iPhone-tråden

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Hoj
Får inte ha nån för mamma.
Kamerasymbolen har försvunnit från min skärm, hur lockar jag fram den?

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Japp, troligen ligger den i någon mapp. (smart tips att söka efter den med spotlight, hade jag råkat ut för problemet hade jag fasen manuellt sökt igenom alla ikoner och mappar hehe)

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Hur bra klarar man sig på 16 gig versionen av 4S, om man tänkt filma lite i HD upplösning och kanske ha ett par program som kräver utrymme samt lite musik och bilder? Blev erbjuden att köpa en olåst 4S för ett bra pris, helt oanvänd i kartong av en som arbetar i mobilbranschen. Funderar på att avböja och köpa en 32 gig istället senare.

Idag har jag en 8 gig´s version av 3G, men den är ett gränsfall när det gäller lagringsutrymme. Samtidigt har jag inte känt behov av något mer egentligen. Men så har ju 3G en värdelös kamera och filmar inte.

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Hoj
-------
Hur bra klarar man sig på 16 gig versionen av 4S, om man tänkt filma lite i HD upplösning och kanske ha ett par program som kräver utrymme samt lite musik och bilder? Blev erbjuden att köpa en olåst 4S för ett bra pris, helt oanvänd i kartong av en som arbetar i mobilbranschen. Funderar på att avböja och köpa en 32 gig istället senare.

Idag har jag en 8 gig´s version av 3G, men den är ett gränsfall när det gäller lagringsutrymme. Samtidigt har jag inte känt behov av något mer egentligen. Men så har ju 3G en värdelös kamera och filmar inte.

Jag hade inte betalat den extra lusentappen det skiljer mellan en 16 och 32 om jag skulle köpa. Om du dessutom fått ett bra pris på en 16Gb så kör på det :)

Filmer och bilder går alltid att flytta över till datorn om man skulle få eventuell platsbrist i telefonen.

Nu vet jag ju inte hur andra är, men om jag ska vara ärlig mot mig själv så är ju de flesta bilder jag tar med mobilen bara skit egentligen. Tittar på dem någon gång eller två. Sen ligger dem bara å skräpar. Vill jag ha dem kvar så mailar jag över dem till datorn.

Makita

VIF mina vänner
Gick med
29 Sep 2010
Hoj
Gult är fint
Det står säkert nånstans i tråden, men jag orkar faktiskt inte läsa igenom så många sidor.. :gnissla

Hur laddar man ner musik till luren? Genom iTunes och koppla den till laptopen? Har precis köpt en 4s, men har inte haft iPhone innan.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Jag hade inte betalat den extra lusentappen det skiljer mellan en 16 och 32 om jag skulle köpa. Om du dessutom fått ett bra pris på en 16Gb så kör på det :)

Filmer och bilder går alltid att flytta över till datorn om man skulle få eventuell platsbrist i telefonen.

Nu vet jag ju inte hur andra är, men om jag ska vara ärlig mot mig själv så är ju de flesta bilder jag tar med mobilen bara skit egentligen. Tittar på dem någon gång eller två. Sen ligger dem bara å skräpar. Vill jag ha dem kvar så mailar jag över dem till datorn.

Bra synpunkter, jag är heller ingen som sparar på bilderna tagna med mobilen, men jag är heller ingen som sitter och raderar dem förrän jag ska byta ut telefonen i fråga. Den bättre kameran i IPhone 4 borde innebära att bilderna tar mer plats än på föregångarna. Detsamma gäller video filmning. Anledningen att jag tänkte att det kunde vara bra med lite större minne är att jag tänkt filma med HD kameran från bilen med hjälp av Harry´s Laptimer Pro och man kanske inte alltid har en dator att föra över bilderna på i närheten.

Eftersom han inte kunde ordna de två större modellerna är det egentligen inte så mycket att fundera över om man som jag tänkt köpa en olåst 4S kontant istället för att binda upp abonnemanget. Men jag ska ändå ta och fundera på saken ett slag :D

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
iTunes finns som App på telefonen så det är bara att handla direCKt.
Har du redan egna låtar så finns DropBox och iCloud som fria molntjänster (upp till en viss mängd).

Sedan kan du synka mot iTunes på din dator både med kabel och WiFi.

Och så har du även Google.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA

Tycker personligen att 16GB är för litet men så slänger jag alltid in nån film eller lite tv-avsnitt när jag åker iväg nånstans så jag har något att göra... och sen några GB med musik också.

Men gör man inte det så klarar man sig säkert bra med 16GB.

Det står säkert nånstans i tråden, men jag orkar faktiskt inte läsa igenom så många sidor.. :gnissla

Hur laddar man ner musik till luren? Genom iTunes och koppla den till laptopen? Har precis köpt en 4s, men har inte haft iPhone innan.

Yes, det är iTunes som gäller.
Släng in din musik i iTunes och synca sen över det.
Eller köp musik direkt i luren med iTunes som finns som app i telefonen.

Eller så använder du spotify, kräver dock premium.

Sen kan jag rekommendera TuneIn Radio som strömmar väldigt många radiokanaler, dock bör man ha flatrate data för det.

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Hoj
-------
Bra synpunkter, jag är heller ingen som sparar på bilderna tagna med mobilen, men jag är heller ingen som sitter och raderar dem förrän jag ska byta ut telefonen i fråga. Den bättre kameran i IPhone 4 borde innebära att bilderna tar mer plats än på föregångarna. Detsamma gäller video filmning. Anledningen att jag tänkte att det kunde vara bra med lite större minne är att jag tänkt filma med HD kameran från bilen med hjälp av Harry´s Laptimer Pro och man kanske inte alltid har en dator att föra över bilderna på i närheten.

Eftersom han inte kunde ordna de två större modellerna är det egentligen inte så mycket att fundera över om man som jag tänkt köpa en olåst 4S kontant istället för att binda upp abonnemanget. Men jag ska ändå ta och fundera på saken ett slag :D

Köp en 32a så är du på den säkra sidan då :tummenupp
En tusenlapp mer eller mindre spelar ingen större roll om man är lite osäker på sina behov.

Dessutom så brukar man kunna skapa sig behov "bara för att man kan" :gnissla

Makita

VIF mina vänner
Gick med
29 Sep 2010
Hoj
Gult är fint
Tusen tack, får prova det genast! :)

Spotify i mobilen har jag, men jag vill kunna ha låtar liggande i telefonen också.

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.

Jag gick från 32gb 3GS till 16gb 4S. Blev inte alls bra så jag väntar på en 32gb 4S nu så får sambon ta 16gb:arn. Tänkte att det skulle räcka eftersom jag kör spotify men känner att den snart är full...

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka