iPhone-tråden

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Tänk på att alltid lägga den i fickan med skärmen mot låret, många har spräckt skärmen genom att gå emot bordskanter.
Annars tycker jag inte det är så fasligt många som spräckt skärmen... inte fler än annars... bara att det uppmärksammas mer då luren kostar som en dator vilket tidigare mobiler inte gör så då var man inte lika angelägen om att grina om det.

Är själv inne på min 3:e iPhone och har aldrig behövt reparera eller byta något.
Enda missödet vi råkat ut för är när frun tappade sin 4:a i sjön... men trots att den låg i sjön i 11 dagar så funkar den fortfarande fin fint. :tummenupp

Jag har haft min Iphone 3G ungefär sedan den tidpunkt då den här tråden skapades från början. Sensommaren 2009 alltså. Innan jag köpte telefonen var jag lite orolig för hur skärmen skulle hålla. Hade ju sett ett par av mina vänners skärmar spräckts. Några av dem var tidiga adapters och köpte IPhone 2G från USA så de hade hängt med ett tag.

Under den tiden jag ägt min Iphone har den åkt i backen åtskilliga gånger. Har lite repor i plasten, men skärmen har klarat sig utan djupare repor. Jag brukar ha för vana att sätta skärmen inåt benet, precis som du samt försöka se till att fickorna inte är fulla med nycklar och mynt. Jag vägrar sätta på ett sådant där plastskydd på skärmen. Förstör känslan totalt. Det är en telefon som alla andra som används och slits. Kan förstå att tjejer lägger sina telefoner i strumpor och dylikt i sina handväskor med tanke på allt skit de förvarar i dem och rör runt varje gång telefonen ringer eller ett SMS är på inkommande.

En designmiss Apple gjort är att plasthöljet bak spricker intill ingången för laddning. Där borde inte IPhone 4 och 4S vara lika känslig.

Det är väl idag IPhone 4S släpptes i butik. Är det någon som sett om det är någon kö utanför butikerna?

JoUh

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
Tuono V4
Gissa innehållet:

IMG_20111028_145802.jpg

:)

Förresten, inga köer whatsoever i norrk iaf

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Förresten, inga köer whatsoever i norrk iaf
Vet inte vad ni räknar som kö i Peking men är ni så många att ni kan få ihop en "riktig" kö? ;)

Själv väntar jag tålmodigt på att Apple ska få tummen ur och skicka min. Vad fan väntar de på?

Någon som vet om man kan köpa 4S olåst över disk någonstans i Stockholms-området?

sportbike

Guest
Försöker köpa en på Apple Store och vill få den mot faktura.
Länken "Finansieringsmöjligheter" är inte klickbar, går det bara att handla med kortet knutet till iTuneskontot?

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Jag skrattde gott idag, min chef ringde. Vi har sagt att vi ska köpa den nya 4S o byta ut dom 3s eller vad fan dom heter som vi har nu.

Vi hade väl tänkt köpa när allt lugnat ner sig, men chefen var ut o drack whiskey igår kväll. O sen vid 2.00 då tog han en taxi till butiken, knatade in o köpte 2 st. Han var kund 398. Jag vet inte hur många dom släppte, men det var köfritt när han kom i alla fall.

Jäkla fyllgubbe. :)

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Länken "Finansieringsmöjligheter" är inte klickbar, går det bara att handla med kortet knutet till iTuneskontot?

De har ingen kundtjänst du kan ringa till. Vill minna att jag gjort det tidigare när jag handlat av dem och det varit några problem med något. Dra iväg ett mail annars så kanske de kan hjälpa dig.

En tanke som slagit mig när du skriver finansieringsmöjligheter är att det kanske är lika "billigt" att köpa en IPhone på avbetalning på 12- 24 månader om den möjligheten finns via AppleStore. I princip är ju ett bundet abonnemang också en form av avbetalning på Iphonen och då är telefonen bunden till operatören. Tiderna när telefonerna var subventionerade är över sist jag räknade på det.

Funderar själv på att köpa en 4S via AppleStore istället för via en operatör.

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan

Men har du loggat in via ditt itunes konto innan du klickar den länken?

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Fick mina första SMS skapade av SIRI från en kompis idag. Självklart på engelska men han var helt lyrisk och kunde inte sluta "babbla" :D

I USA knyts köpet till ett kort då de begränsat antalet till 2st per kund... Kanske är lika här?
Tror dock att du kan köpa obunden på Digital Inn eller Phone House.
Enligt deras sajter har de bara operatörslåsta 4S :(

Last edited:

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
Hämtade min 4S idag innan jobbet, fy satan så grym den är :yoparty:yoparty verkligen bättre på allt än min gamla 3GS :D

sampan

Pengarna ska rulla!
Gick med
28 Mar 2010
Hoj
sxv 550 -08 + PANIGALE!!
tack för svaret, tror det får bli en sån trots allt :)

Jag laddar min varje natt såvida jag inte är bortrest, jag har ställt ned skärmstyrkan lite, jag har stängt av PING via begränsningar (enorm batterislukare) och jag har BT och Wlan på ständigt samt spelar wordfeud en del (drar bra med batteri).
Kör musik, pratar en del och synkar 2st exchangekonton samt iCloud... har inga problem med batteriet.

