iPhone-tråden

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Banalt exempel medges på tal om Siri - om man tänker ett scenario där det sitter ett antal personer med 4S på ett café runt samma bord. Någon ger sin telefon order om att skicka ett SMS till ett vanligt namn som många har i sina telefonböcker. Kommer telefonerna att skicka SMS till den här personen då som finns i deras telefonbok. Vitt skilda människor :D

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Jag är supernöjd med min :yoparty:yoparty har bara haft den ett dygn så batteritiden kan jag inte uttala mig om men resten är bra, goggla lite så hittar du nog massa recensioner...

Detta med bålig batteritid verkar stämma:
http://www.macrumors.com/2011/10/28...one-4s-owners-to-address-battery-life-issues/

Sedan levererade samsung mycket delar till iphone, men efter stämningen som apple gjorde mot samsung ang. samsungs surfplatta som de ansåg vara en kopia av ipad så verkar inte samsung vilja leverera så mycket mer komponenter till apple och detta gör att de fått testa nya komponenter och då dyker det upp massa barnsjukdomar.
Ex. tidigare modeller av iphone hade komponenter från samsung och nu är jag osäker på vilket det är som de samarbetar med i nuläget men enligt insatta verkar 4s skärm vara sämre och ha nå gulaktigt sken.

Blir fan irriterad, hade sett fram emot att uppgradera mig från 3gs till 4s.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Guardian verkar ha tagit upp problemet enligt länken ovan. Det verkar ju som om Apple har tagit tag i saken. Förhoppningsvis identifierar de problemet vid någon framtida uppdatering. Tyvärr verkar det som om många tillverkare idag har bråttom med att få ut sina produkter innan de är riktigt färdiga. Låter kunderna agera testkaniner för barnsjukdomar de inte lyckats lösa under utvecklingstiden. Idag är det ju relativt lätt för dem att rätta till saker som har med mjukvaran att göra. T om kameror uppdaterar kunderna själva. Jag tror man hade skärpt sig ifall kunderna var tvungna att reklamera produkterna. Det hade kostat dem för mycket pengar.

Men de är kanske inte så förvånande att just batteritiden blir lidande desto mer avancerade telefonerna blir.

http://www.guardian.co.uk/technology/2011/oct/28/iphone-4s-battery-apple-engineers

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
Det ultimata verktyget för Tapatalk?

Bifogat

• ImageUploadedByTapatalk1319899393.839011.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1319899393.839011.jpg
    31.1 KB · Visningar: 65

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
men enligt insatta verkar 4s skärm vara sämre och ha nå gulaktigt sken.

Troligen är det för att limmet inte har torkat. Det var samma på 27"-iMac:en när den lanserades. Ledtiden mellan transport och kund blev för kort så kunden fick det här gulaktiga skenet eftersom de stressades ut från lagret istället för att, som normalt, få stå en vecka och vänta vilket gjorde att det gula skenet försvann.

EDIT: Skärmen är väl förresten LG som tillverkar? Har varit så innan iaf, Samsung gör vissa delar som videosensor och sånt men inget riktigt vitalt har jag för mig.

Last edited:

cleaner

. treat as you want to be treated .
Gick med
29 Jul 2004
Hoj
Daytona 675, -07
Banalt exempel medges på tal om Siri - om man tänker ett scenario där det sitter ett antal personer med 4S på ett café runt samma bord. Någon ger sin telefon order om att skicka ett SMS till ett vanligt namn som många har i sina telefonböcker. Kommer telefonerna att skicka SMS till den här personen då som finns i deras telefonbok. Vitt skilda människor :D

Nejdå, Siri aktiveras bara efter knappaktivering. Men skulle varit kul annars :)

Not sent from an iProduct...

bullysmile

Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Troligen är det för att limmet inte har torkat. Det var samma på 27"-iMac:en när den lanserades. Ledtiden mellan transport och kund blev för kort så kunden fick det här gulaktiga skenet eftersom de stressades ut från lagret istället för att, som normalt, få stå en vecka och vänta vilket gjorde att det gula skenet försvann.

EDIT: Skärmen är väl förresten LG som tillverkar? Har varit så innan iaf, Samsung gör vissa delar som videosensor och sånt men inget riktigt vitalt har jag för mig.

Men vet du om de gula fläckarna/nyansen försvinner när det torkat eller kvarstår det?

Vad jag läst till mig var det LG som gjorde skärmarna, men nu är det toshiba har jag för mig.

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Men vet du om de gula fläckarna/nyansen försvinner när det torkat eller kvarstår det?

Vad jag läst till mig var det LG som gjorde skärmarna, men nu är det toshiba har jag för mig.

På iMac:arna försvann det gula efter en vecka ungefär, på telefonen hade jag inte ens hört talas om det innan du skrev det.

Såg nu också att även 4:an hade samma "problem" när den släpptes och det verkar som att det löste sig självt efter nån vecka även där. Jag skulle gissa att det försvinner när skärmen får upp lite värme.

bullysmile

Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Nån som använt sin och kan berätta hur den tycker tekningen är? på 4 så fick man ingen tekning när man la fingret på utsidan av vänstra hörnet, hur upplever ni det som fått testa 4s?

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
http://www.macrumors.com/2011/10/28...one-4s-owners-to-address-battery-life-issues/

Sedan levererade samsung mycket delar till iphone, men efter stämningen som apple gjorde mot samsung ang. samsungs surfplatta som de ansåg vara en kopia av ipad så verkar inte samsung vilja leverera så mycket mer komponenter till apple och detta gör att de fått testa nya komponenter och då dyker det upp massa barnsjukdomar.
Ex. tidigare modeller av iphone hade komponenter från samsung och nu är jag osäker på vilket det är som de samarbetar med i nuläget men enligt insatta verkar 4s skärm vara sämre och ha nå gulaktigt sken.

Nästan rätt fast ändå helt fel.
Ja, Apple köper komponenter av Samsung till sina produkter... Nej, samsung har inte försökt göra sig av med Apple utan det är Apple som sökt sig utanför samsung.
Det är nämligen så finurligt att Apple är Samsungs enskilt största kund, något de även sagt i media och beklagat sig över hela patentkriget och försökt lösa det hela utan att det skall dra ut på det.

Vad jag läst angående batteriet så har många upplevt problem med 4S men när de sedan har återställt luren som en helt ny lur istället för att återläsa en backup från en äldre lur till den så har problemet försvunnit, mer info om det finns på t.ex. 99.se som är (i mitt tycke) sveriges bästa apple-forum.

Nån som använt sin och kan berätta hur den tycker tekningen är? på 4 så fick man ingen tekning när man la fingret på utsidan av vänstra hörnet, hur upplever ni det som fått testa 4s?

iPhone 4s har helt ny antenn och kan skicka o ta emot på de olika banden samtidigt vilket är nytt och skall helt få bort "grip of death".

bullysmile

Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Nästan rätt fast ändå helt fel.
Ja, Apple köper komponenter av Samsung till sina produkter... Nej, samsung har inte försökt göra sig av med Apple utan det är Apple som sökt sig utanför samsung.
Det är nämligen så finurligt att Apple är Samsungs enskilt största kund, något de även sagt i media och beklagat sig över hela patentkriget och försökt lösa det hela utan att det skall dra ut på det.

Vad jag läst angående batteriet så har många upplevt problem med 4S men när de sedan har återställt luren som en helt ny lur istället för att återläsa en backup från en äldre lur till den så har problemet försvunnit, mer info om det finns på t.ex. 99.se som är (i mitt tycke) sveriges bästa apple-forum.

Ja nåt åt det hållet, sanningen ligger mer i det du säger antar jag då jag snappade upp jag skrev tidigare lite snabbt när två polare diskuterade det.

iPhone 4s har helt ny antenn och kan skicka o ta emot på de olika banden samtidigt vilket är nytt och skall helt få bort "grip of death".

Varför jag frågar ang. de nya uppgraderingarna är för de på Apple säger en sak men sen när produkten kommer ut på marknaden kommer det fram annan info som är mer nära verkligheten.
Jag betalar helst inte nära 6000kr för att vara testpilot.

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar
Annan fråga, om man vill se något som kräver stöd för flash, hur ska man bära sig åt då, på enklaste vis?

Med vänlig hälsning, Tompten.

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar
Jailbreaka och köra webläsaren Skyfire tror jag fortfarande är enda alternativet.

Jaha, så det är så illa, alltså. Perkele. Tack för svaret.

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Varför jag frågar ang. de nya uppgraderingarna är för de på Apple säger en sak men sen när produkten kommer ut på marknaden kommer det fram annan info som är mer nära verkligheten.
Jag betalar helst inte nära 6000kr för att vara testpilot.
Finns hur många recensioner som helst på nätet så det är bara att läsa.

En kompis som fick sin 4S i fredags är lyrisk :)

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
Annan fråga, om man vill se något som kräver stöd för flash, hur ska man bära sig åt då, på enklaste vis?

Varför i hela världen vill du köra Flash på en telefon?

Var inte batteritiden dålig förut så blir den det definitivt.

Nya Flash har dessutom stöd för iPhone (behövs ingen Flash-klient) där mesta av arbetet görs på servern istället.

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.

Äsch jag tycker skärmen är kanon, köp :yoparty:yoparty

Nyheter
Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...