iPhone-tråden

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
BMW R Nine T Racer
Vart ställer man in det? I "Bilder" verkar det ju bara gå att få bilder att synka åt ena hållet? :va

Är också nyfiken på hur man går tillväga för att flytta foton från lur till dator. Jag har inte lyckats.

Det ni skriver är helt rätt. Ni kan inte hitta funktionen för att den inte finns där.
iTunes importerar inte foton från din iPhone. Du kan dock ställa in en mapp att synka sig om du nu vill lägga in något på din iPhone utan att behöva maila det till den eller liknande.
...
-

:näsblod Ber om ursäkt, var helt övertygad om att det gick, använder manuell flyttning själv för att kunna lägga dem i mappar om månader för att ha bättre koll på bilderna.

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Vet inte om det har varit uppe på tapeten tidigare men men...

Har en fråga ang kalenderfunktionen.
Jag använder kalendern flitigt och har hela tiden varit nöjd osv..
En sak som dock stör mig nått förbannat är att den lägger in en påminnelse på varje djävla kalenderpunkt.. TROTS att jag inte lagt in den när jag skapade mötet el vad det nu är...
Vad i helvete gör den det för??

Det är väl bara att välja "Alert --> None" eller missförstår jag dig?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Kan alltså användare/enhet 1,2 och 3 ha helt olika iTunes-bibliotek på samma dator?

Det skulle gå att lösa så, då enheterna förmodligen identifieras via macadressen (som i sin tur kopplas till det namn du ger enheten, ex vis "Valmers lur" och "Jobbtelefon") men ta backuper på två olika datorer innan du prövar så kan du backa om det blir fel.

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Kan alltså användare/enhet 1,2 och 3 ha helt olika iTunes-bibliotek på samma dator?

om varje användare har vars en inloggning på datorn så går det lika lätt som för alla andra program, finns det bara en inloggning på datorn så finns det en annan lösning, håll nere shift från det att du trycker på itunes ikonen tills det att du får ett meddelande om vilket bibliotek du vill välja :tummenupp

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Hoj
-------
Jag har beställt en olåst IP4. Den är ju importerad på nåt vänster men enligt kundtjänst på televaruhuset så skall den levereras med svensk nätadapter iaf. Det skall inte heller vara några som helst problem med att få menyerna/telefonen på svenska eller med registreringen i itunes.

Det borde ju inte vara några konstigheter tycker jag, men tänkte ändå kolla med den samlade kunskapsbanken här inne :)
Vad tror ni? Kommer jag ha kala fläckar på huvudet efter allt hårslitande?

Tjoffe

Luspudlar
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
..
Jag har beställt en olåst IP4. Den är ju importerad på nåt vänster men enligt kundtjänst på televaruhuset så skall den levereras med svensk nätadapter iaf. Det skall inte heller vara några som helst problem med att få menyerna/telefonen på svenska eller med registreringen i itunes.

Det borde ju inte vara några konstigheter tycker jag, men tänkte ändå kolla med den samlade kunskapsbanken här inne :)

Det är inga problem. Köpte min 3GS så och farsan köpte en 4a. Inte varit nått strul med någon av dem.

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998

Du bör vara medveten om Apples världsgaranti inte inkluderar iPhone. Blir det några fel på en telefon som importerats kan du med andra ord lika gärna kasta den om du inte vill bege dig dit den ursprungligen såldes.

Vet inte hur de löser sådant vid gråimport men jag hade definitivt kollat upp det före ett köp.

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
BMW R Nine T Racer
Du bör vara medveten om Apples världsgaranti inte inkluderar iPhone. Blir det några fel på en telefon som importerats kan du med andra ord lika gärna kasta den om du inte vill bege dig dit den ursprungligen såldes.

Vet inte hur de löser sådant vid gråimport men jag hade definitivt kollat upp det före ett köp.

Inte riktigt ett garantiärende, men när jag köpte min iphone 4 från England så kollade jag med mitt försäkringsbolag vad gäller drulleförsäkringen om den skulle täcka en olycka, och det skulle den göra.

