iPhone-tråden

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Jag har otroligt svårt att se poängen med vad du och Guw m fl håller på med. Sitta och hårdbevaka trådar om produkter man inte gillar bara gör att göra billiga poänger. Orka... :rolleyes:

Håller med... Guw har hamnat på min ignorelista och KGK är nära att åka dit han med då jag inte har mycket till övers för folk med sådan inställning.

verkar vara bra och moderna grejer ni har :D

Vet inte om du missat det men tråden heter "iPhone-ägare se hit!"...

Last edited:

supernaut

Anonyma Adrenalinister
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Xtra Terrestrial 660
Behöver hjälp.
Helt plötsligt kan jag inte koppla min Iphone till datorn längre. Händer ingenting förutom en tråkig signal. Allts¨å jag känner mig helt oskyldig till att ha gjort nått, men men.
Nån som har en aning om vad jag har råkat ut för.

Dede

Nu med en hoj mindre
Gick med
2 Mar 2004
Hoj
ZX6R-07 racehoj ││ ZX6R-96 regnhoj
Behöver hjälp.
Helt plötsligt kan jag inte koppla min Iphone till datorn längre. Händer ingenting förutom en tråkig signal. Allts¨å jag känner mig helt oskyldig till att ha gjort nått, men men.

Är det original synckabel eller 3:e-parts?
Funkar det på andra datorer?

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Behöver hjälp.
Avinstallera all Äpple-mjukvara och installera skiten igen.

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
BMW R Nine T Racer
Behöver hjälp.

annan kabel eller tom byta usb-port kan hjälpa,
antar att du provat starta om både telefon och dator för säkerhets skull ?

supernaut

Anonyma Adrenalinister
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Xtra Terrestrial 660
blir nog att skaffa en ny kabel, dock inga problem att ladda i eluttaget.
Har avinstallerat itunes, men samma problem kvarstår när jag försöker ansluta. dator och Iphone är omstartade.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Avinstallera all Äpple-mjukvara och installera skiten igen.

Det heter Apple.
För att vara precis lika irriterande som du själv...

blir nog att skaffa en ny kabel, dock inga problem att ladda i eluttaget.
Har avinstallerat itunes, men samma problem kvarstår när jag försöker ansluta. dator och Iphone är omstartade.

Koppla in iPhone och kolla vad den får för enhetstilldelning i diskhanteraren, kan krocka med kortläsare och dylikt.

supernaut

Anonyma Adrenalinister
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Xtra Terrestrial 660
Koppla in iPhone och kolla vad den får för enhetstilldelning i diskhanteraren, kan krocka med kortläsare och dylikt.[/QUOTE]

Den här maskinvaran kan inte startas eftersom dess konfigurationsinformation i registret är ofullständig eller skadad. (Kod 19)

WTF är kod 19?

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Koppla in iPhone och kolla vad den får för enhetstilldelning i diskhanteraren, kan krocka med kortläsare och dylikt.

Den här maskinvaran kan inte startas eftersom dess konfigurationsinformation i registret är ofullständig eller skadad. (Kod 19)

WTF är kod 19?[/QUOTE]

http://support.microsoft.com/kb/310123/sv

Kod 19
Den här maskinvaran kan inte startas eftersom dess konfigurationsinformation i registret är ofullständig eller skadad. Försök först att lösa problemet genom att köra Felsökaren. Om det inte fungerar bör du avinstallera maskinvaruenheten och sedan installera om den. (Kod 19)
Rekommenderade lösningar

Ett registerproblem har identifierats.

Detta kan inträffa om mer än en tjänst är definierad för en enhet, om det uppstår ett fel när undernyckeln för tjänsten öppnas eller om drivrutinens namn inte kan fås från undernyckeln för tjänsten. Prova med det här för att lösa problemet.

Avinstallera och installera om drivrutinen

Avinstallera drivrutinen från Enhetshanteraren och sök efter ny maskinvara för att installera drivrutinen igen.

Du kan uppmanas att ange sökvägen till drivrutinen. Drivrutinen kanske är inbyggd i Windows eller också används fortfarande drivrutinsfilerna som installerades när du senast konfigurerade enheten. Ibland öppnas dock Guiden Ny maskinvara som eventuellt frågar efter drivrutinen. Om du tillfrågas om drivrutinen och inte har den, kan du försöka att hämta den senaste drivrutinen från maskinvarutillverkarens webbplats.

1. I dialogrutan Egenskaper för enheten klickar du på fliken Drivrutin och sedan på Avinstallera. Följ instruktionerna.
2. Starta om datorn.
3. Öppna Enhetshanteraren och klicka på Åtgärd och klicka sedan på Sök efter maskinvaruförändringar. Följ instruktionerna.

Återställ den senast fungerande registerkonfigurationen

Denna information är avsedd för avancerade användare.

Funktionen Senast fungerande konfiguration är ett återställningsalternativ som kan användas för att starta datorn med de senaste fungerande inställningarna. Med den senast fungerande konfigurationen återställs registerinformation och drivrutinsinställningar till dem som användes vid den senaste starten.

Om du vill veta mer om den senaste fungerande konfigurationen klickar du på följande artikelnummer och läser artikeln i Microsoft Knowledge Base:
307852 (http://support.microsoft.com/kb/307852/ ) Starta datorn med hjälp av den senast fungerande konfigurationen i Windows XP (Länken kan leda till en webbplats som är helt eller delvis på engelska)
Redigera registret

Denna information är avsedd för avancerade användare.

Som en sista utväg kan du redigera registret direkt. Mer information finns i Registry Reference i Microsoft Windows 2000 Server Resource Kit på följande Microsoft-webbplats:
http://technet.microsoft.com/sv-se/library/cc984339.aspx (http://technet.microsoft.com/sv-se/library/cc984339.aspx)
Registerinformationen avser Windows XP.

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
Jag har otroligt svårt att se poängen med vad du och Guw m fl håller på med. Sitta och hårdbevaka trådar om produkter man inte gillar bara gör att göra billiga poänger. Orka... :rolleyes:

det var ju en lite rolig bugg när folk fick sovmorgon, nu är det åt andra hållet, de får stiga upp tidigare :D

Jag frågade om Outlook 2010 men ingen verkar synka ip 4 med det, hursom verkar det som att man måste köra 64-bit versionen av office för att det ska fungera...

Vet inte om du missat det men tråden heter "iPhone-ägare se hit!"...

sry att jag spammar men det är lite episkt att folk försover sig år 2010 pga en pryl, Mac-grejer :D

ska inte spamma mer

:Sry

Last edited:

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
det var ju en lite rolig bugg när folk fick sovmorgon, nu är det åt andra hållet, de får stiga upp tidigare :D

Jag frågade om Outlook 2010 men ingen verkar synka ip 4 med det, hursom verkar det som att man måste köra 64-bit versionen av office för att det ska fungera...

Om du kör mot Exchange så synka direkt mot servern istället för mot Outlook.
Men annars så ja, det funkar mot outlook x86 också såvitt jag sett.

sry att jag spammar men det är lite episkt att folk försover sig år 2010 pga en pryl, Mac-grejer :D

ska inte spamma mer

:Sry

Episkt, komiskt, tragiskt, knasigt... what ever egentligen... men "humorn" är så att säga förbrukad efter att ha sett GUW köra med sådana "påhopp" under hela trådens existens... förut gick det minst ett sånt "påhopp" på var tionde inlägg... MINST.
Man tröttnar liksom.

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
Om du kör mot Exchange så synka direkt mot servern istället för mot Outlook.
Men annars så ja, det funkar mot outlook x86 också såvitt jag sett.

jag har sett förslag på att köra mot gmail osv. och synka den vägen men vill synka direkt mot outlook, när jag googlar så får jag svaret att man måste byta till 64-bit, problem med default mail client...

efter att ha sett GUW köra med sådana "påhopp" under hela trådens existens... förut gick det minst ett sånt "påhopp" på var tionde inlägg...

sry jag har inte varit inne i tråden förut.

Last edited:

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
jag har sett förslag på att köra mot gmail osv. och synka den vägen men vill synka direkt mot outlook, när jag googlar så får jag svaret att man måste byta till 64-bit, problem med default mail client...

Vad kör du för server för outlook? Är det Pop3/Imap eller är det Exchange?

sry jag har inte varit inne i tråden förut.

Misstag kan alla göra... men för oss som varit med i tråden ett tag så är tålamodet inte det största vad gäller sådana meningslösa påhopp. ;)

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...