iPhone-tråden

sportbike

Guest
någon som vet något program där man kan kolla hur mkt gb man förbrukat av sitt internet ?

på min SE hade jag 3G Watchdog som funkade prima, någon som vet något liknande ?

Finns en app som heter "Datamätare" och kostar 7 bagis.

Mr_SunBear

Medlem
Gick med
11 Jan 2007
Hoj
2hjulslös
någon som vet något program där man kan kolla hur mkt gb man förbrukat av sitt internet ?

på min SE hade jag 3G Watchdog som funkade prima, någon som vet något liknande ?

Finns i luren redan under inställning / allmänt / användning / mobilnätsanvändning. Den kan även nollställas när man vill.

//B
TapaTalk

Rille.

Wohooo
Gick med
27 Jul 2005
Hoj
Ducati ST4s -03
Någon mer än mig som har problem med inbäddadade youtubeklipp efter upgraderingen av SH? När jag använder någon iPryl så blir det bara svart bild med ljud.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
För att inte tala om hur mycket exklusivare det känns att "Fäjce Tajma" jämfört med att ringa ett videosamtal med en gammal Nokia

Skillnaden är att nu funkar det, hade en N95:a och man hade tur om det inte bara blev en frusen bild när man provade.

Nu säger frun godnatt till grabbarna via facetime när hon sover på hotell, överlägset. :tummenupp
Däremot skulle jag gärna se en implementation av det till pc också så det blir mer cross-platform... men det får man väl se sig i stjärnorna efter... då är det skype som gäller.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Skillnaden är att nu funkar det, hade en N95:a och man hade tur om det inte bara blev en frusen bild när man provade.

Det var nog bara din Nokia, jag känner en döv tjej och hon och hennes vänninnor har snackat teckenspråk på telefon sedan dom första telefonerna med videosamtal kom.

Själv tror jag att jag har provat videosamtal en gång eller så, så att mina erfarenheter är begränsade.

Men visst hade man kunnat hoppas att ALLA tillverkare hade jobbat för och med plattformsoberoende standarder när dom utvecklade, bara en sån sak som att standardisera en laddkontakt så att man kan låna laddare vart än man kommer har ju tagit en evighet, men nu börjar det närma sig.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Det var nog bara din Nokia, jag känner en döv tjej och hon och hennes vänninnor har snackat teckenspråk på telefon sedan dom första telefonerna med videosamtal kom.

Själv tror jag att jag har provat videosamtal en gång eller så, så att mina erfarenheter är begränsade.

Men visst hade man kunnat hoppas att ALLA tillverkare hade jobbat för och med plattformsoberoende standarder när dom utvecklade, bara en sån sak som att standardisera en laddkontakt så att man kan låna laddare vart än man kommer har ju tagit en evighet, men nu börjar det närma sig.

Känner själv ett par döva samt dövtolkar och även de hade problem med den tidigare tekniken plus att den var oskäligt dyr... 5:-/min var inte ovanligt i tariffen för videosamtal.
Men nog var det ballt att se hur ena tjejen står på nattklubb och "snackar" i telefon... :)

Men så som den tekniken funkade kontra Facetime eller Skype så är det en Fred Flinta-bil vs Tesla Roadster. ;)

Och yes, om ändå alla kunde enas och det är väldigt intressant att alla stora spelarna på marknaden enats om micro-usb som standard MEN förbannade Apple verkar inte hänga med på tåget riktigt ändå utan erbjuder en adapter till sin dock-kontakt.
Hoppas innerligt att det kommer finnas en micro-usb i iPhone5 nästa sommar/höst när den kommer, annars blir det ett stort minus från min sida.

Blue

Irriterande...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Syrrans 883 och en Nikon Deetree.
Någon mer än mig som har problem med inbäddadade youtubeklipp efter upgraderingen av SH? När jag använder någon iPryl så blir det bara svart bild med ljud.

Japp, trycker man på en youtube "bild" så öppnas inte youtube appen längre, det visas bara en "ladd-cirkel".

Blue

Irriterande...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Syrrans 883 och en Nikon Deetree.
Känner själv ett par döva samt dövtolkar och även de hade problem med den tidigare tekniken plus att den var oskäligt dyr... 5:-/min var inte ovanligt i tariffen för videosamtal.
Men nog var det ballt att se hur ena tjejen står på nattklubb och "snackar" i telefon... :)

Men så som den tekniken funkade kontra Facetime eller Skype så är det en Fred Flinta-bil vs Tesla Roadster. ;)

Och yes, om ändå alla kunde enas och det är väldigt intressant att alla stora spelarna på marknaden enats om micro-usb som standard MEN förbannade Apple verkar inte hänga med på tåget riktigt ändå utan erbjuder en adapter till sin dock-kontakt.
Hoppas innerligt att det kommer finnas en micro-usb i iPhone5 nästa sommar/höst när den kommer, annars blir det ett stort minus från min sida.

Kan man få ut ljud ur micro USB eller kommer det i så fall krävas att man kopplar in ljudet via 3,5mm proppen?
Grymt skönt att bara plugga in en sladd när man ska lyssna på musik i bilen, plopp så både låter det och laddas!

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Kan man få ut ljud ur micro USB eller kommer det i så fall krävas att man kopplar in ljudet via 3,5mm proppen?
Grymt skönt att bara plugga in en sladd när man ska lyssna på musik i bilen, plopp så både låter det och laddas!

jag pluggar in två sladdar, och jag tror inte att microusb kan föra över ljud, det är ju bara två sladdar utöver strömkablarna, men ljudet kan man ju blåtanda till bilen.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA

Microusb skall klara allt som vanliga usb klarar, det är bara en micro-kontakt istället för den vanliga.

Men ärligt talat så skiter jag i den biten, det kan man göra med dock-kontakten redan idag.
Jag vill kunna ladda telefonen med den standardladdare som kommer i och med standardiseringen utan att behöva speciell adapter. Sen får de gärna ha kvar dock-kontakten för allt annat då den kan mer än USBkontakten utan att kräva chip som tolkar alla signaler.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Microusb skall klara allt som vanliga usb klarar, det är bara en micro-kontakt istället för den vanliga.

Jo, skickar man ljudet som seriell data enligt USB standard så funkar det, men då krävs ju en D/A omvandlare någonstans på sladden.

Då är det ju betydligt enklare att blåtanda ljudet, så jag är nöjd bara standarden på laddningen går igenom, jag kan leva med att inga andra funktioner fungerar när jag lånar billaddaren av någon.

Apple skulle väl förövrigt behålla sin standardiserade kontakt i botten och ha en microUSB enbart för laddning någon annanstans för att uppfylla EU kravet på standardiserade laddare (på 5an), dvs dom flesta kommer främst att använda Applekontakten och dom tillbehör dom redan har...

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Jo, skickar man ljudet som seriell data enligt USB standard så funkar det, men då krävs ju en D/A omvandlare någonstans på sladden.

Då är det ju betydligt enklare att blåtanda ljudet, så jag är nöjd bara standarden på laddningen går igenom, jag kan leva med att inga andra funktioner fungerar när jag lånar billaddaren av någon.

Apple skulle väl förövrigt behålla sin standardiserade kontakt i botten och ha en microUSB enbart för laddning någon annanstans för att uppfylla EU kravet på standardiserade laddare (på 5an), dvs dom flesta kommer främst att använda Applekontakten och dom tillbehör dom redan har...

Det var mer än jag hört, vad jag hört så har de en adapter för micro-usb till dock-kontakten... men om de nu sätter en microusb för laddning bredvid eller nån annanstans på luren, ja då blir jag nöjd.

Mr KTM

Felmonterat Akra...
Gick med
31 Aug 2008
Hoj
Superduke -08
Min iPhone har slutat fråga efter lösenord när jag hämtar appar. Någon som vet hur jag får igång "lösenordsfrågan" igen?

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Min iPhone har slutat fråga efter lösenord när jag hämtar appar. Någon som vet hur jag får igång "lösenordsfrågan" igen?

För mig så får jag frågan på första appen men inte på andra om jag tar dom inom en visst tid. Det är rätt skönt kan jag tycka. Men du borde kunna logga in nånstans på nätet o göra inställningar i ditt konto?

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
För mig så får jag frågan på första appen men inte på andra om jag tar dom inom en visst tid. Det är rätt skönt kan jag tycka. Men du borde kunna logga in nånstans på nätet o göra inställningar i ditt konto?

Hmm, multi-quote verkar inte funka... så detta får bli till Ricken men gäller även inlägget ovanför.

Det "stannar" i en kvart.
Det går att sätta att man måste sätta lösenordet direkt vid varje köp, det görs i Inställningar / Allmänt / Begränsningar.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja

Det var väl det dom fick kritik för tidigare, när föräldrarna hade köpt en liten hink smurfbär för en femma åt ungarna i smurfspelet så kunde ungarna köpa jättehinken för tvåtusen spänn inom en kvart :D

Men är man enda användaren på telefonen är det ju rätt bra att man kan ha den inställd så, speciellt om man provar flera appar för att hitta den som ser bäst ut.

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
Det har funnits ett fåtal program på marknaden för att föra över filer till och från din iDevice med ngt annat än iTunes.
DiskAid är ett av dessa verktyg som hjälper dig att komma bort från iTunes-träsket.
Ska prova och se hur det fungerar.

Last edited:

sportbike

Guest
Siri:

Har du en 4s, i så fall var och när har du verkligen användning av Siri?
Använder du Siri dagligen, på stan eller bara hemma?
Kan du klara dig utan Siri nu när du vant dig?

Undrar för att jag själv inte skulle stå inne på banken och hojta åt Siri att skicka ett sms till min flickvän att hon inte skulle glömma köpa kådis eller nåt annat hyfsat privat.

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka