iPhone-tråden

Pawel

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 May 2007
Hoj
Speed Triple 1050 -05

Finns en hel del appar som ställer till problem på Jailbreakade telefoner. Vissa kraschar konstant. Går t.o.m. att utläsa från App-store när man kollar kommentarer på apparna.

Säger inte att det garanterat är felet, men kanske bidrar.

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
BMW R Nine T Racer
Lane Splitter

provade Lane Splitter, ett litet kul mc-spel. Som namnet antyder skall man köra om bilar på en led och toppa det med wheelies. Det är det enda du behöver göra, kryssa mellan bilarna och slanga. 7 spänn. Perfekt när snön faller trots att besten står i garaget och vill ut.

Jag tyckte det var skoj iaf. :tummenupp

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
För en som haft gratis mobil ända sen tiden då dom var svartvita och snake var hett, vart köper man en iPhone med abb. till bäst lösning/pris? Tänkte faktiskt börja betala för att ringa.. Är det 3 som gäller eller finns det nå bättre?

Eller ska man rent av skita i iPhone och hoppa på Android-tåget istället? Jag hatar ju iTunes nå så in åt helvete, dock älskar jag min iPod :D

Mao. Vad ska man ha om man vill va så där hipp & ball, samt vart ska man köpa det?

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
För en som haft gratis mobil ända sen tiden då dom var svartvita och snake var hett, vart köper man en iPhone med abb. till bäst lösning/pris? Tänkte faktiskt börja betala för att ringa.. Är det 3 som gäller eller finns det nå bättre?

Eller ska man rent av skita i iPhone och hoppa på Android-tåget istället? Jag hatar ju iTunes nå så in åt helvete, dock älskar jag min iPod :D

Mao. Vad ska man ha om man vill va så där hipp & ball, samt vart ska man köpa det?

Jag hade sammalika funderingar i höstas efter att ha TJört företagslur från microtac-eran.

Det blev en iphone 4 via 3 - de har bra snurr på datatrafiken, och hyfsad täckning där jag rör mig, och frugan samt väl valda polare kör 3, så det blir gratis där.

Skitnöjd.

Har pillat på allehanda androider, visst lockar det "öppna" - men luren *skall* inte strula, jag har haft nog med sådana upplevelser, så iphone blev det, något jag inte ångrat en sekund, och heller inte kommer göra.

Androiderna känns...billiga på något sätt, allt känns lite sunkigare. :va

/J

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05

Hehe jag skulle inte direkt säga att iphoneägandet är speciellt hippt eller ballt, värsta svenneluren :)

Jag har en iphone 4 och om jag skulle gå fram till vem som helst på stan och säga att jag har en iphone skulle personen svara, - so what, det har jag också, och eller min 15 åriga lillasyrra, och min farsa, och min mormor :)

Skickat med den näst senaste tekniken inom data/multimedia.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
iPod gör så med blandalbum. Den sorterar alltid upp låtarna efter artist istället. Om du stänger av automatisk hantering av musiken så bör du slippa det beteendet om du inte gillar det i framtiden.
Å andra sidan kommer du förmodligen istället att få samma artist på flera ställen när du gör en sortering efter det.
Du får välja det som känns minst obekvämt.

Markera alla låtar i albumet, tvåfingerklicka/högerklicka och välj "Visa Info" och där bockar du i att det är en samling... voila så har det blivit ett album av det.

Pawel

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 May 2007
Hoj
Speed Triple 1050 -05
Är det verkligen fortfarande fel på Larmet? Känner ingen som råkade ut för det, inte jag själv heller. Kan det vara så att det är bara INTE uppgraderade lurar som har det? (Oftast kanske pga Jailbreak)

Har ni föresten sett bilden på iPhonen i deklarationen på skatteverkets papper som kom idag? Pinsamt ful bild. Ser nästan ut som någon Android-lur :D

• Gilla
Reaktioner: SGM

HELLFIRE666

Med lem
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
Hayabusa -00
Mitt tips: köp den telefon du trivs med och terrorisera sen INTE omvärlden med din avsky gentemot telefonen du INTE köpte det är så tröttsamt och dessutom så fjortis.

Läser jag på lite om android så ser jag att google varit vänliga nog att lägga in "buggen som drar ur batteriet" som standard ;-) (KUNDE inte låta bli)

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Hur mycket datatrafik gör man av med? 10GB säger mig ingenting i normalt surfande & "iPhoneägande". Är det mycket eller lite om man ska använda telefonen till mer än bara ringa? GPS, Spotify osv osv. Sen, 3 eller 10mbit/s, klarar man sig på 3 eller är man bara dumsnål då? Funderar mellan Telenor Fast pris eller 3 Pott, alt. 3Surf om 10GB är "mycket" datatrafik. Help!

Last edited:

HELLFIRE666

Med lem
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
Hayabusa -00
Hur mycket datatrafik gör man av med? 10GB säger mig ingenting i normalt surfande & "iPhoneägande". Är det mycket eller lite om man ska använda telefonen till mer än bara ringa? GPS, Spotify osv osv. Sen, 3 eller 10mbit/s, klarar man sig på 3 eller är man bara dumsnål då? Funderar mellan Telenor Fast pris eller 3 Pott, alt. 3Surf om 10GB är "mycket" datatrafik. Help!

Jag har 3gb trafik och har använt hälften på en månad, använder inte spotify så det kanske drar iväg, kan du inte testa 3 och uppgradera till 10 om det behövs? Jag testade med 0.5 först men det gick ju inte såklart, halebops online chatsupport uppgraderade till 3 på en minut, för övrigt den bästa supporten någonsin, ingen telefonkö!

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Jag har 3gb trafik och har använt hälften på en månad, använder inte spotify så det kanske drar iväg, kan du inte testa 3 och uppgradera till 10 om det behövs?

Får kolla upp det, snittet i Sverige enligt PTS är 2,4GB, men det säger ju inte så mycket tyvärr. Hastighet då? Haft 100/100 hemma för länge för att komma ihåg hur det är med lägre hastighet. 1/3 eller 10Mbit/s verkar man få välja på.. 1Mbit/s är ju uteslutet enbart för att det är sämst, klarar man sig på 3 eller sliter man sig i håret då?

HELLFIRE666

Med lem
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
Hayabusa -00
Får kolla upp det, snittet i Sverige enligt PTS är 2,4GB, men det säger ju inte så mycket tyvärr. Hastighet då? Haft 100/100 hemma för länge för att komma ihåg hur det är med lägre hastighet. 1/3 eller 10Mbit/s verkar man få välja på.. 1Mbit/s är ju uteslutet enbart för att det är sämst, klarar man sig på 3 eller sliter man sig i håret då?

Mycket märkligt, det har jag inte ens reflekterat över, kör jag speedtest i telefonen ligger det upp till 2 upp och 6 ner som bäst här ute i bushen , att jag inte ens funderat på vad jag har bör ju betyda att det räcker bra, har ingen aning om vad som behövs för spotify för musiken jag lyssnar på finns knappast där så jag vill inte betala för det.

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Spotify finns väl även för androider? :arsele
Jovisst, men som vanligt med Android fick de väl vänta ett tag på sin app. Företagen vet vilken plattform som ska prioriteras först :D

6/6, tror jag det var, ska Apple hålla något stort evenemang och då hoppas jag de släpper all info om iPhone 5 :)

HELLFIRE666

Med lem
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
Hayabusa -00
Eller köp det du vill ha, men gå inte med i sekten, hylla inte det du här köpt och påstå att det är felfritt, för det är sååå tröttsamt...

Apple har alltså inte lyckats fixa buggen i senaste uppdateringar då, utan det är fortfarande upp till användarna att stänga av dom saker som tokdrar ur batteriet?

Jag klargör min ståndpunkt; Köp den telefon du känner att du vill ha och bli inte sån att andras förehavanden med sina telefoner oavsett märke upprör dig till den milda grad att du blir förbannad p.g.a en telefon någon annan äger till och med i ett mc-forum :p

Tänk att det faktiskt finns människor som sitter och glor sig hålögda på batteristapeln och att det dessutom finns andra som är VÄLDIGT intresserade av hur det går :p

Du kan antingen bli en del av "apple-sekten" men där finns även "anti-apple sekten" eller "android-sekten", inte säker på om det finns en "anti-android sekt" men det gör det säkert, jag vet inte vad som är mest pinsamt. Att folk kan bli så upprörda av sketen elektronik är väl bara ännu ett tecken på vart världen är på väg :D

Jag brukar mest bli förbannad på telefoner jag själv äger som djävlas = de flesta Sony Ericsson telefoner jag haft senaste 10 åren, "skicka tillbaks 4 ggr för att få ännu en telefon som inte fungerar" är inget bra sätt att hantera reklamationer, särskilt när telefonerna oftast inte fungerar ens i närheten av som de ska, jag hoppas för deras egen skull att de slutat med den skiten.

Last edited:
Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...