iPhone-tråden

sampan

Pengarna ska rulla!
Gick med
28 Mar 2010
Hoj
sxv 550 -08 + PANIGALE!!
har en 4s påväg nu, och tänkte bara kolla om det går att få tag på ett T9 tangentbord med svensk ordbok till den, dom 2 apparna jag hittade på en polares iphone var bara engelskt. :/

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
har en 4s påväg nu, och tänkte bara kolla om det går att få tag på ett T9 tangentbord med svensk ordbok till den, dom 2 apparna jag hittade på en polares iphone var bara engelskt. :/

Varför skulle du vilja ha t9 i en iphone? :va

sampan

Pengarna ska rulla!
Gick med
28 Mar 2010
Hoj
sxv 550 -08 + PANIGALE!!
för att jag tycker att det tangentbordet är helt värdelöst ? knapparna är alldeles för små, man trycker ju på 3 "tangenter" samtidigt.

och när jag skriver sms så har jag ingen större lust att sitta med pekfingervalsen.

thats why.

Varför skulle du vilja ha t9 i en iphone? :va

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Finns det någon app för att se LFVs SWC kartor? Har aeroweather men den visar bara taf/metar..

Wihlle

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2010
Hoj
1999 Yamaha XJR 1300 SP

Ska du sitta och smsa och skriva när du kör bil,har du valt fel telefon.
Men står du ut med utrikiska så kan du använda Siri istället för fingrarna.

tkdrille

Guest

När man väl lärt sig tangentbordet så går det med. Jag skriver nästan uteslutande med min otroligt feta tumme och de är absolut inga problem. Vissa är bara lite känsliga.

sampan

Pengarna ska rulla!
Gick med
28 Mar 2010
Hoj
sxv 550 -08 + PANIGALE!!
nja det kan bli att det händer, men tänkte mest överhuvudtaget så är det jobbigt att behöva skriva sms med 2 händer. speciellt nu när det e vinter så vill man gärna ha ena handen i fickan så man slipper frysa om båda ;)

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
Det ser ut som om Siri kan hantera WiFi och annan hårdvara i iOS 5.1 :)

http://9to5mac.com/2011/11/16/ios-5...ture-make-a-video-switch-onoff-wifi-and-more/

iOS 5.1 update to let Siri “take a picture”, “make a video”, “switch on/off WiFi” and more?

Christian Zibreg Apple Inc no comments

Tweet
November 16, 2011 at 10:21 am

According to German-language site Macerkopf.de, iOS 5.1 will enhance Siri with the ability to control hardware aspects of your device. In its current incarnation, Siri, a beta product exclusive to iPhone 4S, won’t let you control, say, the phone’s camera with your voice nor are you able to tell it to switch off WiFi, for example.

According to the report, iOS 5.1, the first major update, will bring some Siri extensions that include hardware control. You’ll be able to tell her to “take a picture”, the story has it, to “make a video”, “switch on/off WiFi/Bluetooth” and more. None of this is terribly surprising as Apple is of course expected to continue perfecting Siri and bring out new features such as greater control of the handset.

One could also envision a Siri API allowing users to issue commands to third-party apps and accessories, such as “open my garage door” or “post a Facebook status message saying ‘what a slow news day’”. With that in mind, skepticism is advised as Macerkopf.de is not a terribly reliable publication when it comes to peering into the crystal ball on Apple.

Last edited:

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
nja det kan bli att det händer, men tänkte mest överhuvudtaget så är det jobbigt att behöva skriva sms med 2 händer. speciellt nu när det e vinter så vill man gärna ha ena handen i fickan så man slipper frysa om båda ;)

Bara undantagsfall jag använder två händer, oftast har man nått annat för sig så blir bara höger handen och tummen :tummenupp

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Detta passar bättre här:

Det du handlat i iTunes Store kan du ladda ned igen utan att betala för det. :tummenupp
Appar som man betalat för visste jag att man kan återhämta; det är ju bara att gå in på App Store och kolla under Purchased.

Däremot vet jag inte hur man återhämtar musik. Gör man det i iTunes under Downloads, eller vad?

sportbike

Guest
Fråga, i Safari kan man ju ordna bokmärken som man vill ha dom.
Varje gång luren är låst och laddas flyttas alla bokmärken tillbaka igen, varför?

Nyheter
Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom