iPhone-tråden

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Det roliga är att Apple, trots att de bara har 3 modeller som säljs för tillfället, tjänar mer i rena pengar än vad alla konkurrenter gör tillsammans på sina femtioelva.

Apple gör uppenbarligen något väldigt rätt :)

Angående Flash känns det som den sista taffliga ursäkten en Android-fanboy kan slänga ur sig :hihi

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
För första gången har Samsung Electronics gått om Apple att bli världens största försäljare av smartphones. Företagets försäljning ökade med hela 40 procent under det tredje kvartalet.
Inte försäljningen, antalet levererade telefoner till återförsäljare.
Lite skillnad på päron och morötter.

Det är inte samma sak som att folk faktiskt köper det som ligger på hyllan.

Dessutom 40% av vad?

Läser man analysrapporten (dvs inte skitartikeln) så ser man klart att de bara gissar blint på siffrorna för Samsung.

(Länk kommer till analysen)

Edit: Här är några av de kritiska artiklarna till analysen.
http://www.loopinsight.com/2011/10/28/the-bullshit-samsung-smartphone-numbers/
http://www.zimbio.com/Quit+Smoking+...m+Dalrymple+Calls+Bullshit+Samsung+Smartphone

Strategic Analytics rapport fanns här http://tinyurl.com/64cqrpr men är nu borta av ngn anledning ;)

Men pressreleasen finns kvar.
http://www.marketwatch.com/story/st...r-one-smartphone-vendor-in-q3-2011-2011-10-27

PRESS RELEASE
Oct. 27, 2011, 10:30 p.m. EDT
Strategy Analytics: Samsung Becomes World's Number One Smartphone Vendor in Q3 2011

BOSTON, Oct 27, 2011 (BUSINESS WIRE) -- According to the latest research from Strategy Analytics, global smartphone shipments grew 44 percent annually to reach a record 117 million units in the third quarter of 2011. Samsung overtook Apple to claim top spot as the world's number one smartphone vendor.

Alex Spektor, Senior Analyst at Strategy Analytics, said, "Global smartphone shipments grew 44 percent annually to reach a record 117 million units in Q3 2011. Samsung shipped 28 million smartphones and overtook Apple to become the world's largest smartphone vendor by volume with 24 percent market share. Samsung's rise has been driven by a blend of elegant hardware designs, popular Android services, memorable sub-brands and extensive global distribution. Samsung has demonstrated that it is possible, at least in the short term, to differentiate and grow by using the Android ecosystem."

Neil Mawston, Director at Strategy Analytics, added, "After just one quarter in the top spot, Apple slipped behind Samsung to second position and captured 15 percent share. Apple's global smartphone growth rate slowed to just 21 percent annually in Q3 2011, its lowest level for two years. We believe Apple's growth during the third quarter was affected by consumers and operators awaiting the launch of the new iPhone 4S in the fourth quarter, volatile economic conditions in several key countries, and tougher competition from Samsung's popular Galaxy S2 model."

Tom Kang, Director at Strategy Analytics, added, "Nokia reached 14 percent global smartphone share in Q3 2011, more than halving from 33 percent in Q3 2010. The transition from Symbian to Microsoft as Nokia's main smartphone platform has clearly been a very challenging process this year. The recent launch of the new Microsoft Lumia portfolio has helped to raise Nokia's profile, and Nokia will be hoping the partnership with Microsoft can drive at least an L-shaped recovery in its global smartphone market share over the next few months."

Exhibit 1: Global Smartphone Vendor Shipments and Market Share in Q3 2011 (1)

Global Smartphone Vendor Shipments (Millions of Units) Q3 '10 Q3 '11
------------------------------------------------------ ------ ------
Samsung 7.5 27.8
Apple 14.1 17.1
Nokia 26.5 16.8
Others 32.9 55.3
Total 81.0 117.0
====================================================== ====== ======
Global Smartphone Vendor Marketshare % Q3 '10 Q3 '11
Samsung 9.3% 23.8%
Apple 17.4% 14.6%
Nokia 32.7% 14.4%
Others 40.6% 47.3%
Total 100.0% 100.0%
====================================================== ====== ======
Total Growth Year-over-Year % 86.5% 44.4%

The full report, Samsung Becomes World's No.1 Smartphone Vendor in Q3 2011, is published by the Strategy Analytics Wireless Smartphone Strategies (WSS) service, details of which can be found here: http://tinyurl.com/64cqrpr .

About Strategy Analytics:

Strategy Analytics is a global, independent research and consulting firm. The company is headquartered in Boston, USA, with offices in the UK, France, Germany, Japan, South Korea and China. Visit www.strategyanalytics.com for more information.

(1) Numbers are rounded.

SOURCE: Strategy Analytics

Strategy Analytics
USA:
Alex Spektor, +1 617 614 0726
ASpektor@strategyanalytics.com
or
Asia:
Thomas Kang, +82 10 2874 8133
TKang@strategyanalytics.com
or
Europe:
Neil Mawston, +44 1908 423 628
NMawston@strategyanalytics.com

Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Det roliga är att Apple, trots att de bara har 3 modeller som säljs för tillfället, tjänar mer i rena pengar än vad alla konkurrenter gör tillsammans på sina femtioelva.

Apple gör uppenbarligen något väldigt rätt :)

Angående Flash känns det som den sista taffliga ursäkten en Android-fanboy kan slänga ur sig :hihi

Jo, Apple tar betalt, det är dom duktiga på och har alltid varit.

Men har man en kundbas fanboys som köper skiten oavsett pris så kan man ta betalt, det skulle nog alla företag göra.

Apropå Flash så var det en iPhoneägare som frågade efter det... :glömdet

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Jo, Apple tar betalt, det är dom duktiga på och har alltid varit.