Reser jag bort och stänger av BT och Wlan samt använder musik och surf lite mer begränsat så räcker det i 3 dagar.

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Ingen som kan ge en recension om 4s? hörde att skärmen var lite gul, kameran dålig och batteritiden sämre än iphone4

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
Ingen som kan ge en recension om 4s? hörde att skärmen var lite gul, kameran dålig och batteritiden sämre än iphone4

Jag är supernöjd med min :yoparty:yoparty har bara haft den ett dygn så batteritiden kan jag inte uttala mig om men resten är bra, goggla lite så hittar du nog massa recensioner...

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
Filma i 360 ' panorama verkar ju fräckt :)

http://www.launch.is/blog/kogeto-launches-dot-panoramic-video-camera-for-iphone-in-a-t.html

Kogeto Launches Dot, Panoramic Video Camera for iPhone, in a Twist on Lifecasting

WHAT: Dot is a small 360-degree video camera that clicks onto the iPhone 4. Free app will allow easy uploading to Dot website and sharing. Expected retail price is $79. Patents are pending.

Dot is the second product from Kogeto. The first was a panoramic camera that resembles an overhead projector. Named Lucy, it is meant for educational use and costs about $3K.

Kogeto plans to make Dot for the iPod Touch and Android devices (iPad’s camera not good enough -- yet).

LAUNCHERS: CEO Jeff Glasse founded a museum and documentary film company that he sold to Teachscape -- tech-driven, online education for teachers. Co-founder David Sosnow worked with Jeff at Teachscape and helped design Lucy.

WHY: Lucy is a niche product. The iPhone 4 has a high-resolution camera, and millions of people own iPhones. People often spend time at an event trying to capture it -- Dot allows them to hit record and put the camera down. Take video of parties, car rides, concerts and games, or use for security. Jeff says, “Our users will show us how they want to use it.”

WHEN/WHERE: Beta this summer. On sale and Dot website launch in September / New York City. [ Dot’s manufacturer is in Rochester, New York -- Jeff is “happy to make stuff in the U.S.” ]

BACKSTORY: For a Gates Foundation project, Teachscape needed to capture thousands of hours of classroom video in just a few months. With a Google Street View camera, which cost $100K, it took a week to get one hour of video. Jeff knew he needed a simpler solution. On a rare trip to a supermarket, he noticed a curved security mirror. He figured if he shot with that and used 3D, he could get a pretty normal looking image in 360. He left Teachscape to found Kogeto and produce Lucy. Teachscape purchased Lucies for the Gates project.

BUSINESS MODEL: Beyond selling hardware -- most likely at the Apple store and Best Buy -- Jeff says Kogeto is “building an ecosystem for panoramic video.” That means a freemium model for storing Dot videos and live streaming from Dot. He thinks Kogeto could also charge for “Dot to Dot services” in which video from multiple Dots at one event could be stitched together to make a 3D model.

COMPETITION: Traditional video cameras and devices like the iSee 360, which turns old iPods into video recorders/players. Jeff says Dot will compete with any iPhone accessory, notably iHome products.

CUSTOMERS/GROWTH: Over 1,100 pre-sold through their Kickstarter project, which ended last week. That number includes 170 beta testers, who paid $196 for the privilege. Jeff expects to sell 100K to 200K Dots in the first two to three months.

Kogeto is also getting celebs on board: A popular daytime talk-show host (not Oprah) plans to use Dot, as does Anthony Bourdain for his show, “No Reservations.”

PHILOSOPHY: The company name is a play on “cogito ergo sum,” Latin for “I think therefore I am” (credit Descartes). Jeff says the company celebrates bright people doing smart things. “We live on white boards here,” he notes.

ON APPLE: “As much as we love Apple, one thing we don’t love is their obsessive secrecy. I understand it’s good for their business, but it makes it hard to be a partner,” Jeff says, quickly noting that Apple has given them engineering support for Dot. But “when the iPhone 5 comes out, we’ll be waiting in line with everybody else.”

ON USING KICKSTARTER: “It wasn’t about the money. It was about engaging people, testing assumptions and finding out whether this thing we think is exciting is exciting to other people,” says Jeff.

DOT BACKERS ON KICKSTARTER:
Chris, a technical writer in northern Utah, gave $98 to pre-order a Dot after browsing Kickstarter for iPhone-related projects. “I plan on taking this to a lot of concerts,” he says. “Using this in conjunction with the Oona [another Kickstarter project - iPhone stand] has me really excited.”

Kaan Erturk, a multimedia developer for KeyFruit in Istanbul, was looking for ways to shoot and publish 360-degree video. The company gave $210 for two Dots and to beta-test the software and platform. In addition to recording the company’s own meetings, “we are producing video content for some brands for their various campaigns and this device will most likely give different ideas to us,” Kaan tells us.

WHO BACKED IT: Jeff (sold his Apple stock), friends and family, plus 1,023 people on Kickstarter -- nearly all pledged enough to pre-order a Dot.

TOTAL RAISED: $120K via Kickstarter (original goal was $20K). Currently raising a $3M Series A. Jeff says they are deciding on a “strategic partner” to finish the round.

Bifogat

• ImageUploadedByTapatalk1319878040.728218.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1319878040.728218.jpg
    9.7 KB · Visningar: 98
Last edited:
Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...