Om man söker efter laptimer i installous hittar man Harry's Laptimer
Hur söker man efter appar i installous?
Via ikonen search, andra från vänster längst ner.
Ja..
Men är det deras nya app? installous är väl bara nån source annars?
LR?
Någon som är orolig?
en anledning att byta sitt root password ( och mobile) i alla iphones är detta satt till "alpine"
ett tips, byt detta, jag har i ett tidigare inlägg om MobileTerminal hintat om detta tidigare
känner mig hyffs säker iaf
Ser inte problemet egentligen, för jag tror inte dem kan komma in i luren såvida man inte jailbreakat och installerat openSSH. Och har man gjort dem 2 sakerna har man "oftast" så pass bra koll att man också bytt root lösenordet.
Bara mina 2 pengar.
Dom kan väl utnyttja samma hål som gjorde det möjligt med jailbreakme ?
Såvida du inte har ärlig 4.1 ?
Dom kan väl utnyttja samma hål som gjorde det möjligt med jailbreakme ?
Såvida du inte har ärlig 4.1 ?
Det hålet är ju stoppad även på 4.0.1 om man installerat patchen.
Kör 4.1 ja. Och det gör väl de flesta andra också, då det både går o jailbreaka o låsa upp om man nu har det behovet.
Helt rätt, och stoppades helt i 4.0.2.
Ser inte problemet egentligen, för jag tror inte dem kan komma in i luren såvida man inte jailbreakat och installerat openSSH. Och har man gjort dem 2 sakerna har man "oftast" så pass bra koll att man också bytt root lösenordet.
Bara mina 2 pengar.
Okiidookie, så då är det bara dom som inte orkat uppdatera som ligger i riskzonen?
Dem som har över 4.0.2 el senare har inte det problemet. Och som jag skrev innan, har du inte jailbreakat, så tror jag det e ganska svårt o komma åt ijfönen. Men har man JBát och har openSSH e det dags o byta root lösenordet om man inte gjort det.
Men sen tror jag inte så många har openSSH heller, skulle vara väldigt skoj o få reda på lite mer info från aftonh.... och svt-play.
Utan att berätta detaljer förklarade han en av flera möjliga attacker så här:
* En iPhone-användare kopplar upp sig via en hotspot för att surfa via trådlöst nätverk (WiFi)
* Attackeraren snappar upp kopplingen och utför en man-in-the-middle-attack och injicerar kod som utnyttjar en svaghet i en teknologi i telefonen.
* Svagheten ger attackeraren en ingång till telefonen. Därefter kan man göra ändringar i telefonen vilka ger tillgång till andra funktioner (SMS, GPS, kalender, mikrofon, kamera etc) och till sist har man vad som kallas “root”-access till telefonen. Man är med andra ord herre på täppan och kan göra allt med din telefon som du kan (förutom att putsa på den).
* Game over
Allt detta utan att jailbreaka eller förstöra telefonen. Detta sker dessutom automatiskt via ett rootkit som pojkarna tåtat ihop. Det går på ett par sekunder och användaren märker ingenting. Telefonen förstörs heller inte utan du kan fortfarande köpa appar på iTunes och liknande.
Är nu mer skeptisk till era åsikter om säkerhetsbuggarna, det verkar vara flera.
http://blog.perhellqvist.se/blog/2010/10/25/kapa-en-iphone-utan-jailbreak/
Det där gäller PDF-buggen som är fixad (IOS 4.0.2 tror jag). Finns även patch till jailbreakade telefoner, kör den själv.
Skrämselpropaganda att jailbreakade telefoner per default skulle vara osäkra.
Imponerande om inte Symantec hört talas om den idag?
Edit: vem kommentera du förresten?
Mitt inlägg gällde ju EJ jailbreakade..
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |