iPhone-tråden

sportbike

Guest
Nån som märkt en försämring av batteritiden efter uppdatering till 4.3?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Nån som märkt en försämring av batteritiden efter uppdatering till 4.3?

Jag läste om det, det var tydligen något man kunde stänga av som drog en massa, men även efter man stängde av det så skulle den vara sämre än innan uppgraderingen.

Android fick en Facebook uppdatering som sög ur batteriet men det kom en fix dagen efter, så det kommer nog snart en fix för det här också

EDIT: Ping skulle man stänga av, platstjänster och notiser för sällan använda program kunde man också stänga.

Last edited:

sportbike

Guest
Yes och det finns en del rapporter om det på nätet också.
Ett knep för att bättra på det är att gå in under Inställningar / Begränsningar / och där stänga av Ping (om man inte använder det).

Ja, jag läste om det, men vad gör Ping som drar kräm?

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Du missade nog att svara Nej på frågan "Vill du låta iTunes hantera din musik åt dig".

Låtarna hamnar heller inte i en enda lista. De bygger du som vanligt själv (eller dynamiskt baserat på regler).

Däremot visas alla låtar som finns på burken i en lång lista överst. Men det är ingen spellista, även om du kan använda den som en sådan.

Ja, just det att alla låtar visas i en lista är ju otroligt smidigt, man skriver bara in den artist (eller det album, eller den kompositör) man vill ha i sökrutan och så "Boom!" så har man bara låtar som matchar de kriterierna. Samma operation i Utforskaren/Finder är inte tillnärmelsevis lika smidigt. Går fortare att göra spellistor också, när man inte behöver gräva sig igenom olika mappstrukturer för att få tag på de låtar man vill ha. Men, var och en blir salig på sin fason och iTunes är väl inte för alla.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Du missade nog att svara Nej på frågan "Vill du låta iTunes hantera din musik åt dig".

Ahaa. Verkar inte omöjligt..... Tja, man kanske ska ge det ett försök då, och försöka hålla tummen rätt i munnen.

Vad händer om man svarar nej på frågan ovan? Blir iTunes värdelöst då?

Man kan ju tycka att de borde informera om vad som händer med ditt musikbibliotek om man svarar "ja".....

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Ahaa. Verkar inte omöjligt..... Tja, man kanske ska ge det ett försök då, och försöka hålla tummen rätt i munnen.

Vad händer om man svarar nej på frågan ovan? Blir iTunes värdelöst då?

Man kan ju tycka att de borde informera om vad som händer med ditt musikbibliotek om man svarar "ja".....

1) Nej, det blir inte värdelöst utan kommer funka precis som vanligt. Enda skillnaden är att det inte muckar med ditt redan existerande bibliotek utan indexerar det bara så att du kan spela musiken i iTunes också.

2) Det gör de ju... "Vill du att iTunes skall ta hand om ditt bibliotek?" tycker jag är ganska förklarande... men det är som alltid, Apple har gjort det lite för enkelt och vi vanliga pc-människor försöker komplicera till det. (Mitt bibliotek vart också uppfuckat första gången) :död

V-Kamikaze

My Lifestyle Determines My Deathstyle
Gick med
25 Apr 2007
Hoj
Snabbaste 1000cc i Uppsala
Någon som hittat något bra jailbreak till ios 4.3? Börjar bli trött att gå med ojailad lur nu.

M155E

Sukkabreeewd
Gick med
26 Feb 2010
Hoj
Gixxer 750 K8 - "Misse edition"
Kan man få nr sätt ladda upp bilder till sporthoj från safari på iphone4? Har försökt men inte lyckats...

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Vågar man uppdatera till 4.3.1? jag behöver inte låsa upp men vill jailbreaka när det kommer en sån lösning :tummenupp

Vad säger ni? är 4.3.1 värt uppdateringen? Safari skulle tydligen va lite snabbare?

Ulf W

Support your local...
Gick med
23 Oct 2003
Hoj
såld
Vågar man uppdatera till 4.3.1? jag behöver inte låsa upp men vill jailbreaka när det kommer en sån lösning :tummenupp

Vad säger ni? är 4.3.1 värt uppdateringen? Safari skulle tydligen va lite snabbare?

Jag skulle nog vänta med att uppdatera tills en fungerande jailbreak finns om man nu vill göra det...

sportbike

Guest
Var kan jag hitta en jättelång cig-kabel till iPhone?
Jag har luren i en hållare på vindrutan och strömuttaget på golvet i bilen.
Inte spiralkabel, utan en vanlig sladd, de jag hittills hittat är antingen för korta eller av spiraltyp.

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition
Inte spiralkabel, utan en vanlig sladd, de jag hittills hittat är antingen för korta eller av spiraltyp.

Behöver en sån jag med... :D

Dede

Nu med en hoj mindre
Gick med
2 Mar 2004
Hoj
ZX6R-07 racehoj ││ ZX6R-96 regnhoj

Köp en ciggladdare med USB-uttag och sen förlänga med vanliga USB-sladdar.
Inte snyggt men funkar. Fick köra så i min gamla Skoda eftersom cigguttaget satt mellan stolarna och jag körde den som GPS

#3 på den :(

Kolla annars in Denna

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept