iPhone-tråden

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
Efter ni har jailbreakat lägger ni in cydia.hackolus.us som repos i cydia, då kan ni ladda ner installous, där finns det mesta som finns i appstore fast gratis :tummenupp

Ok nu blir det jailbreak, har du någon länk till det lättaste sättet att jailbreaka ? har en 3GS :)

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
Håller på att jailbreaka nu, håll tummarna :näsblod:näsblod:näsblod

Det gick åt helvete kan jag säga, fastnade i "download jailbreak data" läget... vet i faan hur detta ska gå. Någon som har tips, programmet slutade att funka i datorn oxå, och det går inte att köra det igen för nu känner datorn inte igen iphonen....

Jojjeman

aka farfar
Gick med
12 Apr 2006
Hoj
En tung
Det gick åt helvete kan jag säga, fastnade i "download jailbreak data" läget... vet i faan hur detta ska gå. Någon som har tips, programmet slutade att funka i datorn oxå, och det går inte att köra det igen för nu känner datorn inte igen iphonen....

Testat o starta om lur och dator?

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.
Det ska väl inte behövas ?

Nu verkar det funka med redsnow !!

edit !!!!!!

Funkar nu, inne i cydia nu. Behöver jag göra något mer eller är det klart nu ??

Klicka på manage i cydia.
Sen trycker du på sources.
Edit --> Add --> skriver in cydia.hackulo.us --> add source och då kanske den varnar men strunta i det.
tryck på sections längst ner i cydia --> leta upp hackulo.us och där inne finns installous

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
Klicka på manage i cydia.
Sen trycker du på sources.
Edit --> Add --> skriver in cydia.hackulo.us --> add source och då kanske den varnar men strunta i det.
tryck på sections längst ner i cydia --> leta upp hackulo.us och där inne finns installous

Gjort det nu, vad har jag installerat ?? hehe. Har oxå bytt smsljud nu !!!! faan va gott, nu låter det som det ska :D:D:D

Aha det är som appstore fast gratis !! eller...

Last edited:

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
R1 2007
Fan nu blev jag oxo sugan på att jailbreaka min. Blir batteritiden sämre om man kör med backgrounder?

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.
Gjort det nu, vad har jag installerat ?? hehe. Har oxå bytt smsljud nu !!!! faan va gott, nu låter det som det ska :D:D:D

Aha det är som appstore fast gratis !! eller...

jepp :tummenupp

Fan nu blev jag oxo sugan på att jailbreaka min. Blir batteritiden sämre om man kör med backgrounder?

Skulle tro att batteritiden blir sämre.

Last edited:

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
Ni som redan jailbrekat och kör installous, tipsa om bra appar tack, finns det något bra gratis gpsprog ??

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Ni som redan jailbrekat och kör installous, tipsa om bra appar tack, finns det något bra gratis gpsprog ??

Navigon Europa, TomTom finns inte (ännu?). Jag kunde inte installera inifrån Installous (värdelösa länkar) utan laddade ner från TPB och sedan synkade jag från iTunes.

Jag vill också veta vad som anses som "måsten". :)

Angående guiderna som postades så stämde de inte riktigt (med varandra) utan man behövde läsa alla och gissa en del också. 3.0.1 fw fungerade inte med min 3.0.1, vem kan då använda den? Fick använda 3.0 som det stod på vissa ställen. Reboot-sekvensen hängde och på ett annat ställe tipsade de om att dra ur och sätta i kontakten för att gå vidare, fungerade. Sedan var det inte direkt tydligt hur AppSync fungerade, att man måste synka över ett legitimt program först för att aktivera den, eller för delen vad Cydia/Installous/AppSync egentligen gör var för sig.

Lite förvirrande är det allt och väldig oÄppligt men så länge inget annat pajar så är det lite roligt att prova.

Vad är backgrounder? Typ animerad skärmsläckare eller något?

Last edited:

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
Angående guiderna som postades så stämde de inte riktigt (med varandra) utan man behövde läsa alla och gissa en del också. 3.0.1 fw fungerade inte med min 3.0.1, vem kan då använda den? Fick använda 3.0 som det stod på vissa ställen. Reboot-sekvensen hängde och på ett annat ställe tipsade de om att dra ur och sätta i kontakten för att gå vidare, fungerade. Sedan var det inte direkt tydligt hur AppSync fungerade, att man måste synka över ett legitimt program först för att aktivera den, eller för delen vad Cydia/Installous/AppSync egentligen gör var för sig.

Lite förvirrande är det allt och väldig oÄppligt men så länge inget annat pajar så är det lite roligt att prova.

Japp, håller med, med det gick till slut.. Hoppas inget börjar strula bara men än så länge funkar allt :):):)

Navigon Europa, TomTom finns inte (ännu?). Jag kunde inte installera inifrån Installous (värdelösa länkar) utan laddade ner från TPB och sedan synkade jag från iTunes.

Har du länk till den navigon du tog ?:Bugar finns massa och jag vet inte vilken som funkar bäst...

Last edited:

Jojjeman

aka farfar
Gick med
12 Apr 2006
Hoj
En tung
Angående guiderna som postades så stämde de inte riktigt (med varandra) utan man behövde läsa alla och gissa en del också. 3.0.1 fw fungerade inte med min 3.0.1, vem kan då använda den? Fick använda 3.0 som det stod på vissa ställen.

Fick också köra 3,0 men kollar du så har du fortfarande 3,01. Och sen vet jag inte om det beror på om man bara jailbraikar el var ute efter själva unlocken också, som jag i detta fallet var.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Fick också köra 3,0 men kollar du så har du fortfarande 3,01. Och sen vet jag inte om det beror på om man bara jailbraikar el var ute efter själva unlocken också, som jag i detta fallet var.

Jo, jag såg det, förklaringen jag hittade var att 3.0.1 enbart fixade en SMS-bugg och jailbreaket hade inte med det att göra men varför har de då gjort en 3.0.1 firmware? Skit samma, det fungerade. :D

Kommer att köra så här ett tag för att se hur det fungerar i längden, sedan kanske jag provar unlock för att kunna stoppa i SIM:et från jobbtelefonen.

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
Ett måste är ju att köra in sbsetting, finns i cydia.
Man får ingen ikon när man har installerat det men drar man med fingret vä ---> höger längst uppe på skärmen så kommer det en meny där du kan slå av/på wifi, 3G, GPS mm
sbsetting är största anledningen till att jag jailbreakat min.
Helt suverän grej.

5ikondock är rätt bra med, då får man plats för 5 fasta ikoner längs ner i stället för 4.

Winterboard, om man vill byta teman och så.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA