iPhone-tråden

Mr. Kongo

Medlem
Gick med
17 Mar 2005
Hoj
ZX6R -05, YZ450F -08, HVA TE250 -08
Är det verkligen fortfarande fel på Larmet? Känner ingen som råkade ut för det, inte jag själv heller. Kan det vara så att det är bara INTE uppgraderade lurar som har det? (Oftast kanske pga Jailbreak)

Jag gjorde om mitt stående larm, sen funkade det :)
Min är inte jailbreakad om den har senaste uppdateringe vettetusan:confused:

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Det blev en 32GB, antar att man får gå ner till ICA och köpa nån av dom där iPhone-for-dummies-tidningarna så man kommer in i matchen. Bara det faktum att Sportbike är bättre än mig på något teknikrelaterat är, minst sagt, skrämmande!

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Det blev en 32GB, antar att man får gå ner till ICA och köpa nån av dom där iPhone-for-dummies-tidningarna så man kommer in i matchen. Bara det faktum att Sportbike är bättre än mig på något teknikrelaterat är, minst sagt, skrämmande!

Ge inte han för mycket beröm nu, han ringer varje gång det strular :hihi

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
Hur mycket datatrafik gör man av med? 10GB säger mig ingenting i normalt surfande & "iPhoneägande". Är det mycket eller lite om man ska använda telefonen till mer än bara ringa? GPS, Spotify osv osv. Sen, 3 eller 10mbit/s, klarar man sig på 3 eller är man bara dumsnål då? Funderar mellan Telenor Fast pris eller 3 Pott, alt. 3Surf om 10GB är "mycket" datatrafik. Help!

Jag klarar mig gott på 0,5 gb. Då har jag iofs wifi när jag är hemma. I början surfar man ju hela tiden men det är mer nyhetens behag. När man väl sansat sig till en normal nivå räcker 0,5 rätt långt.

Billy

BRAAAAAAAAAAAP
Gick med
27 Sep 2008
Hoj
R6 -06
Jag spenderade 2 dagar ute på Gullholmen i helgen som var, tog med datorn och kopplade upp mig via iphonen och surfade på sporthoj.. det gick åt 600mb data på 2 dagar. Blev en del surfande och youtube'ande ;)

Just då kände jag att det är rätt skönt med obegränsad surf från Telenor. Betalar för 3 mbit/s och fick ut ca 3,5 mbit/s ute på ön. Kan vara bra att ha när man åker på semester en vecka eller två, då lär det bli en del surfande också. :)

Vanliga månader har jag nästan alltid tillgång till wifi när jag använder telefonen (jobbet eller hemma). Fast det händer ju då och då att det går åt några mb när man är ute på stan.

Last edited:

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Någon annan som fått det här skickat till sig 1 april av alla datum...

"!Hej. Er mobiltelefon har förekommit på sidor som kräver att den är sk. jailbreakad. Det medför att vi tänker upprätta en anmälan mot den person som står för det abonnemang som använts. Vid frågor ring din lokala iphone återförsäljare // Apple"

:rofl

Pawel

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 May 2007
Hoj
Speed Triple 1050 -05
Någon annan som fått det här skickat till sig 1 april av alla datum...

"!Hej. Er mobiltelefon har förekommit på sidor som kräver att den är sk. jailbreakad. Det medför att vi tänker upprätta en anmälan mot den person som står för det abonnemang som använts. Vid frågor ring din lokala iphone återförsäljare // Apple"

:rofl

Nix, det där är inget skämt. Apple kommer stämma alla som manipulerat deras mjukvara.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Nix, det där är inget skämt. Apple kommer stämma alla som manipulerat deras mjukvara.

Önskar dem lycka till. De lyckades inte särskilt väl i USA, stämningarnas förlovade hemland. Jailbreak är lagligt där och jag tror utgången blir densamma här om det inte redan blivit prövat.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Önskar dem lycka till. De lyckades inte särskilt väl i USA, stämningarnas förlovade hemland. Jailbreak är lagligt där och jag tror utgången blir densamma här om det inte redan blivit prövat.

Hmmm, det där messet fick tjejens syrra förra veckan och hon kontaktade Telenor. De sa att Apple redan har gått vidare i vissa fall.

Men va fan, man kan ju alltid "gömma sig".

Liksom med fartkamerorna.... :rolleyes:

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Hmmm, det där messet fick tjejens syrra förra veckan och hon kontaktade Telenor. De sa att Apple redan har gått vidare i vissa fall.

Men va fan, man kan ju alltid "gömma sig".

Liksom med fartkamerorna.... :rolleyes:

Om det SMS jag fick kom från Apple borde de låta någon läsa igenom det först innan de skickar iväg det. Ser inte vidare officiellt ut i mina ögon. Jag kommer absolut inte att kontakta min operatör. Vill de mig något får de kontakta mig via rätt kanaler och det är inte via något SMS där man inte kan uttrycka sig korrekt. Är det så här man sköter sin kundkontakt då har jag köpt min sista Apple produkt.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Om det SMS jag fick kom från Apple borde de låta någon läsa igenom det först innan de skickar iväg det. Ser inte vidare officiellt ut i mina ögon. Jag kommer absolut inte att kontakta min operatör. Vill de mig något får de kontakta mig via rätt kanaler och det är inte via något SMS där man inte kan uttrycka sig korrekt. Är det så här man sköter sin kundkontakt då har jag köpt min sista Apple produkt.

Om de skickade det du skrev här så får du gärna förklara för mig vad som är fel med uttrycket.(kan man skriva så? <--------- )

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Last edited:

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Är hennes syrras IPhone jailbreakad? Oavsett vad hennes operatör sagt till henne tror jag fortfarande inte att det är något att ta seriöst på. De spelar säkert bara med för att skrämma upp sina kunder. Tror fortfarande inte att det är något officiellt utskick från Apple. De hade uttryckt sig annorlunda och inte gjort ett sådant simpelt fel som att sätta ett utropstecken först för att sedan avsluta med // Apple.

Det är ungefär lika trovärdigt som när bankerna skickat ut mail till kunderna där de ombetts lämna ut sina koder och dylikt. Att folk gått på den typen av bedrägerier är förunderligt.

Jag får väl vänta och se när min operatör kontaktar mig. Ser nästan fram emot det :)

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Är hennes syrras IPhone jailbreakad? Oavsett vad hennes operatör sagt till henne tror jag fortfarande inte att det är något att ta seriöst på. De spelar säkert bara med för att skrämma upp sina kunder. Tror fortfarande inte att det är något officiellt utskick från Apple. De hade uttryckt sig annorlunda och inte gjort ett sådant simpelt fel som att sätta ett utropstecken först för att sedan avsluta med // Apple.

Det är ungefär lika trovärdigt som när bankerna skickat ut mail till kunderna där de ombetts lämna ut sina koder och dylikt. Att folk gått på den typen av bedrägerier är förunderligt.

Jag får väl vänta och se när min operatör kontaktar mig. Ser nästan fram emot det :)

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

:D

Det var jag som skickade det. Det var en app till iPhone där man skulle skriva just ett "!" i början och sen skulle det se ut som att det kom just från Apple. Men det sattes dit i efterhand och fungerade inte som det skulle tydligen och så avslutade jag det bara snabbt med just //.
Hennes syrra gick på det ännu värre och lyckades lura hela Telenor med när hon ringde så de kontaktade avdelningschefen som fick kontrollera det i sin tur. De uppskattade skämtet när de kom på vilket datum det är.

APRIL APRIL!

Skriv inte mer om detta för du gick på det stenhårt. Skriver 4 minuter efter på SH efter jag skickade det..... :lol

Kom igen, du your worst nu! :banana
(nu kör jag hem by the way)

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Du lurade ingen förstår du väl av det som framgått av inläggen. Möjligtvis din flickväns syster som antagligen inte ens vet vad jailbreak är för något.

Att jag var så snabb att dra iväg ett inlägg var för att jag redan var ute på SH när telefonen pep till.

Bättre lycka nästa år!

Pawel

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 May 2007
Hoj
Speed Triple 1050 -05

Då har de inte avslöjat det värsta heller. Högsta straffat blir banning från Apples produkter med hänvisning till Android:näsblod

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin