iPhone-tråden

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.

Fraden

Snart i någon skog nära dig!
Gick med
14 Feb 2006
Hoj
Yamaha MT-07 -23
Jag har den, har funkat jättebra i sommar när jag haft med den ute på sjön och på stranden. Den är väldigt klumpig med skyddar jäkligt bra.

Just dessa ord som jag ville höra!
Att telefonen blir klumpigare har jag räknat med.
Behöver något som kan skydda lite extra i mitt arbete, så en otterbox blir nog bra.

Hur är bältesfästet? Ser väldigt klumpigt ut.

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
Just dessa ord som jag ville höra!
Att telefonen blir klumpigare har jag räknat med.
Behöver något som kan skydda lite extra i mitt arbete, så en otterbox blir nog bra.

Hur är bältesfästet? Ser väldigt klumpigt ut.

Jag har bara kört med bältesfästet en gång och ja det är väldigt klumpigt, känns inte helt säkert heller att bara "klämma" fast telefonen... men som sagt annars har det funkat kanon :)

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
BMW R Nine T Racer
Nu efter den 7/11 skall repeatfunktionen på larmet fungera.
Man måste ta bort repeat och sätta den i Never. Spara. Gå in igen och lägga in den repeat du ville ha, och spara igen.

Fungerade för mig.
Har ändå närmaste dagarna ett manuellt larm, just-in-case då förtroendet för larm-appen blivit lite tilltuffsat. :rolleyes:

http://support.apple.com/kb/TS3542

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
BMW R Nine T Racer
Och jo, kom på nu hur man stänger av "field-test-mode" som jag skrev om för några veckor sen. Istället för staplar får man ett mätvärde på din GSM-signal.

Jag lyckades på något vänster få field-test-mode så att den alltid visade ett mätvärde istället för staplarna. Det har stört mig men inte hittat något att komma ur detta läge. Tills idag när jag var inne i SB-settings och skulle ändra lite annat. Går man in under "more" och sen in under "System options", där ställer man Numeric GSM till "OFF".

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Om det är någon som är intresserad av det ekonomiska så sparade jag 1600 kr på att låta Telia binda mig i 24 månader till på exakt det abonnemang jag redan har.

Telefonen kostar 7495 cash, nu betalade jag 1095 up front och 200 kr i 24 månader. Det blir 5895 kr.

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Om man läser ett mail och råkar trycka på knappen längst ner i mitten, vart tar mailet vägen då? :va

Sänt fråm maj ajfån fyra

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
Om det är någon som är intresserad av det ekonomiska så sparade jag 1600 kr på att låta Telia binda mig i 24 månader till på exakt det abonnemang jag redan har.

Telefonen kostar 7495 cash, nu betalade jag 1095 up front och 200 kr i 24 månader. Det blir 5895 kr.

som en hel dator nästan, de vet att ta betalt.

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
BMW R Nine T Racer
Om man läser ett mail och råkar trycka på knappen längst ner i mitten, vart tar mailet vägen då? :va

Sänt fråm maj ajfån fyra

Då har du arkiverat det mailet.
Det är lite som att ta bort dem ur din inbox men du har kvar dem fortfarande, istället för att radera det helt. Du kommer åt dem genom att antingen söka, eller kolla på "alla mail".

Här är lite mer att läsa i ämnet:
länk

Pawel

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 May 2007
Hoj
Speed Triple 1050 -05

Sänt fråm maj ajfån fyra

Ligger fortfarande i din inkorg om du inte valt att radera det (då ligger det i papperskorgen). Dock är det inte markerat som "oläst" längre.
Om du inte hittar rätt så är det bara att backa ut från mapparna tills du ser alla "brevådor". Välj sen "Alla inkorgar" så får du se mottagna mail från samtliga dina ifyllda konton.

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Då har du arkiverat det mailet.
Det är lite som att ta bort dem ur din inbox men du har kvar dem fortfarande, istället för att radera det helt. Du kommer åt dem genom att antingen söka, eller kolla på "alla mail".

Här är lite mer att läsa i ämnet:
länk

Ligger fortfarande i din inkorg om du inte valt att radera det (då ligger det i papperskorgen). Dock är det inte markerat som "oläst" längre.
Om du inte hittar rätt så är det bara att backa ut från mapparna tills du ser alla "brevådor". Välj sen "Alla inkorgar" så får du se mottagna mail från samtliga dina ifyllda konton.

Aah, förstår, tack. Smart grej.

Fraden

Snart i någon skog nära dig!
Gick med
14 Feb 2006
Hoj
Yamaha MT-07 -23
Jag har bara kört med bältesfästet en gång och ja det är väldigt klumpigt, känns inte helt säkert heller att bara "klämma" fast telefonen... men som sagt annars har det funkat kanon :)

Jag fick min otterbox i dag.
Blir nog bra med fästet. Får se hur många i och urklivningar den pallar med innan den går sönder.

Tog bara 5 dagar eller vad det var för mig att få hem "boxen".

Jim G™

Nu med hoj igen :-)
Gick med
8 Jun 2007
Hoj
none
Blev väckt klockan 4 (ska gå upp klockan 5) i morse för att alarmet tydligen bestämt sig för att funka igen...
Detta utan att något gjorts med repeat etc.

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
BMW R Nine T Racer
Torrentula

Någon som använder Torrentula för att ta ner torrents till iPhonen?

Mina downloads verkar inte komma igång helt enkelt. Något jag behöver tänka på?

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Blev väckt klockan 4 (ska gå upp klockan 5) i morse för att alarmet tydligen bestämt sig för att funka igen...
Detta utan att något gjorts med repeat etc.

För att amerikanarna också ställt om tiden nu och därmed så funkar iPhone... verkar vara nån hårdkodning i klockprogrammet som kör efter amerikansk tidsställning.

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...