Tjoffe

Luspudlar
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
..

Jag fick garanti via företaget som sålde de gråimporterade lurarna. Numer ganska stora elektronikshoppar som sysslar med detta.

http://www.dustinhome.se/pd_5010469750.aspx

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
om varje användare har vars en inloggning på datorn så går det lika lätt som för alla andra program, finns det bara en inloggning på datorn så finns det en annan lösning, håll nere shift från det att du trycker på itunes ikonen tills det att du får ett meddelande om vilket bibliotek du vill välja :tummenupp
Se på fan! :tummenupp

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Hoj
-------
Idag kom min 4a.
Klippte till simkortet och pluggade in det och datorkabeln. Registrerades i itunes med två till tre klick och alla mina gamla apps som jag hade på min 3gs fördes över och installerades automatiskt.

Up and running på nolltid :yoparty

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Hoj
Får inte ha nån för mamma.
Jag måste nog återställa min telefon, fyran. Men jag vill behålla alla sjukt roliga sms jag fått, finns det nåt sätt att behålla dem men ändå återställa telefonen?

Pawel

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 May 2007
Hoj
Speed Triple 1050 -05
Jag måste nog återställa min telefon, fyran. Men jag vill behålla alla sjukt roliga sms jag fått, finns det nåt sätt att behålla dem men ändå återställa telefonen?

Om du säkerhetskopierar och återställer från den kopian så kommer alla inställningar, sms, anteckningar...ja allt se likadant ut som innan återställningen.

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Hoj
Får inte ha nån för mamma.
Om du säkerhetskopierar och återställer från den kopian så kommer alla inställningar, sms, anteckningar...ja allt se likadant ut som innan återställningen.

Ok, tack, jag håller tummarna nu då.

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Alltså HUR svårt kan det vara att ändra en filändelse? Skiten ska heta .M4R för att rocka som ringsignal, har strypt ned till 10sek och skulle vilja lägga ihop den med en annan slinga vilket jag tror går att göra i "garageband" i Mac men först o främst måste filerna bli dugliga.

Vet att det ska vara under 40sek

Vet inte hur jag ändrar till .M4R på rätt sätt

Använder Mac och 3GS, obunden utan jailskräp

Filen går utmärkt att spela upp i telefon som musik

Tacksam för kloka råd =)

Pawel

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 May 2007
Hoj
Speed Triple 1050 -05
Alltså HUR svårt kan det vara att ändra en filändelse? Skiten ska heta .M4R för att rocka som ringsignal, har strypt ned till 10sek och skulle vilja lägga ihop den med en annan slinga vilket jag tror går att göra i "garageband" i Mac men först o främst måste filerna bli dugliga.

Vet att det ska vara under 40sek

Vet inte hur jag ändrar till .M4R på rätt sätt

Använder Mac och 3GS, obunden utan jailskräp

Filen går utmärkt att spela upp i telefon som musik

Tacksam för kloka råd =)

Lättaste sättet att göra ringsignal av sin mp3:a:

http://audiko.net/
Klicka Upload track...sen är det bara att hänga med :tummenupp

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Lättaste sättet att göra ringsignal av sin mp3:a:

http://audiko.net/
Klicka Upload track...sen är det bara att hänga med :tummenupp

Najs! Läst om det men så var det någon som skrev om något som inte funkade vilket var prio för mig men nu testa jag o fii f-n! =) Gick dock inte att synka det med knappen utan fick dra slingan till ippphonen så ramla den in som anpassad =) Tack till tusen! :)

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Najs! Läst om det men så var det någon som skrev om något som inte funkade vilket var prio för mig men nu testa jag o fii f-n! =) Gick dock inte att synka det med knappen utan fick dra slingan till ippphonen så ramla den in som anpassad =) Tack till tusen! :)
Försök sedan göra en meddelandesignal. :gnissla

Nyheter
Aprilia Tuono 457

Efter framgångarna med spor...

Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo

År 1825 öppnades det välkur...

Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...