iPhone-tråden

Ulf W

Support your local...
Gick med
23 Oct 2003
Hoj
såld
ska till usa på lite jobb framöver och undrar om det är värt att köpa sig en iphone4 ?

Tittat på apple store och alla är ju branded till operatör och gissar att man måste jailbrake då..eller ?

Känns rätt onödigt, dom går ändå inte låsa upp. Ärligt talat börjar jag tro att Dev-Team inte fixar nån upplåsning till nyare baseband än 01.59.00. Världen har väntat sen typ oktober, snart snart snart men inget nytt har kommit.

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer
Känns rätt onödigt, dom går ändå inte låsa upp. Ärligt talat börjar jag tro att Dev-Team inte fixar nån upplåsning till nyare baseband än 01.59.00. Världen har väntat sen typ oktober, snart snart snart men inget nytt har kommit.

Så vitt jag vet har de haft den klar men väntat på att Apple ska releasa 4.3 innan. Jag kan även ha fel ;)

Ulf W

Support your local...
Gick med
23 Oct 2003
Hoj
såld
Så vitt jag vet har de haft den klar men väntat på att Apple ska releasa 4.3 innan. Jag kan även ha fel ;)

Ja och förut skulle dom vänta på att 4.2.1 kom innan dom släppte upplåsningen...
Nu är det väl lika bra dom väntar på att iOS 5 kommer, det är ju inte många månader kvar. :tungan

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
OM jag nu skulle byta min android-lur mot en Iphone.... Vad måste jag offra?
MÅSTE jag tex använda iTunes (ett riktigt riktigt sugigt program som fuckar upp hela mitt musikbibliotek). Kan jag kopiera över vilken musik jag vill till luren, eller måste musiken vara köpt? Hur är det med att lägga över filmer?

Måste man använda iTunes så stannar jag nog med Android.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
MÅSTE jag tex använda iTunes (ett riktigt riktigt sugigt program som fuckar upp hela mitt musikbibliotek). Kan jag kopiera över vilken musik jag vill till luren, eller måste musiken vara köpt? Hur är det med att lägga över filmer?

Du kan lägga in vilka filer du vill (konverterat till äppleformat) i iTunes, men de måste in där för att få in dem i telefonen.

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
Njaä. Dropbox fungerar ju också till viss del.
Men nu när VLC stoppats pga. licensformen så är nyttan klart begränsad.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA

Måste man använda iTunes så stannar jag nog med Android
.

Då får du nog stanna med android.

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
BMW R Nine T Racer

Du måste inte använda iTunes, jag har själv vid flera tillfällen syncat in music o filmer till ipoden på telefonen utan just iTunes. Minns inte nu vilket det var jag använde men det finns en uppsjö säkert om du letar.

iTunes är bra däremot om något skulle hända och du vill ha dina kontakter, appar osv så du kan göra backup / restore.

Edit: och nej, musiken måste inte vara köpt

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Jäpp. Bara en sån sak som att man tvingas köra med itunes är ju helt puckad.... Där förlorade de en kund. Surt, för jag hade kunnat tänka mig att testa iphone en runda.

Med över 100miljoner sålda iPhones.
Över 200miljoner konton med knutna kreditkort.
Över 10miljarder sålda låtar.

Jo, jag håller med om att iTunes verkar jäkligt korkat för Apple att hålla sig till. :död

Alltså, missförstå mig rätt nu. Jag försöker inte vara spydig eller dum... bara det att för att du har problem med iTunes så finns det ganska många andra som faktiskt uppskattar det.
Jag själv avskydde iTunes i början men det gick ganska snabbt att vänja sig vid det och skulle aldrig i livet vilja återgå till att hantera indexeringen av allt själv istället. Sen efter att jag gick över till iTunes har jag börjat köpa min musik istället för att olagligt ladda ned den, även det tycker jag är ett bra steg framåt då det är dit vi bör gå men det måste finnas vettiga sätt att köpa musiken på.
Och nej, man måste inte köpa sin musik, du kan lika gärna ladda ned den själv och lägga in i ditt musikbibliotek och du måste inte låta iTunes sköta biblioteket heller utan det kan få bara indexera det åt dig.

Men jag tycker one-click-buy är vansinnigt smidigt och hoppas de löser det för filmer också. Sen att en skiva kostar runt hundringen istället för det dubbla så känner jag att det är värt att köpa musiken och förhoppningsvis stödja artisterna.

Du måste inte använda iTunes, jag har själv vid flera tillfällen syncat in music o filmer till ipoden på telefonen utan just iTunes. Minns inte nu vilket det var jag använde men det finns en uppsjö säkert om du letar.

iTunes är bra däremot om något skulle hända och du vill ha dina kontakter, appar osv så du kan göra backup / restore.

Edit: och nej, musiken måste inte vara köpt

Skillnad till iPod och iPhone...

Last edited:

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj

Men med Android (=Google) ligger alla kontakter på googles servrar. Chansen att de skulle haverera är ju mikroskopiska....

Pawel

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 May 2007
Hoj
Speed Triple 1050 -05
Men med Android (=Google) ligger alla kontakter på googles servrar. Chansen att de skulle haverera är ju mikroskopiska....

Du behöver iTunes för att synka din iPhone. Dock behöver du inte använda det till ditt musikbibliotek om du inte vill.

Och du kan visst kopiera vilka låtar du vill (fast de inte är köpta) och utan att konvertera de som någon skrev. iPhonen spelar så klart mp3-formatet.
Det som behöver konverteras är ringsignaler. Den använder inte mp3 som ringsignal nämligen, men det är en bit kaka som man säger.

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Med över 100miljoner sålda iPhones.
Över 200miljoner konton med knutna kreditkort.
Över 10miljarder sålda låtar.

Jo, jag håller med om att iTunes verkar jäkligt korkat för Apple att hålla sig till. :död

Alltså, missförstå mig rätt nu. Jag försöker inte vara spydig eller dum... bara det att för att du har problem med iTunes så finns det ganska många andra som faktiskt uppskattar det.
Jag själv avskydde iTunes i början men det gick ganska snabbt att vänja sig vid det och skulle aldrig i livet vilja återgå till att hantera indexeringen av allt själv istället. Sen efter att jag gick över till iTunes har jag börjat köpa min musik istället för att olagligt ladda ned den, även det tycker jag är ett bra steg framåt då det är dit vi bör gå men det måste finnas vettiga sätt att köpa musiken på.
Och nej, man måste inte köpa sin musik, du kan lika gärna ladda ned den själv och lägga in i ditt musikbibliotek och du måste inte låta iTunes sköta biblioteket heller utan det kan få bara indexera det åt dig.

Men jag tycker one-click-buy är vansinnigt smidigt och hoppas de löser det för filmer också. Sen att en skiva kostar runt hundringen istället för det dubbla så känner jag att det är värt att köpa musiken och förhoppningsvis stödja artisterna.

Skillnad till iPod och iPhone...

Det som är bra för Apple är inte nödvändigtvis bra för användarna. iTunes tex. Mitt musikbibloitek ligger i en vanlig simpel folderstruktur på min mediaserver. Från den har jag ett antal olika program som indexerar. Den gången jag testade itunes flyttade den om hela skiten. Kanske visste jag inte vad jag pysslade med, men det blev ett jävla jobb att få ordning på allt igen. Vill också minnas att iTunes slängde ihop allt i samma mapp (eller lista iaf). Det här var ett tag sen, men fan vad fyrkantigt det var.

Att köpa musik är väl ok, men jag lyssnar inte på sån musik som man köper, så jag måste alltså tanka ned den.

Du behöver iTunes för att synka din iPhone. Dock behöver du inte använda det till ditt musikbibliotek om du inte vill.

Och du kan visst kopiera vilka låtar du vill (fast de inte är köpta) och utan att konvertera de som någon skrev. iPhonen spelar så klart mp3-formatet.
Det som behöver konverteras är ringsignaler. Den använder inte mp3 som ringsignal nämligen, men det är en bit kaka som man säger.

Aaaah. Det finns hopp alltså. iPhonen synkar alltså inte mot Google?
Man kan ju tycka att den borde göra det år 2011.... Facebook då?

Last edited:

Pawel

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 May 2007
Hoj
Speed Triple 1050 -05
...

Aaaah. Det finns hopp alltså. iPhonen synkar alltså inte mot Google?
Man kan ju tycka att den borde göra det år 2011.... Facebook då?

...

Vill du synka mot Google så är det inga problem: App för Google-sync

Vad är det du vill synka mot FB, är inte med riktigt här. Dina kontakter?

EDIT: Var nog inte rätt den där Google-Appen, ska kolla på det. Vad vill du synka där Google-kalender och sånt?

EDIT2: HÄR var det visst ;)

Last edited:

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
Jag hatade iTunes tills jag tvingades använda det. Nu tycker jag det är kanon. Det som iaf jag uppfattade som jobbigt i början var just det här med att den rumsterade om på disken och skapade mappstrukturer som jag inte diggade. Den är känslig för dåligt taggade låtar och har man då en gedigen samling så är det en del administration innan allt funkar bra. Så är det.

Skillnaden är att med iTunes så jobbar du inte med mappar och skit, du har allt samlat i iTunes! Varför ska du härja runt i utforskaren och leta och strukturera, när du istället kan starta iTunes, bläddra bland skivor eller spellistor och köra låtarna därifrån?

Idag har jag ingen aning om vart på disken min musik ligger, men det gör ju detsamma eftersom jag nästan aldrig jobbar i mappar längre. iTunes hanterar alla filer åt mig.

Vad gäller att synka facebook med telefonen så sköter du det i facebook-appen.

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
Den gången jag testade itunes flyttade den om hela skiten. Kanske visste jag inte vad jag pysslade med, men det blev ett jävla jobb att få ordning på allt igen. Vill också minnas att iTunes slängde ihop allt i samma mapp (eller lista iaf). Det här var ett tag sen, men fan vad fyrkantigt det var.
Du missade nog att svara Nej på frågan "Vill du låta iTunes hantera din musik åt dig".

Låtarna hamnar heller inte i en enda lista. De bygger du som vanligt själv (eller dynamiskt baserat på regler).

Däremot visas alla låtar som finns på burken i en lång lista överst. Men det är ingen spellista, även om du kan använda den som en sådan.

Nyheter
Aprilia Tuono 457

Efter framgångarna med spor...

Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo

År 1825 öppnades det välkur...

Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras