iPhone-tråden

T509

Spondon rider!!!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Spondonbygge, vikt: 168kg tankad o klar! GSXR 750 -03
Sovmorgon nummer 2, telefonen har definitivt en störig bugg! Någon som vet hur man fixar detta? Jag vet att man alltid kan sätta ringningen en timme tidigare än den tiden man ska upp men jag tycker att man inte ska behöva göra det i en så pass ny o dyr lur!

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
BMW R Nine T Racer
Sovmorgon nummer 2, telefonen har definitivt en störig bugg! Någon som vet hur man fixar detta? Jag vet att man alltid kan sätta ringningen en timme tidigare än den tiden man ska upp men jag tycker att man inte ska behöva göra det i en så pass ny o dyr lur!

Det är inte mycket du kan göra åt själva buggen, där är det bara vänta på nästa update, som förhoppningsvis har en fix till detta fel. Det du kan göra däremot är,

- ställa en timme tidigare
- ställa ett manuellt larm varje kväll (larm utan repeat-funktion dvs)
- köpa en larm-app, typ: Radio Alarm

Det är en update på gång nu i november, "4.2" så förhoppningsvis behöver vi inte vänta så länge till.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Det är väl bara att ta hem en gratis alarmapplikation till telefonen?

Telefon ?? är det en sån där men sladd som sitter fast i väggen ??
Det finns trådbundna, trådlösa och mobila telefoner.

Exakt Valmers, likadant som det heter inte KTM, man får inte skriva Yamaha eller uttala Honda när det i själva verket är ens transportmedel alternativt transportfordon man egentligen refererar till :pangihuve
"Jag har en Yamaha."
"Jag åkte på hojen."

"Jag har en iPhone."
"Jag surfade på telefonen."

Enkelt. Hur ofta ser du:

"Jag har en Sony Ericsson."
Jag surfade på Sony Ericssonen."

Last edited:

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
BMW R Nine T Racer
aaahhh

Det här inlägget är gömt därför att valmers är på din ignoreralista.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Tack för bra svar.

Jag har både installous och Cydia installerat på telefonen. En vän gjorde det åt mig. Har själv mest använt installous för att ladda ner några appar och uppdaterat Cydia. Sökte nu efter Appsync i Cydia och såg att min OS version var markerad grön. Innebär väl att den redan finns installerad inte sant?

Såg även Aptbackup i Cydia. Ska testa ladda ner det i kväll. Lite dåligt batteri just nu.

Installous: min är installerad från hackulo repon ( http://cydia.hackulo.us/ )

Appsync: Du kan ta ner den vid sidan av om du inte har instalous, se bara till att du tar ner till rätt ios. I mitt fall då "Appsync for OS 4.1" även denna från Hackulo.

Aptbackup: tog jag ner från Bigboss (ingår i Cydias standard-repos), sök på Aptbackup direkt i Cydia. Vet dessvärre inte om den som du hittat via Instalous är något o ha. Jag har som sagt läst någonstans att Aptbackup inte fungerat för flera. Om det sen berott på handhavande eller versions-problem, ja, jag låter det vara osagt. Dock! Jag har inte återställt ännu på min iphone 4 med ios 4.1 då jag ännu inte haft behovet. Men att backup'a har gått fint.

Hoppas du fick de svar du ville.

Billy

BRAAAAAAAAAAAP
Gick med
27 Sep 2008
Hoj
R6 -06
Jag fick för mig att det räckte att ta bort alarmet och alla återkommande alarm kopplade till det och sen lägga in ett nytt. ? :va

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Jag fick för mig att det räckte att ta bort alarmet och alla återkommande alarm kopplade till det och sen lägga in ett nytt. ? :va

Nej. Det är fel på "repeat"funktionen. Ställ klockan en timme fel eller stäng av repeatfunktionon o sätt på larmet varje kväll.

Billy

BRAAAAAAAAAAAP
Gick med
27 Sep 2008
Hoj
R6 -06
Nej. Det är fel på "repeat"funktionen. Ställ klockan en timme fel eller stäng av repeatfunktionon o sätt på larmet varje kväll.

Okej, förstår. Aja, om problemet ändå är löst i iOS 4.2 så är det ju inte långt kvar. En vecka sedan jag beställde min iphone4, väntar fortfarande.. 1-3veckors leveranstid :huvet

Dede

Nu med en hoj mindre
Gick med
2 Mar 2004
Hoj
ZX6R-07 racehoj ││ ZX6R-96 regnhoj
Någon med 3G som JB:at iOS 4.1 m.h.a. Sn0wbreeze?

Kör fortfarande 3.1.2 och vill vara helt säker på att det funkar innan man uppgraderar.
Eller det är kanske lika bra att vänta på 4.2 för den bör väl dyka upp snart.

speedle

Medlem
Gick med
27 Jun 2009
Hoj
Honda CBR 900RR -98 Suzuki GSX-R750 -02 racehoj (såld) Aprilia RSV1000R Factory -08 racehoj Honda CRF250R-X -11
Någon med 3G som JB:at iOS 4.1 m.h.a. Sn0wbreeze?

Kör fortfarande 3.1.2 och vill vara helt säker på att det funkar innan man uppgraderar.
Eller det är kanske lika bra att vänta på 4.2 för den bör väl dyka upp snart.

Jag använde redsn0w 0.9.6b1, JB iOS 4.1. Funka kanon!

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09

Jag provade den inatt, ganska kul att se hur länge man sovit. Tyvärr verkar den ha väckt mig precis fel eftersom jag tydligen somnade som en stock precis innan den där halvtimmen där den ringer, mycke riktigt så är jag helt slut nu. Lite läskigt att den inte har så man kan ställa flera alarm så jag får ha vanliga klockan en timme fel + firmatelefon.

Pawel

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 May 2007
Hoj
Speed Triple 1050 -05
ALARMBUGGEN FIXAD TILL HELGEN:

Macworld

Valmers->

Jag surfar på Nokian.
Jag surfar på Samsungen.
Jag surfar på iPhonen.
Jag surfar på Sony Ericssonen.

Ja, detta är rätt. Det låter bara jobbigt med ett dubbel-namn.

Ungefär samma som:
Jag ska rasta dig med Suzukin.
Jag ska rasta dig med Yamahan.
Jag ska rasta dig med Harley Davidsonen. :va

Med andra ord, du har fel nu, du hade fel innan och du kommer förmodligen ha fel när du svarar igen.
Sorry, men det var ju fan va envis du är :tummenupp

"Telefonen" är ett större begrepp helt enkelt och inte vad folk försöker beskriva här.

Last edited:

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA

Macworld

Valmers->

Jag surfar på Nokian.
Jag surfar på Samsungen.
Jag surfar på iPhonen.

Ungefär samma som:

Med andra ord, du har fel nu, du hade fel innan och du kommer förmodligen ha fel när du svarar igen.

"Telefonen" är ett större begrepp helt enkelt och inte vad folk försöker beskriva här.

Äsch, han beställer säkert "En öl" på krogen också medans vi står och beställer American Dream från Mikkeller. :tungan

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX

Macworld

Valmers->

Jag surfar på Nokian.
Jag surfar på Samsungen.
Jag surfar på iPhonen.

Ungefär samma som:

Det du beskriver ovan är lika löjligt som när kommentatorerna på TV pratar om safey caren (säkerhetsbilen), idioterna på McDonalds frågar om 'garlicen' (vitlöken) eller när någon modetönt beskriver sneakerserna (gympaskorna).

Den som på allvar säger 'jag surfar med Nokian' tycker jag synd om. Häromdagen hörde jag en idiot som sa 'vart är min ajfånfyra, har du sett den?' Herregud.

Äsch, han beställer säkert "En öl" på krogen också medans vi står och beställer American Dream från Mikkeller. :tungan
Nej, jag beställer exempelvis en Litovel. Däremot säger jag inte 'passar du Litovelen' till kompisen när jag ska gå och pissa.

Last edited:

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Ni som har koll.. Fick riva av min främre skyddsfilm idag. Första gången jag använder telefonen utan skyddsfilm Måste erkänna att det va lite som att ha sex utan kondom.. :gnissla Hur mycket kostar det att byta display om man skiter i skyddsfilm?

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
Ni som har koll.. Fick riva av min främre skyddsfilm idag. Första gången jag använder telefonen utan skyddsfilm Måste erkänna att det va lite som att ha sex utan kondom.. :gnissla Hur mycket kostar det att byta display om man skiter i skyddsfilm?

Själva displayen är nog inte så dyr men grejen är väl den att när man ska byta så kan saker gå fel och hela skiten är förstört, kör på en film som denna: http://www.dustin.se/pd_5010333684.aspx? istället :tummenupp

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
Forumklienten Tapatalk är släppt i v1.9.2
Nu kraschar HTML-länkarna inte Tapatalk längre :tummenupp

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...