iPhone-tråden

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
Om du gjorde en backup också så är allting klart.
Men själv skulle jag föredra att synka kontakterna mot en Googlekonto först via en Exchange-synk (Googla på det).

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Fick en 3GS med sprucken skärm av syrran i helgen och nu tänkte jag renovera den för att se om det är nåt jag vill behålla.

Har jailbreakat den för att få igång den eftersom den är bunden till Telenor och jag har 3. Men den rullar som en iPod Touch nu utan SIM-kort och jag har rätt nöjd.

Nu tänkte jag köpa ett snorbilligt skärmkit, frontpanel och digitizer, och byta själv och då tänkte jag fråga: är det nån som har erfarenhet av pirat-digitizern? Funkar den lika bra som original. Det skiljer ändå 3-400 kr i pris mot original.

Finns det nåt billigt alternativ mot Telenor-upplåsning? 350 kr vill de ha och den går inte att låsa upp med ultrasn0w, både pga fel baseband och för att den råkar ha 5.0.1. Funkar Gevey-SIM, TurboSIM eller nåt sånt till de här nymodigheterna?

speedle

Medlem
Gick med
27 Jun 2009
Hoj
Honda CBR 900RR -98 Suzuki GSX-R750 -02 racehoj (såld) Aprilia RSV1000R Factory -08 racehoj Honda CRF250R-X -11
Hjälpte en kompis att byta display och digitizer på sin 3GS. Provade 3 piratkit från Kina tills ett "dyrt" inhandlades som fungerade. Jag skulle gå på en dyrare variant med en gång.

Om min info fortfarande stämmer får du nog dra ner brallorna för Telenor och hosta upp 350 pix för upplåsning tyvärr. Har du kört in 5.0.1 har du även fått uppdaterad baseband och är då körd...:huvet

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Om man flyttar alla sina appar/mappar en sida åt höger på displayen så att layouten, från vänster, ser ut enligt följande,

Sök -> Blankt med bara bakgrundsbild -> Appar & mappar -> Osv..

Varför envisas telefonhelvetet med att flytta allt ett snäpp åt vänster så att den "blanka" sidan försvinner varje gång man startar om telefon eller kopplar upp den i datorn? På hemskärmen vill jag bara ha de fyra som är fästa längst ner, inget annat, hur lösa?

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Fick en 3GS med sprucken skärm av syrran i helgen och nu tänkte jag renovera den för att se om det är nåt jag vill behålla.

Har jailbreakat den för att få igång den eftersom den är bunden till Telenor och jag har 3. Men den rullar som en iPod Touch nu utan SIM-kort och jag har rätt nöjd.

Nu tänkte jag köpa ett snorbilligt skärmkit, frontpanel och digitizer, och byta själv och då tänkte jag fråga: är det nån som har erfarenhet av pirat-digitizern? Funkar den lika bra som original. Det skiljer ändå 3-400 kr i pris mot original.

Finns det nåt billigt alternativ mot Telenor-upplåsning? 350 kr vill de ha och den går inte att låsa upp med ultrasn0w, både pga fel baseband och för att den råkar ha 5.0.1. Funkar Gevey-SIM, TurboSIM eller nåt sånt till de här nymodigheterna?

Tvärtemot vad speedle skrev ovan så tycker jag att kinadigitizers i regel fungerar lika bra som originalet. Jag har bytt 10-15 stycken varav endast 1 har varit defekt. När det gäller LCD-skärmarna så brukar det heller inte vara några problem, men de är betydligt känsligare än vad digitizern är.

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Hjälpte en kompis att byta display och digitizer på sin 3GS. Provade 3 piratkit från Kina tills ett "dyrt" inhandlades som fungerade. Jag skulle gå på en dyrare variant med en gång.

Om min info fortfarande stämmer får du nog dra ner brallorna för Telenor och hosta upp 350 pix för upplåsning tyvärr. Har du kört in 5.0.1 har du även fått uppdaterad baseband och är då körd...:huvet

Det låter sådär faktiskt... Ska prova ett och se om det funkar annars blir det original...

Jo, det verkar inte bättre, håller på att chatta med Telenor-supporten nu, få se vad de säger.

Tvärtemot vad speedle skrev ovan så tycker jag att kinadigitizers i regel fungerar lika bra som originalet. Jag har bytt 10-15 stycken varav endast 1 har varit defekt. När det gäller LCD-skärmarna så brukar det heller inte vara några problem, men de är betydligt känsligare än vad digitizern är.

10 - 15 stycken, vad i hela världen gör du med din telefon...? ;)

Köpte ett kit för 200 kr på Tradera igår, får prova det. Funkar det dåligt är det ju inte värre än att jag förlorat 200 spänn och får lägga en femhundring till - fortfarande billigt, även inklusive upplåsningen...

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
Varför envisas telefonhelvetet med att flytta allt ett snäpp åt vänster så att den "blanka" sidan försvinner varje gång man startar om telefon eller kopplar upp den i datorn? På hemskärmen vill jag bara ha de fyra som är fästa längst ner, inget annat, hur lösa?

Så du vill inte ha startskärmen som startskärm utan sökskärmen som startskärm istället :va

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Om man flyttar alla sina appar/mappar en sida åt höger på displayen så att layouten, från vänster, ser ut enligt följande,

Enkelt, iOS förutsätter att man inte vill ha tomma hemskärmar och tar bort de. Något jag själv uppskattar.

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Hoj
-------

Det där störde mig också när jag hade iPhone. Så urbota korkat så det finns fan inte ord för det. Någon borde bli slagen i ansiktet och fortsätta bli slagen tills dess att man kan välja om den skall göra så eller ej när man pluggar in luren mha iTunespisset.

Stor mening med att ha en bakgrundsbild.

Fast jag saknar min iPhone ändå litegranna ibland faktiskt, trots att man fick lägga 10 minuter på att organisera om ikonerna/mapparna efter man stökat med den inkopplad mot datorn.

Last edited:

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Om någon känner sig lite våghalsig så har jag fått 15st digitizers (med verktyg och dubbelhäftande tejp) över till iPhone 4/4S på grund av felköp.
Alltså bara digitizern, inte LCD. Det är jäkligt svårt att byta utan att skada LCDn, men visst, det kan vara värt ett försök för den modige.

Hojta till på pm i så fall. 120kr stycket får jag ha i alla fall.

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Om någon känner sig lite våghalsig så har jag fått 15st digitizers (med verktyg och dubbelhäftande tejp) över till iPhone 4/4S på grund av felköp.
Alltså bara digitizern, inte LCD. Det är jäkligt svårt att byta utan att skada LCDn, men visst, det kan vara värt ett försök för den modige.

Hojta till på pm i så fall. 120kr stycket får jag ha i alla fall.

Du råkar inte ha svarta baksidor?

sportbike

Guest
Erkänn att det känns lite speciellt när man skickar ett sms till någon bekant och det blir ett iMessage?
Känns lite vip liksom, visst?

Ja, GuW, du får också svara.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Erkänn att det känns lite speciellt när man skickar ett sms till någon bekant och det blir ett iMessage?

För att inte tala om hur mycket exklusivare det känns att "Fäjce Tajma" jämfört med att ringa ett videosamtal med en gammal Nokia

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Hoj
Får inte ha nån för mamma.

Ja vad är det egentligen? Mer än lite ljusblått istället för grönt?

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
För att inte tala om hur mycket exklusivare det känns att "Fäjce Tajma" jämfört med att ringa ett videosamtal med en gammal Nokia

Men ändå ligger det nåt av framtiden i det - att betala per byte data istället för att betala en fast, ohyggligt hög summa (jämförelsevis) för 160 tecken. Synd att de valde att begränsade det så bara.

sampan

Pengarna ska rulla!
Gick med
28 Mar 2010
Hoj
sxv 550 -08 + PANIGALE!!
någon som vet något program där man kan kolla hur mkt gb man förbrukat av sitt internet ?

på min SE hade jag 3G Watchdog som funkade prima, någon som vet något liknande ?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Men ändå ligger det nåt av framtiden i det - att betala per byte data istället för att betala en fast, ohyggligt hög summa (jämförelsevis) för 160 tecken. Synd att de valde att begränsade det så bara.

Jobs hade ju en vision om att hans iPhones bara skulle utnyttja WiFi och IP trafik helt och hållet, men gav efter när han insåg att övriga världen inte skulle acceptera fläckvis täckning (USA's mobilnät täckte bara större städer när den första iPhonen planerades, och Jobs hade tänkt bygga egna WiFI nät istället)

Visst ligger framtiden i att köra allt som datatrafik, speciellt i 4G nätet.

Telefonin är så underordnad nu att det är bättre att köra IP telefoni och betala för datatrafiken enbart.

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka