iPhone-tråden

HELLFIRE666

Med lem
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
Hayabusa -00
Uppenbarligen finns det ju andra som gärna vill ta del av hela internet även på sin telefon.

En klar brist som Apple har haft gott om tid att åtgärda, men struntat i.

Men nu när Steve är borta kanske självgodheten i företaget minskar, och kompromissviljan ökar, på gott och ont.

Jag för min egen del har avskytt flash i så många år så jag kände mest lättnad av att bli av med skiten, jag trodde jag skulle "sakna det" men allvarligt talat så har jag inte ens tänkt på det, tycker skiten borde förbjudas innan det orsakar ännu fler raseriutbrott pga rusande fläktar och processorer. Men som vanligt finns det de som älskar sånt med och det är tur man kan välja vad man vill och inte vill ha ;-)

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag för min egen del har avskytt flash i så många år så jag kände mest lättnad av att bli av med skiten, jag trodde jag skulle "sakna det" men allvarligt talat så har jag inte ens tänkt på det, tycker skiten borde förbjudas innan det orsakar ännu fler raseriutbrott pga rusande fläktar och processorer. Men som vanligt finns det de som älskar sånt med och det är tur man kan välja vad man vill och inte vill ha ;-)

Ja, som androidägare har man ju den valfriheten.

Som iPhone ägare måste man väl köra JB för att kunna välja.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Uppenbarligen finns det ju andra som gärna vill ta del av hela internet även på sin telefon.

En klar brist som Apple har haft gott om tid att åtgärda, men struntat i.

Men nu när Steve är borta kanske självgodheten i företaget minskar, och kompromissviljan ökar, på gott och ont.

Tråden har 4882 inlägg och du har varit och trollat i tråden sedan starten och du håller fortfarande på och tjatar om flash... :död

HELLFIRE666

Med lem
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
Hayabusa -00
Ja, som androidägare har man ju den valfriheten.

Som iPhone ägare måste man väl köra JB för att kunna välja.

Jag ser det som så att vill jag välja en batteritömmare så är det lätt att välja att köra ett jb men jag föredrar att vara utan. Vet du nån som testat en nokia lumia 800? Lite lätt impad av den med win7 i.

HELLFIRE666

Med lem
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
Hayabusa -00
Slappna av grabbers det är bara en telefon och vare sig religion eller politik B-)

Men ja, flash borde förintas innan nån åker på en stroke pga skiten ;-)

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
Slappna av grabbers det är bara en telefon och vare sig religion eller politik B-)

Men ja, flash borde förintas innan nån åker på en stroke pga skiten ;-)

hehe, problemet är nog inte flash utan apple ;)

Samsung knockar Apple

För första gången har Samsung Electronics gått om Apple att bli världens största försäljare av smartphones. Företagets försäljning ökade med hela 40 procent under det tredje kvartalet.

http://www.e24.se/entreprenor/mobil...-[e24.se]-[3151510]-[Box]-[aftonbladet]-[]-[]

edit: du har inte jobbat i branschen hör jag ;-)

Last edited:

HELLFIRE666

Med lem
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
Hayabusa -00
hehe, problemet är nog inte flash utan apple ;)

Samsung knockar Apple

För första gången har Samsung Electronics gått om Apple att bli världens största försäljare av smartphones. Företagets försäljning ökade med hela 40 procent under det tredje kvartalet.

http://www.e24.se/entreprenor/mobil...-[e24.se]-[3151510]-[Box]-[aftonbladet]-[]-[]

edit: du har inte jobbat i branschen hör jag ;-)

Nä jag har bara en telefon och det påverkar inte mig alls om nåns samsung är bättre än min telefon eller om företaget som tillverkar nån annans telefon är världsledande ;-) däremot tycker jag flash varit skit oavsett vilket märke jag haft på datorn och jag har aldrig haft nåt från apple. Jag behöver ingen direkt utbildning eller branscherfarenhet för att inse att jag blir förbannad när saker rusar för att nån sida använder sig av flash, aldrig haft det i nån telefon och har som sagt inte saknat det heller :) det betyder att samsung snart blir hatat av hela världen istället,
det brukar ju bli så när nån "tar över tronen".

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Batteritips?
Tidszoner får iOS 5 att spöka
Källan till problemet med dålig batteritid i iOS 5 och med nya iPhone 4S verkar vara hittad, och har med tidszoner att göra.

Ända sedan iOS 5 och iPhone 4S släpptes har användare av såväl den nya telefonen som av äldre modeller med den nya systemversionen klagat på dålig batteritid. En tråd på Apples supportforum är uppe i över hundra sidor med klagomål och olika försök att gissa sig till vad som orsakar problemet.

Nu rapporterar Idownloadblog att de har lokaliserat källan: en bugg i hanteringen av tidszoner som får iOS 5 att kontinuerligt försöka uppdatera platsinformationen, alltså var du befinner dig, så länge du har automatisk tidszonjustering påslaget.

Denna inställning som du hittar bland andra tid och datum-relaterade inställningar verkar få positionssystemet att aldrig stängas av, och med tanke på att iPhone använder både gps och wifi-nätverk för att fastställa positionen är det inte konstigt att batteriet snabbt töms.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Nu var det en Apple ägare som ville ha flash jag svarade, så ni andra sittkissare kan sluta bry er.

Nu var ju dock mitt svar felaktigt då det tydligen går att ladda ner en webbläsare som fungerar med flash utan JB nuförtiden, vilket bara ytterligare stärker tesen att det är ett tjurskalligt principbeslut som ligger bakom snarare än reälla problem med flash.

Konstigt nog är det bara Apple fanboysen som har problem med flash, jag har aldrig haft det, på något operativsystem.

Alltså gör Apple någonting väldigt fel, medvetet, för att deras kunder ska hata flash.

Last edited:

HELLFIRE666

Med lem
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
Hayabusa -00
Nu var det en Apple ägare som ville ha flash jag svarade, så ni andra sittkissare kan sluta bry er.

Nu var ju dock mitt svar felaktigt då det tydligen går att ladda ner en webbläsare som fungerar med flash utan JB nuförtiden, vilket bara ytterligare stärker tesen att det är ett tjurskalligt principbeslut som ligger bakom snarare än reälla problem med flash.

Konstigt nog är det bara Apple fanboysen som har problem med flash, jag har aldrig haft det, på något operativsystem.

Alltså gör Apple någonting väldigt fel, medvetet, för att delad kunder ska hata flash.

Avskydde skiten ca. 5 år innan jag ens var medveten om apples existens så där sket det sig, som android fanboy får du nog titulera dig som sittkissare själv när du kommer och drygar dig med felaktig information, en fanboy är du ju alldeles uppenbart. Ignorera även frågan jag ställde för att fortsätta en civilicerad konversation. Vad är det med folk och deras telefoner? Skaffa ett liv skitgubbe. Ps. Slå på rättstavning på din älskade telefon.

Last edited:

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös

Som jag sa tidigare i tråden (bara en sida bort om du orkar bläddra :tungan) så har Samsung 14 smartphonemodeller, Apple har två. Per modell innebär det att Samsung fortfarande ligger rätt långt efter men allt går ju att jämföra... ;)

Vad gäller flash så är väl Youtube ett rätt dåligt exempel då det funkar alldeles helt underbart med HTML5.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
Som jag sa tidigare i tråden (bara en sida bort om du orkar bläddra :tungan) så har Samsung 14 smartphonemodeller, Apple har två. Per modell innebär det att Samsung fortfarande ligger rätt långt efter men allt går ju att jämföra... ;)

Det är väl inte Samsungs fel att apple bara säljer tre modeller? :va

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Det är väl inte Samsungs fel att apple bara säljer tre modeller? :va

Två modeller, eller har jag missat nåt? :va

Nej, det är klart det inte är Samsungs fel men man får ju jämföra vilken modell som är populärast. Annars är det ju som att säga att Audi går om Ferrari på sportbilsmarknaden och räkna alla deras jävla sportkombis som sportbilar.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA

Nej, det är klart det inte är Samsungs fel men man får ju jämföra vilken modell som är populärast. Annars är det ju som att säga att Audi går om Ferrari på sportbilsmarknaden och räkna alla deras jävla sportkombis som sportbilar.

Nja, jag håller inte med. Smartphones mot smartphones om man skall vara sån.

Men samtidigt, vad spelar det för roll... båda säljer bra och det är bra så länge det finns alternativ till iOS, konkurrens är önskvärt om man säger så. Sitter även och hoppas på att Nokia lyckas med sina windowslurar, det tog ju trots allt 8mån för dem att komma fram med dem efter de sa att de skulle börja med winmobs.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj

3GSen sålde sist jag kollade?

Nyheter
Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...