iPhone-tråden

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Siri:

Har du en 4s, i så fall var och när har du verkligen användning av Siri?
Använder du Siri dagligen, på stan eller bara hemma?
Kan du klara dig utan Siri nu när du vant dig?

Undrar för att jag själv inte skulle stå inne på banken och hojta åt Siri att skicka ett sms till min flickvän att hon inte skulle glömma köpa kådis eller nåt annat hyfsat privat.

Siri funkar ju inte på svenska än, hade den gjort det hade jag nog gladeligen suttit i bilen och skrikit ut sms mm. Som det är nu är det bara en kul grej typ..

sportbike

Guest
Siri funkar ju inte på svenska än, hade den gjort det hade jag nog gladeligen suttit i bilen och skrikit ut sms mm. Som det är nu är det bara en kul grej typ..
But you are going to be an aviator, you need to understand english, right?

Last edited:

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
But you are going to be an aviator, you need to understand english, right?

Hehe, klart jag förstår engelska, men känns rätt fånigt att prata engelska med en telefon.. :huvet

Nu har jag iofs ingen 4s heller, bara lekt med den. Tyckte inte det va värt att byta från en 4a bara för att få siri.

sportbike

Guest
Hehe, klart jag förstår engelska, men känns rätt fånigt att prata engelska med en telefon.. :huvet

Nu har jag iofs ingen 4s heller, bara lekt med den. Tyckte inte det va värt att byta från en 4a bara för att få siri.

Det var ju det frågan gällde, behöver man "Siri" eller använder man det inte alls?

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Det var ju det frågan gällde, behöver man "Siri" eller använder man det inte alls?

Och svaret var: Det ända jag kan tänka mig att man vill använda den till är att diktera sms i bilen eller dylikt. Efterssom de flesta jag smsar är svenskar så känns det rätt meningslöst att börja smsa på engelska.

Sen är det ju dumt att köpa en 4a idag när en 4s kostar 1000.- mer och är dubbelt så snabb dessutom. Men du har väl en 4a? bättre att vänta på en 5a då.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag väntar tills någon som faktiskt HAR en 4s svarar :tungan

Ta även i beaktande att 4S drar mer batteri/har kortare passningstid, och är SIRI något du klarar dig utan så är dom ju i princip likvärdiga i övrigt.

Nej jag har inte heller en 4S men jag instämmer i det Putte sa om att Siri endast hade varit intressant om man kunde prata svenska med henne så att man kunde skicka vettiga sms när man kör.

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Jag väntar tills någon som faktiskt HAR en 4s svarar :tungan

En kollega gick precis från en 4a till en 4S och han säger att man upplever en skillnad i hur exakt skärmen upplevs. Eftersom det är en vassare processor blir det bättre flyt när man tex swipe:ar skärm åt sidorna. Han tyckte dock inte att skillnaden var så stor att det var värt pengarna att byta bara för sakens skull.

(Han fick en ny av sin mamma och mamman fick hans gamla)

Last edited:

sportbike

Guest
Tack för åsikter, känner inte heller ett behov förrän den är fullt utvecklad, med svenska och bättre batteritid t.ex.

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Nån som använder iZettle för att ta kortbetalningar? Är det säkert, funkar det bra? Funkar det utomlands?

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.
Nån som använder iZettle för att ta kortbetalningar? Är det säkert, funkar det bra? Funkar det utomlands?

Vi använder det på firman för mindre summor och det funkar bra.
Hur det funkar utomlands vet jag inte.

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
PayPal är rätt värdelöst, så fort du trackar en IP-adress utanför ditt boendeland så räknas det som scam och ditt konto spärras i trettio dagar. Inte helt optimalt kan jag tycka.

Anyway, iZettle skickar en gratis kortläsare och men de transaktioner vi kommer göra så handlar det om en kostnad på ca 3,50 kr per köp och då kanske totalt 50 - 75 kr per kväll. Det är rätt mycket mindre än det vi fått offerterat på en helghyra på en kortterminal så om det faktiskt funkar borde iZettle vara en sjukt klockren produkt.

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.
PayPal är rätt värdelöst, så fort du trackar en IP-adress utanför ditt boendeland så räknas det som scam och ditt konto spärras i trettio dagar. Inte helt optimalt kan jag tycka.

Anyway, iZettle skickar en gratis kortläsare och men de transaktioner vi kommer göra så handlar det om en kostnad på ca 3,50 kr per köp och då kanske totalt 50 - 75 kr per kväll. Det är rätt mycket mindre än det vi fått offerterat på en helghyra på en kortterminal så om det faktiskt funkar borde iZettle vara en sjukt klockren produkt.

Det funkar även utan kortläsare.
Nackdelen är ju som sagt att iZettle tar 1,50 + 2,75% av köpesumman.
Men så länge man kör småsummor kvittar det för oss.
Klart billigare än att ha något annat system.

Last edited:
Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...