iPhone-tråden

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
Varför inte konvertera en soldriven Sunnan IKEA-lampa till en iPhone laddare?

http://lifehacker.com/5856674/
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/90154371/
53f935c1-818a-36e1.jpg

Last edited:

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
Apple funderar på att släppa Siri till äldre enheter oxå.

http://macdailynews.com/2011/11/05/...or-iphone-4-seeds-internal-build-for-testing/

Apple may release Siri for iPhone 4; seeds internal build for testing
Saturday, November 5, 2011 · 5:29 pm · 21 Comments

“If you were disappointed by the fact that Apple has made Siri an exclusive iPhone 4S feature, there is still some hope for you,” Alexander Vaughn reports for AppAdvice. “We’re being told that there is still a chance that Apple will be bringing the feature to older iDevices such as the iPhone 4.”

“Indeed, as revealed by the folks at Jailbreaknation, Apple is still considering releasing Siri on the iPhone 4 and went as far as installing a special built of iOS 5 that includes Siri on a number of Apple employee’s iPhone 4 recently to test it out for a few days,” Vaughn reports. “The news, comes from a source of Jailbreaknation close to Apple, which they were kind enough to let us verify, and it does appear to be legitimate.”

Vaughn reports, “A second source also confirmed to us that the test went really well as far as performance is concerned. Unfortunately, the microphone of the iPhone 4 is not as good as the 4S one, and this might be holding Siri back if they can’t overcome this with software.”

Read more in the full article here.
http://appadvice.com/appnn/2011/11/apple-siri-4

[Thanks to MacDailyNews Reader "Don" for the heads up.]

Last edited:

sportbike

Guest
Skumt knas på min 4:a, ibland när det ringer och jag ska "slide to answer" så studsar den lille jynnaren tillbaka, ibland 10-15 gånger innan den till slut öppnar samtalet.
Har en Otterbox defender case och den har ju en extra plastfilm på framsidan, kan det påverka, tro?

edit: när jag tänker efter så har den blivit lite jobbig efter iOS 5, appar kraschar Hacke Hackspett i lurarna när man lyssnar på musik, osv.

Last edited:

nicotin

Back Again
Gick med
20 Jul 2010
Hoj
Jag saknar begräsningar i trafiken
Skumt knas på min 4:a, ibland när det ringer och jag ska "slide to answer" så studsar den lille jynnaren tillbaka, ibland 10-15 gånger innan den till slut öppnar samtalet.
Har en Otterbox defender case och den har ju en extra plastfilm på framsidan, kan det påverka, tro?

edit: när jag tänker efter så har den blivit lite jobbig efter iOS 5, appar kraschar Hacke Hackspett i lurarna när man lyssnar på musik, osv.

samma sak på min..sliden vill ibland inte gå hela vägen.

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
Låter som ytterligare en bugg utöver batteriproblemet.
På min 3GS har jag dock inte märkt av något av detta.

Jojjeman

aka farfar
Gick med
12 Apr 2006
Hoj
En tung

När inte sliden vill så bara tryck på sleep/wake o sen går den igen. Har själv det så ibland, har dock varit så långt innan ios5 och även på 3gs när man hade en sådan.

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
samma sak på min..sliden vill ibland inte gå hela vägen.

Min 3gs har haft samma bugg länge, det händer dock inte ofta. Har inte hänt mig sedan iOS 5 kom men det kan vara en slump.

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Jag brukar byta mitt grepp om mobilen när det händer, har fått för mig att det handlat om att den andra handen nuddar eller råkar dutta emot skärmen och därmed krånglar det, men kanske har fel om det!? :)

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
jag har varit i kontakt med telenor och fått samma svar. jag misstänker nåt liknande, har mer problem hemma än på jobbet. känns som själva problemet är att telefonen inte klarar att hitta täckningen igen om den en gång tappat den.

edit: skönt att det inte har pratats något om att dom flyttat ner knapparna på 4s. Fick hem mina ebay skal nu och dom sitter ju skit pga det. lästa om det nånstans häromdagen men va som sagt redan beställt. tänk på det innan ni lägger multum på fräna skal.

Inte knapparna, knappen till ljud av/på är flyttad inget annat. Synd att du inte gogglade innan, finns massa forumdiskutioner om det..

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
http://www.idg.se/2.1085/1.414470/har-ar-niclas-stulna-ipad

Bra program, men tydligen har man ingen nytta av det i Sverige..

Men seriöst nu, läs innan du börjar "tycka" på samma sätt som Aftonbladet gör... dvs inte kolla vad det beror på innan man börjar yttra sig.

Anledningen till att det inte funkar i just det fallet är att "find my iPhone"appen pinpointar den till ett lägenhetskomplex och det går inte att avgöra vilken av lägenheterna det gäller... skulle du själv tycka att det vore ok om polisen knatade in i ditt hem för att de kanske misstänker att det finns en stulen iPad där? :va

MatteKholm

Stolt tröjjjjbärare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
--VTR--
Haha, vissa hugger direkt när det skrivs något negativt, spelar ingen roll om det är sanning, det måste huggas. Humor!

pw

new ride
Gick med
26 Aug 2004
Hoj
1.3 0.75 0.45
Klev in på teliabutiken i stan och trodde jag skulle få med mig en 4S 32:a med mig hem. Men nä den måste vi beställa...:näsblod och sen tar det 3-5 arbetsdagar innan den funkar eftersom jag vill byta Op.

Det är ju fan helt ryskt...

Jojjeman

aka farfar
Gick med
12 Apr 2006
Hoj
En tung
Här kom det oväntat ett sms om att där låg ett paket på posten o vänta..
Trilla in en 32gb´s 4s några veckor snabbare än jag hade väntat mig.

Last edited:
Nyheter
Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...