Men har man en kundbas fanboys som köper skiten oavsett pris så kan man ta betalt, det skulle nog alla företag göra.

Apropå Flash så var det en iPhoneägare som frågade efter det... :glömdet
Säljer man 20-30 miljoner iDevices per kvartal är det nog inte bara fanboysen som handlar men visst har du en poäng i att det hippa folket leder massornas inköp ;)

För de flesta är Flash en icke-fråga som nästan enbart tas upp av Android-folk. Med tanke på hur stor andel som surfar med iOS är det bara en tidsfråga innan Flash är stendött.

Nu väntar vi bara på att Apples HDTV ska släppas. Säkert skitdyr och alldeles, alldeles... underbar! :)

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Det kan inte va så otroligt svårt att hålla apple tjafset till rätt tråd..

HELLFIRE666

Med lem
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
Hayabusa -00
Säljer man 20-30 miljoner iDevices per kvartal är det nog inte bara fanboysen som handlar men visst har du en poäng i att det hippa folket leder massornas inköp ;)

För de flesta är Flash en icke-fråga som nästan enbart tas upp av Android-folk. Med tanke på hur stor andel som surfar med iOS är det bara en tidsfråga innan Flash är stendött.

Nu väntar vi bara på att Apples HDTV ska släppas. Säkert skitdyr och alldeles, alldeles... underbar! :)

Hur funkar appletv är det bra grejer? Tänkte börja avveckla allt som har med netgear att göra, grejerna funkar till och med extremt dåligt eller inte alls ihop med varandra!? Jag är ju helt dum i huvet jag som du kanske vet, så jag visste inte att netgear utvecklats till rent skräp sen sist jag hade med deras grejer att göra. Jag har ledsnat på att pilla med datorer och apparater efter åratal av att fixa mina egna och andras grejer och vill nu mer ha grejer som fungerar bra ihop, nas och router är vad som skall bytas ut.

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Apple TV är en typ av mediaspelare som man kopplar till valfri TV och sen kan man spela upp saker från sina datorer och iDevices. Inget jag har prövat själv.

Apple HDTV är en kommande produkt som det spekuleras om. En TV men med Apples logga och gränssnitt. Kanske röststyrning ala SIRI?

Kör själv Netgear både hemma och på jobbet. Funkar kalas :)

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Hur funkar appletv är det bra grejer? Tänkte börja avveckla allt som har med netgear att göra, grejerna funkar till och med extremt dåligt eller inte alls ihop med varandra!? Jag är ju helt dum i huvet jag som du kanske vet, så jag visste inte att netgear utvecklats till rent skräp sen sist jag hade med deras grejer att göra. Jag har ledsnat på att pilla med datorer och apparater efter åratal av att fixa mina egna och andras grejer och vill nu mer ha grejer som fungerar bra ihop, nas och router är vad som skall bytas ut.

Out of the box så kopplar man in AppleTV i TVn och ansluter den mot ett trådlöst nätverk (eller trådat om man vill) för att sedan börja streama allt som finns i iTunes på din dator(er).
Vill du streama annat så kan man jailbreaka den och installera XBMC eller PLEX och därmed streama även sånt som inte ligger i iTunes.

Jag kommer få en levererad i november då jag varit sugen på den ett tag, mitt enda problem är att jag inte har en stationär burk där hemma utan allt ligger på min Macbook Pro... men det skall det bli ändring på under vintern och då kommer jag även lägga in allt i iTunes och därmed underlätta det hela.

Du kan även köra Airplay direkt från en iPhone/iPad till din AppleTV och det gäller ljud såväl som bild och även spel och dylikt. Du kan numera även med Airplay köra bildskärmsdubblering, dvs att du ser på TVn vad du ser på skärmen i din iThing.

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Är det någon som vet hur det går med utvecklingen av Jailbreak till iOS5?

Alltså en untethered variant.

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan

Köp en time capsule den har en riktigt bra router i sig och det går att koppla in externa hårddiskar om det inte räcker som den har i sig. Alt en airport extreme och en usb hdd

Finns numera en Apple för att confa den från iPhone eller iPad :tummenupp

Last edited:

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Löser man ett problem dyker genast ett nytt upp. :murphy

Jag ställde in WiFi-synk med iTunes efter konstens alla regler, och se på fan, det funkade.

Glad i hågen gav jag mig på att lösa problemet med att sambon och jag synkar våra respektive telefoner med samma dator.
Lösningen var så enkel som att ha separata användarkonton i Windows. Återigen, se på fan.

Nu visar det sig att WiFi-synk har sagt upp sig. Går inte att få skiten att gå igång, varken automagiskt eller manuellt.
Det måste rimligen hänga ihop med att vi numera har två användarkonton och därmed två iTunes-bibliotek (?)

Förslag?

HELLFIRE666

Med lem
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
Hayabusa -00
Köp en time capsule den har en riktigt bra router i sig och det går att koppla in externa hårddiskar om det inte räcker som den har i sig. Alt en airport extreme och en usb hdd

Finns numera en Apple för att confa den från iPhone eller iPad :tummenupp

Jag ska kolla upp era tips, som vanligt betalar jag hellre för mycket för grejer som fungerar än lagom mycket för instabil skit och jag börjar ana vart jag skall vända mig oavsett vad griniga gamla gubbar kallar folk som gillar stabila grejer istället för framstressat skräp.

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Jag ska kolla upp era tips, som vanligt betalar jag hellre för mycket för grejer som fungerar än lagom mycket för instabil skit och jag börjar ana vart jag skall vända mig oavsett vad griniga gamla gubbar kallar folk som gillar stabila grejer istället för framstressat skräp.

Är inte så dyrt heller.. 2600 för time capsule och 1500 för router.. Finns säkert billigare än hos Apple..

Nyheter
Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom