iPhone-tråden

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
jag har problem med att min 4s tappar täckning hela tiden.

Först körde jag med ett stort simkort som jag klippte till i väntan på mitt lilla som kom igår, gött nu kommer det lösa sig tänkte jag. men icke.

täckningsmätarn tickar ner och försvinner och kommer inte tillbaka om jag inte startar om luren eller plockar ur och stoppar tillbaka simkortet.

Först trodde jag det berodde på halvtaskig täckning hemma då vi har lite fläckvis bra/dålig i olika delar av huset men det är samma problem på jobbet, där jag normalt sett har full täckning överallt.

Ligger felet hos telenor eller i telefonen?

Någon som har något tips?

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Min powerknapp funkar inte så bra efter helgens Halloweenfest.

Kan någon tipsa om en bra deal på ebay inklusive verktyg?

Finns från ca 7-8$ inkl frakt, funkar dom?

Ligger felet hos telenor eller i telefonen?

Någon som har något tips?

Är den jailbreakad och upplåst?

Last edited:

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Ni som har problem med täckning; om ni har Telenor så har de haft/har problem då de ska gå över till 4g, de ringde mig idag för att höra om jag har haft/har nga problem vilket jag faktiskt har märkt av (inte hemma men när jag åker tåg, brukar vara dåligt en kort sträcks men nu har det varit dåligt mer eller mindre hela vägen), har en 3GS.

Last edited:

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Inga förslag till lösning på mitt olösta WiFi-synkproblem? :(

OK, då tar vi nästa fundering istället.

Funderar på att tjöpa en 4S och använda privat, och låta den gamla 4:an bli jobbmobil.
Kan man synka två telefoner med samma iTunes-bibbla om telefonerna använder olika abonnemang/operatör/telefonnummer? :)

Last edited:

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Inga förslag till lösning på mitt olösta WiFi-synkproblem? :(

OK, då tar vi nästa fundering istället.

Funderar på att tjöpa en 4S och använda privat, och låta den gamla 4:an bli jobbmobil.
Kan man synka två telefoner med samma iTunes-bibbla om telefonerna har använder olika abonnemang/operatör/telefonnummer? :)

Tyvärr så kan jag inte förklara ditt iTunes-Wifi-problem... men tänk på att vara inloggad som den inloggare som skall synka och ha iTunes igång, funkar det ändå inte så vet jag inte utan rekommenderar att kontakta Apple för att se vad de säger.

Yes, det går utmärkt att synka till samma iTunesbibliotek.
Operatör och sånt har inget med det att göra... varje iPhone får en egen "profil" i iTunes så du kan synka med olika musik/film/appar också.

Ni som har problem med täckning; om ni har Telenor så har de haft/har problem då de ska gå över till 4g, de ringde mig idag för att höra om jag har haft/har nga problem vilket jag faktiskt har märkt av (inte hemma men när jag åker tåg, brukar vara dåligt en kort sträcks men nu har det varit dåligt mer eller mindre hela vägen), har en 3GS.

Om det där stämmer så håller jag verkligen med S&S3M att Telenor borde få näringsförbud... för varför skall 3G bli lidande för att de drar igång 4G? Det är inte samma teknik och bör således inte belasta varandra såvida de inte underdimensionerat sitt backbone (vilket de förmodligen har).

Last edited:

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Tyvärr så kan jag inte förklara ditt iTunes-Wifi-problem... men tänk på att vara inloggad som den inloggare som skall synka och ha iTunes igång, funkar det ändå inte så vet jag inte utan rekommenderar att kontakta Apple för att se vad de säger.
Jag har labbat en del redan, men ska testa på en annan dator som också kör två olika iTunes-bibblor på två olika inloggningar och se om den har samma problem.

Frågan är ju hur man kontaktar Apple på bästa sätt?

Yes, det går utmärkt att synka till samma iTunesbibliotek.
Operatör och sånt har inget med det att göra... varje iPhone får en egen "profil" i iTunes så du kan synka med olika musik/film/appar också.
Tack!

Om det där stämmer så håller jag verkligen med S&S3M att Telenor borde få näringsförbud... för varför skall 3G bli lidande för att de drar igång 4G? Det är inte samma teknik och bör således inte belasta varandra såvida de inte underdimensionerat sitt backbone (vilket de förmodligen har).
Jag tvingas använda Telesnor i jobbet. Avbruta samtal och värdelös täckning är vardag.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Jag har labbat en del redan, men ska testa på en annan dator som också kör två olika iTunes-bibblor på två olika inloggningar och se om den har samma problem.

Frågan är ju hur man kontaktar Apple på bästa sätt?

Varför köra med olika iTunesbibliotek? Bättre att båda profilerna pekar till samma bibliotek, annars har du ju dubbelt upp av film, musik och appar på datorn.

Mail eller forum, finns på Apple.com/support har jag för mig.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Varför köra med olika iTunesbibliotek? Bättre att båda profilerna pekar till samma bibliotek, annars har du ju dubbelt upp av film, musik och appar på datorn.

Mail eller forum, finns på Apple.com/support har jag för mig.
Därför att det är två olika användare som man inte vill blanda ihop. Sist jag provade att använda samma bibbla började iTunes tvångssynka telefon 2 med telefon 1:s kalender, kontakter och media.
Med två bibblor är den risken eliminerad.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Därför att det är två olika användare som man inte vill blanda ihop. Sist jag provade att använda samma bibbla började iTunes tvångssynka telefon 2 med telefon 1:s kalender, kontakter och media.
Med två bibblor är den risken eliminerad.

Du blandar ihop det lite.
Du kan mycket väl använda två profiler, inget problem med det.
Men i iTunes kan du specificera var den skall spara biblioteket och där kan du peka ut samma mapp, denna får då inte ligga under en användares mapp (de har ju inte rättigheter i varandras mappar hoppas jag).

På det sättet jobbar bådas iTunes mot samma bibliotek men med olika profiler.

Sen vad gäller synken av kalendrar och dylikt så hade jag löst det på ett helt annat sätt, men det är jag det. ;)

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Jag tvingas använda Telesnor i jobbet. Avbruta samtal och värdelös täckning är vardag.
Ja, de är helt sanslöst usla och deras support är som ett slag i nyllet.

När jag kontaktade dem och sa att jag hade usel täckning i min nya lägenhet blev svaret att de hade utmärkt täckning på min adress...

Har ledsnat på dem totalt så nu tänkte jag testa med lite olika kontantkort för att se vad som passar mig bäst.
(Pinsamt att man i en förort till Stockholm inte har bra täckning överallt)

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Du blandar ihop det lite.
Du kan mycket väl använda två profiler, inget problem med det.
Men i iTunes kan du specificera var den skall spara biblioteket och där kan du peka ut samma mapp, denna får då inte ligga under en användares mapp (de har ju inte rättigheter i varandras mappar hoppas jag).

På det sättet jobbar bådas iTunes mot samma bibliotek men med olika profiler.

Sen vad gäller synken av kalendrar och dylikt så hade jag löst det på ett helt annat sätt, men det är jag det. ;)
Ja, jag är övertygad om att jag inte fattat galoppen. :hihi

Jag tjörde efter denna rekommendation och valde alternativ 1:
http://support.apple.com/kb/ht1495?viewlocale=sv_SE

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Finns det nån app för att kunna se filmer och serier från en nas i nätverket via wifi på iPad/iPhone?

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Ja, jag är övertygad om att jag inte fattat galoppen. :hihi

Jag tjörde efter denna rekommendation och valde alternativ 1:
http://support.apple.com/kb/ht1495?viewlocale=sv_SE

Visst, alternativ 1 är väl vad jag också skulle förslå, fast med tillägget att lägga ut iTunesbiblioteket till t.ex. C:\iTunes\Media eller dylikt och sedan peka båda profilernas bibliotek dit, då använder man samma musik, film och appar men kan skapa egna playlists och dylikt.

Finns det nån app för att kunna se filmer och serier från en nas i nätverket via wifi på iPad/iPhone?

Inte bara sådär, men med en dator och t.ex. Airvideo så funkar det. Annars måste den kopiera över filmen till luren.
Men det finns en disk som kan hantera detta, Satellite Go eller nåt sånt. Men den skapar då ett eget Wifi för att dela ut filmerna så man kan inte surfa på annat samtidigt.

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Inte bara sådär, men med en dator och t.ex. Airvideo så funkar det. Annars måste den kopiera över filmen till luren.
Men det finns en disk som kan hantera detta, Satellite Go eller nåt sånt. Men den skapar då ett eget Wifi för att dela ut filmerna så man kan inte surfa på annat samtidigt.
Kan rekommendera Airvideo för den som kan köra deras serverprogram på datorn.
Skitsmidigt :)

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Kan rekommendera Airvideo för den som kan köra deras serverprogram på datorn.
Skitsmidigt :)

Då föredrar jag Vlcs motsvarighet men ville slippa datorn.. Men får väl lägga in lite filmer i vlc istället :tummenupp

Skrivet med fingrar på en iPlatta...

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Då föredrar jag Vlcs motsvarighet men ville slippa datorn.. Men får väl lägga in lite filmer i vlc istället :tummenupp

Skrivet med fingrar på en iPlatta...

Har VLC också en variant med server på datorn så man kan streama filmerna?

Men yes, du får lägga in de i VLC istället tror jag.

Nyheter
Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom