byta ringsignal/meddelandesignal på noobspråk. Läste lite snabbt i iTunes att man kunde köpa en låt o klippa o mecka med den för att få den som ringsignal men det är jag inte ute efter. Jag vill kunna ta valfri mp3a från datorn och använda. Alternativt om man kan slanga hem "färdiga" signaler från nått annat håll??

EDIT: nu blev det likadant med lurens webläsare. Kom ingenstans trots full täckning. Varken mail eller internet fungerade. Startade om luren, då funkade allt igen. Är det telesnor som spökar för mig eller är luren svajjig i sig själv??

Last edited:

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
En annan fråga. iPodlurarna måste vara designade för förkrympta människor. Finns några andra större/bättre?

Du kan väl välja av marknadens alla lurar?:va

EDIT: nu blev det likadant med lurens webläsare. Kom ingenstans trots full täckning. Varken mail eller internet fungerade. Startade om luren, då funkade allt igen. Är det telesnor som spökar för mig eller är luren svajjig i sig själv??

Telehor är fantastiskt instabilt ibland. Jag har ringt och gormat som fan på dem. Nu har det peppar, peppar funkar ok för mig i några månader men i bland kopplar det bara ur.

Dark_Messenger

Guest
Du kan väl välja av marknadens alla lurar?:va

Originalpropparna är shyssta förutom att de är aldelles för små. Jag tänkte mer på om Apple hade några "originalalternativ"? Vill gärna ha volymgrunkan som på de som följer med.

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Ja, så tolkade Apple det. Mobilanvändningen ser uppenbarligen lite annorlunda ut i USA jämfört med Europa men de ändrade sig till skillnad från de vanliga leverantörerna som inte ens fixar buggar efter sex månader.
.

Finner ingen källa nu men kan instämma i att anledningen till apple inte valde att ha MMS i iphonen från början var att det helt enkelt inte fanns behov för det i Usa. Sen kom europa och det blev ett jäkla liv,de såg dock kundernas behov och har således fixat det till uppdaterade versioner.

Man kan ju maila bilderna istället... .

Det kostar i alla fall inget :huvet

Varför kan du inte uppdatera dig själv någon gång?

För att han inte har någon iphone :D

Jaha govänner, då var det klart med Spotifyklient till iPhonen. :banana

http://www.spotify.com/blog/archives/2009/07/27/spotify-for-iphone/

Apple ska ha okejat den också, så håll ett öga på appstore.

Underbart. Nu vill jag bara ha min levererad :6surkart Väntar otåligt på sms:et med kolinr:et, sedan ska jag:smasha stenåldersmobilen i småbitar.

Last edited:

Sad Glad

Kolestrolet som täpper till dina artärer
Gick med
1 Feb 2005
Hoj
Ducati Multistrada 1000DS, Bimota DB2
Hm, iPhone har ingen inbyggd stylus va? Men fanns det inte en stylus till iPhone tidigare, är det något som har ändrats?

Det virtuella tangentbordet är det bästa jag testat men jag tycker nog ändå det är skönt att kunna skriva SMS och dyl. på riktigt på skärmen.

sportbike

Guest
Hm, iPhone har ingen inbyggd stylus va? Men fanns det inte en stylus till iPhone tidigare, är det något som har ändrats?

Det virtuella tangentbordet är det bästa jag testat men jag tycker nog ändå det är skönt att kunna skriva SMS och dyl. på riktigt på skärmen.

Stylus funkar inte på den skärmen.

Sad Glad

Gick med
1 Feb 2005
Hoj
Stylus funkar inte på den skärmen.

Läste nåt om det ja, fast jag tror det kommit stylus som fungerar nu.

Fast var det så att det fanns en inbyggd stylus till de tidigare modellerna, kanske var 2G? Jag har för mig att jag sett det men är inte säker på om jag minns rätt.

sportbike

Guest
Läste nåt om det ja, fast jag tror det kommit stylus som fungerar nu.

Fast var det så att det fanns en inbyggd stylus till de tidigare modellerna, kanske var 2G? Jag har för mig att jag sett det men är inte säker på om jag minns rätt.

Rätta mig om jag har fel,men den har väl alltid haft resistiv? skärm?

Sad Glad

Gick med
1 Feb 2005
Hoj

Ingen aning. Jag har bara för mig att jag sett någon som visat den inbyggda stylusen. Fast jag kan minnas fel som sagt.

Var det du och en vit Monster som besökte Herräng Dance Camp i juli? Jag låg i tältet och hörde ett välbekant muller och kopplingsrassel och där var de. En sprillans ny Streetfighter och en lika ny Monster :)

sportbike

Guest
Ingen aning. Jag har bara för mig att jag sett någon som visat den inbyggda stylusen. Fast jag kan minnas fel som sagt.

Var det du och en vit Monster som besökte Herräng Dance Camp i juli? Jag låg i tältet och hörde ett välbekant muller och kopplingsrassel och där var de. En sprillans ny Streetfighter och en lika ny Monster :)

Tyvärr inte,i slutet på juli brassade jag ut i skogen med Hypermotarden.
Men det kanske blir en Vägslåssare,men vet aldrig :)

Peterlan

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Mar 2006
Hoj
Gammal Funduro

Det finns billiga kopior som ser exakt ut som iphone utvändigt. Dom har stylus. Det var inte en sån du såg då?

googla på hiphone så ser du vad jag menar.

iphone har alltid haft kapacitiv skärm, medan alla andra har resistiv skärm.

Last edited:

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Ni som jailbreakat, är det mer inställningar och gratis apps ni är ute efter?

Kör man fortfarande iTunes för synk/backup? Men apps från annat håll eller hur blir det? Är man helt avklippt från App Store/Apple eller blandar man så att säga?

Om man gör en återställning och sedan använder en säkerhetskopia från iTunes är man tillbaka eller hur?

J.F.S

Hojlös.. :'(
Gick med
8 Jul 2005
Hoj
är såld..
Ni som jailbreakat, är det mer inställningar och gratis apps ni är ute efter?

Kör man fortfarande iTunes för synk/backup? Men apps från annat håll eller hur blir det? Är man helt avklippt från App Store/Apple eller blandar man så att säga?

Om man gör en återställning och sedan använder en säkerhetskopia från iTunes är man tillbaka eller hur?

iTunes, AppStore ja allt fungerar precis som vanligt. Enda skillnaden är att du får tillgång till både gratis och betal-appar som du annars inte kommer åt. De ligger i en egen "AppStore", Cydia eller Icy (beroende på vilken du lägger in) Antingen för att Apple inte godkänner den eller att den som gjort appen helt enkelt inte vill ha den i AppStore.

Rekommenderar dessa länkar:
http://blog.iphone-dev.org
http://www.iclarified.com/entry/index.php?enid=4399
http://difrnt.com/blog/?p=25

IBEC & IBSS behövs endast om du har en 3GS och vill ha möjligheten att öppna upp din iPhone med JailBreak efter firmware 3.1. Är det en 3G så behöver du inte IBEC & IBSS filerna.

Guide till Redsn0w
http://www.iclarified.com/entry/index.php?enid=4301

http://blog.iphone-dev.org/post/153409604/recycling-goodness

Gör du en återställning så är du tillbaka i originalläge och det går inte att se om telefonen varit Jailbreakad.

Det som INTE sker är backup av applikationer installerade via Cydia eller Icy när du synkar i iTunes. Den klarar helt enkelt inte av det.

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.
Efter ni har jailbreakat lägger ni in cydia.hackolus.us som repos i cydia, då kan ni ladda ner installous, där finns det mesta som finns i appstore fast gratis :tummenupp

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras