iPhone-tråden

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Vad borde man kunna få för en Iphone 4 32GB ?

Verkar vara drömmarpriser på blocket så trevligt att kolla med "verkligheten" :)

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Hörde en som köpte en IPhone 3GS för 1000 kr bara för ett par dagar sedan. Inte en chans att jag skulle betala 3000- 3500 kr för en använd IPhone 4. Känns bättre att köpa en helt ny då.

Dede

Nu med en hoj mindre
Gick med
2 Mar 2004
Hoj
ZX6R-07 racehoj ││ ZX6R-96 regnhoj
Kan man på något sätt komma åt filer (MP3) på en nätverksdisk via en IPhone?
Använder min gamla 3G kopplad till stereon för att köra webbradio men det hade varit smutt att även komma åt sina MP3:eek:r som ligger på en extern disk kopplad till routern (ASUS RT-N16 med Tomato)

Just nu är den utan JB men om det krävs får man slänga in det igen. Kör iOS 4.2.1

Str3 R

Guest
Kan man på något sätt komma åt filer (MP3) på en nätverksdisk via en IPhone?
Använder min gamla 3G kopplad till stereon för att köra webbradio men det hade varit smutt att även komma åt sina MP3:eek:r som ligger på en extern disk kopplad till routern (ASUS RT-N16 med Tomato)

Just nu är den utan JB men om det krävs får man slänga in det igen. Kör iOS 4.2.1
Tror att med Netportal och Servercontrol för iPhone bör du kunna styra din server och dokument.

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Tjejen har ett mycket delikat problem med sin 4s. Bilder som hon tar med kameran (som för övrigt är oväntat bra) hamnar ibland på fel lädd när hon tankar över dem till datorn. Det är helt slumpmässigt så vitt jag kan se. Vissa av bilderna kan man enkelt vrida på i bildgranskningsprogrammet på datorn, men vissa bilder får man ett felmeddelande när man försöker snurra runt på rätt köl.

För att råda bot på detta problem så har jag testat att öppna bilderna i ett bildhanteringsprogram (alltså inte bara viewern) och snurra dem där. Kanon, nu funkar det! Trodde jag... När de nu rättvända bilderna laddas upp på Facebook så visar det sig att de likförbannat ligger på fel lädd igen!

Vad är problemet? Detta måste vara en bugg i Iphonen som fuckar upp filformatet på något vis och gör det omöjligt att rotera bilderna. Det är till synes helt slumpmässigt vilka bilder som hamnar felvända i första läget, och dessutom inte går att ändra i andra läget.

Någon som har tips på vad man ska göra för att komma tillrätta med detta riktigt irriterande problem?

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Tjejen har ett mycket delikat problem med sin 4s. Bilder som hon tar med kameran (som för övrigt är oväntat bra) hamnar ibland på fel lädd när hon tankar över dem till datorn. Det är helt slumpmässigt så vitt jag kan se. Vissa av bilderna kan man enkelt vrida på i bildgranskningsprogrammet på datorn, men vissa bilder får man ett felmeddelande när man försöker snurra runt på rätt köl.

För att råda bot på detta problem så har jag testat att öppna bilderna i ett bildhanteringsprogram (alltså inte bara viewern) och snurra dem där. Kanon, nu funkar det! Trodde jag... När de nu rättvända bilderna laddas upp på Facebook så visar det sig att de likförbannat ligger på fel lädd igen!

Vad är problemet? Detta måste vara en bugg i Iphonen som fuckar upp filformatet på något vis och gör det omöjligt att rotera bilderna. Det är till synes helt slumpmässigt vilka bilder som hamnar felvända i första läget, och dessutom inte går att ändra i andra läget.

Någon som har tips på vad man ska göra för att komma tillrätta med detta riktigt irriterande problem?

Har ingen lösning på problemet riktigt, men det går ju att vända bilderna i iphonen genom att gå in på bilden, trycka ändra och använda roterings pilen.

Som sagt, ingen "riktig" lösning, men löser kanske problemet tillfälligt.

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Biulderna ligger rättvända i telefonen. Det är när man laddar över dem till PC:n som de ibland lägger sig på sidan eller till och med upp och ner i några fall.

Av de bilder som vrider sig snett vid tankningen till datorn så går kanske 70% att rätta till genom att vrida dem i satorn, men resten går alltså inte att vrida. Man får felmeddelande när man försöker.
Jag har fått ett tips om att man måste använda tex Photoshop för att utföra denna avancerade operation (ironi), eftersom Ifåne och Windows inte vill leka med varandra.

Tyvärr så har varken jag eller tjejen det, men vi får väl lägga ett par tusen för att kunna vända bilderna från Iphonen rätt i datorn :eek: :(.

Last edited:

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Biulderna ligger rättvända i telefonen. Det är när man laddar över dem till PC:n som de ibland lägger sig på sidan eller till och med upp och ner i några fall.

Av de bilder som vrider sig snett vid tankningen till datorn så går kanske 70% att rätta till genom att vrida dem i satorn, men resten går alltså inte att vrida. Man får felmeddelande när man försöker.
Jag har fått ett tips om att man måste använda tex Photoshop för att utföra denna avancerade operation (ironi), eftersom Ifåne och Windows inte vill leka med varandra.

Tyvärr så har varken jag eller tjejen det, men vi får väl lägga ett par tusen för att kunna vända bilderna från Iphonen rätt i datorn :eek: :(.

Blir det fel, även om man lägger de direkt från iphone till facebook t ex?

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
En grej jag stör mig fruktansvärt på med mailfunktionene är att man inte kan svara på mail. Dvs trycka svara och få med alla Adresser och konversationen som citat. Jag kör hotmail. Är det jag som är blind eller finns det något sätt att lösa problemet?

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
Någon som vill komma med en amatörgissning på när iPhone 5 kan tänkas komma?
Eller iaf hur tidigt den inte ska komma...

Skulle bli väldigt förvånad om den kommer innan sommaren, alla andra har lanserats med ett år i mellan så min gissning någon gång aug-sept.

Blue

Irriterande...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Syrrans 883 och en Nikon Deetree.
En grej jag stör mig fruktansvärt på med mailfunktionene är att man inte kan svara på mail. Dvs trycka svara och få med alla Adresser och konversationen som citat. Jag kör hotmail. Är det jag som är blind eller finns det något sätt att lösa problemet?

Jag får med namn, adress och tid från tidigare mail när jag "brevväxlar" jag har utökad citatnivå igång under email inställningarna vet inte om det styr den här funktionen.

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
Jag får med namn, adress och tid från tidigare mail när jag "brevväxlar" jag har utökad citatnivå igång under email inställningarna vet inte om det styr den här funktionen.

Det var bara jag som var blind. Verkar funka som jag vill trots allt.

pw

new ride
Gick med
26 Aug 2004
Hoj
1.3 0.75 0.45

Jag drabbades av samma fenomen, vände uppåner på bilden i telefonen och sparade den på datorn igen, då fungerade det.

sportbike

Guest
Återigen har jag fått en teleräkning där jag ska ha skickat ett sms till Storbritanien :va
Kostnad 1.50:-

Ringde Telias kundtjänst och fick svaret att "jag vet inte varför, men tydligen skickar just iPhone ett sånt ibland"

Va ???

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...