Med över 100miljoner sålda iPhones.
Över 200miljoner konton med knutna kreditkort.
Över 10miljarder sålda låtar.
Jo, jag håller med om att iTunes verkar jäkligt korkat för Apple att hålla sig till.
Alltså, missförstå mig rätt nu. Jag försöker inte vara spydig eller dum... bara det att för att du har problem med iTunes så finns det ganska många andra som faktiskt uppskattar det.
Jag själv avskydde iTunes i början men det gick ganska snabbt att vänja sig vid det och skulle aldrig i livet vilja återgå till att hantera indexeringen av allt själv istället. Sen efter att jag gick över till iTunes har jag börjat köpa min musik istället för att olagligt ladda ned den, även det tycker jag är ett bra steg framåt då det är dit vi bör gå men det måste finnas vettiga sätt att köpa musiken på.
Och nej, man måste inte köpa sin musik, du kan lika gärna ladda ned den själv och lägga in i ditt musikbibliotek och du måste inte låta iTunes sköta biblioteket heller utan det kan få bara indexera det åt dig.
Men jag tycker one-click-buy är vansinnigt smidigt och hoppas de löser det för filmer också. Sen att en skiva kostar runt hundringen istället för det dubbla så känner jag att det är värt att köpa musiken och förhoppningsvis stödja artisterna.
Skillnad till iPod och iPhone...