iPhone-tråden

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Använder en 4S i jobbet och syncar mot en Exchange server. Kontakter, mail och möten fungerar nästan lika bra som med min tidigare telefon (blackberry), men formateringen av email retar mig något otroligt!

När jag använde min blackberry och svarade på ett email så formaterades det precis som om jag satt vid datorn (Outlook), men när jag svarar på ett email med min iPhone så ser det ut som skit. Det är framförallt toppen av emailet som ser kasst ut (email adresser, subject, datum , osv), men även text blir oftast lite för stor och har fel typsnitt.

Kasst är det, men kan det lösas?

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Hoj
-------
På 99.se så finns det en lång tråd om/med folk som har problem med sin 4S i samband med att dem har Tele2 som operatör. Dålig/tappad täckning och jag vet inte allt...

Hur ser era erfarenheter ut här på forumet? Har ni som har 4S och tele2 som operatör haft några problem?

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Tack för åsikter, känner inte heller ett behov förrän den är fullt utvecklad, med svenska och bättre batteritid t.ex.

Gå från 4 till 4s pga Siri hade jag inte gjort. Fick hem min 4s i går o har inte testat Siri riktigt ännu (killen roade sig dock ganska länge)
Kommer nog till svenska genom ngn uppdatering så småningom :) men under tiden går det bra med eng :)

Mot 3GS är skärmen o snabbheten den stora skillnaden o självklart kameran:)

God jul o gott nytt år!

Edit använder nog inte Siri till att skriva sms utan att finna kontaker när jag vill ringa men får återkomma med en ordentlig utvärdering senare ;)

Last edited:

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
På 99.se så finns det en lång tråd om/med folk som har problem med sin 4S i samband med att dem har Tele2 som operatör. Dålig/tappad täckning och jag vet inte allt... Hur ser era erfarenheter ut här på forumet? Har ni som har 4S och tele2 som operatör haft några problem?
Jag har testat 4S med Telenor och 3. Båda har problem med att staplarna som visar täckningen kan gå ner på "0" och att de bara kommer tillbaka om man stänger av och på 3G. Det går fortfarande att ringa så för mig låter det som att något är fel i iOS 5.

sportbike

Guest
Nån som provat ett baksidefodral med inbyggt batteri sk "juicepack", där man kan synka med dator och ladda luren utan att behöva ta bort luren från fodralet?

En 4.

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
På 99.se så finns det en lång tråd om/med folk som har problem med sin 4S i samband med att dem har Tele2 som operatör. Dålig/tappad täckning och jag vet inte allt...

Hur ser era erfarenheter ut här på forumet? Har ni som har 4S och tele2 som operatör haft några problem?

Jag har testat 4S med Telenor och 3. Båda har problem med att staplarna som visar täckningen kan gå ner på "0" och att de bara kommer tillbaka om man stänger av och på 3G. Det går fortfarande att ringa så för mig låter det som att något är fel i iOS 5.

jag hade problem med min 4s och telenor precis när den kom. hade kontakt med telenor och dom var medvetna om problemet och jobbade på det, dom skulle återkomma till mig...

jag blev mer och mer förbannad och efter 2 veckor var det ruggigt nära att dom fick tillbaka skiten. MEN, precis när jag var som mest förbannad såg jag att apple släppt sin 5.0.1 och efter uppdateringen har jag inte haft några problem öht. jag har inte hört ett ord från telenor heller så jag vet faktiskt inte vad det berott på.

Men funkar som sagt felfritt nu för tiden.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Märkte att VLC is no more i appstore, finns nått liknande som tar alla format?

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
Vlc försvann för länge sen tyvärr. Har du haft det förr kanske filen ligger kvar i datorn?

Jag har det, men polarn köpte padda, så jag tipsade om vlc och så finns det inte..

Alternativ?

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
AVPlayer HD.

Själv streamar jag från datorn med AirVideo istället.

Ok, ska kolla!

Polarn ska till Asien i 6 veckor med kidsen, så streaming funkar inte.

Går det läsa filmer från usb-sticka utan/med jailbrake?

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Hm lyckas inte synca Telefonen mot Itunes. Vad gör jag för fel. Helt plötsliEditgt slutade den funktionen fungera efter en uppdatering utav Itunes.

Edit: Nu funkar syncningen men jag kan inte föra över musik till Itunes???

Last edited:

sportbike

Guest
Hm lyckas inte synca Telefonen mot Itunes. Vad gör jag för fel. Helt plötsliEditgt slutade den funktionen fungera efter en uppdatering utav Itunes.

Edit: Nu funkar syncningen men jag kan inte föra över musik till Itunes???

Nu är jag inte helt 100 eftersom jag hatar iTunes, men om du högerklickar på din iPhone och klickar på "överför till dator"?
Gissar bara, sitter inte framför iTunes just nu.

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Går inte. Normalt kör man ju drag and drop, men det är visst fel.
Lyckades nu om jag går in under arkiv och sen ladda upp mapp i biblan. Så nu fick jag till det. Men fn vad jobbigt det blev.

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
Ok, ska kolla!

Polarn ska till Asien i 6 veckor med kidsen, så streaming funkar inte.

Går det läsa filmer från usb-sticka utan/med jailbrake?

Jepp det går. Sök på Google och du skall finna.
Men varför inte kolla in AirStash istället?
Det är en batteridriven AccesPunkt som du jackar in ett USB-minne i (eller var det SD-kort?) så kan du strömma videon lokalt så att säga :tummenupp

sportbike

Guest
Köpte en sms-signal i iTunes, den hamnade i musik, går det att flytta?

Blue

Irriterande...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Syrrans 883 och en Nikon Deetree.
Har man iOS5 så kan man byta SMS signal i ljud menyn.

Hoppar man till www.audiko.net så kan man tanka ner mer massor av olika signaler, man kan även ladda upp en egen mp3 och göra en signal on the fly.

sportbike

Guest
Har man iOS5 så kan man byta SMS signal i ljudmenyn.
Ja, men signalen är köpt som just sms-signal och köper man tex en ringsignal så får man välja om man vill ha den som just ringsignal eller signal för en specifik kontakt.
Den här hamnade i iPod-delen.

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...