iPhone-tråden

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
SzuXA.png

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Behöver ett skal till min fyra. Handlar gärna på e-bay men hittar mest tjejiga skal.

Någon som kan tipsa om nån bra form, färg, modell, motiv?

HELLFIRE666

Med lem
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
Hayabusa -00
Varför betala ca 2000:- mer när du kan köpa den olåst från www.apple.se :va

Här har du svart på vitt om batteritiden på 4 vs 4S:
http://www.ilounge.com/index.php/reviews/entry/apple-iphone-4s-16gb-32gb-64gb/P5

Final Thoughts On The iPhone 4S’s Battery

While it’s easy to claim that you’ll probably still get around a day’s worth of use out of a fully charged iPhone 4S if you were used to getting that sort of life out of the iPhone 4, the reality’s not quite that simple. If you spend much of your day near a Wi-Fi network and only rely upon the iPhone 4S for web browsing and phone calling, you won’t notice a major difference—unless you’re thinking of switching to Sprint, in which case we’d be a little concerned. Similarly, if you use 3G data, plan to record or play videos, or want to listen to hours of audio during the day, you can expect greater battery drain from the iPhone 4S. Our advice for heavy iPhone users would be to keep a charger or spare battery pack handy during the day, as well as on trips.

Enkel matematik, ju mer funktioner och skit man trycker in desto mer batteri drar det, tills den dan nån får en snilleblixt.

Sent from my telephone using Fingers

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Behöver ett skal till min fyra. Handlar gärna på e-bay men hittar mest tjejiga skal.

Vad skall skalet skydda mot?

Mitt tips är att se till så det inte är gummi, det fastnar bara i fickan och man sliter av skiten efter ganska kort stund.
På Kjell.com finns det tunna varianter som skyddar mot normalt slitage men inte så mycket när man tappar den i golvet skulle jag gissa.
Dessa kostar typ 49-99:-.

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition

Jag har Speck Candy Shell till min...
Telefonen blir lite större än med de tunna skalen...
Men enligt mig det absolut bästa skalet som finns..
hårt skal på utsidan och silikon inuti så telefonen klarar sig väldigt bra om man tappar den i backen....

Blue

Irriterande...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Syrrans 883 och en Nikon Deetree.

HELLFIRE666

Med lem
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
Hayabusa -00
Last edited:

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
det e helt okej att ladda över natten, vill bara att det ska kunna gå en arbetsdag utan att man ska behöva ladda den när man kommer hem (eller på tåget hem i värsta fall) och sen över natten igen, som jag gör nu.

vill inte känna den paniken att jag måste ha med mig min laddare vart jag än går. utan vill kunna åka till jobbet och veta att batteriet håller för hela arbetsdagen plus fritiden sen.
Jag klarar mig hela dagen, men det blir alltid laddning vid läggdags. Dock synkar jag tre emails, inkl Exchange och använder den en hel del till just email. Dock ringer jag väldigt lite.

Kan inte jämföra med tidigare iPhones, men jämfört med Blackberryn jag hade tidigare så står sig iPhone 4S bättre batterimässigt.

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Pinsam fråga men hur fan ändrar man en kontakt?
Oavsett om jag går in på kontakter via kontakt-appen eller från telefon-appen kan jag inte ändra eller lägga till nummer sen jag installerade iOS5.

Har jag klantat mig någonstans?

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
Oavsett om jag går in på kontakter via kontakt-appen eller från telefon-appen kan jag inte ändra eller lägga till nummer sen jag installerade iOS5.

Jag har fortfarande min "ändra" knapp högst uppe till höger på kontakten :tummenupp

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA

Du skall ha en "Ändra"knapp högst upp till höger.

Kolla annars begränsningar.

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Jag har haft ändraknappen tidigare men den försvann iom iOS5 men nu har jag hittat "felet".

Hade avmarkerat kontakter i iCloud och när jag satte på det så fick jag tillbaka alla knappar :)

sampan

Pengarna ska rulla!
Gick med
28 Mar 2010
Hoj
sxv 550 -08 + PANIGALE!!
okej, för jag ringer inte så mkt jag heller, sms, radio/spotify och surf som gäller för mig.

Jag klarar mig hela dagen, men det blir alltid laddning vid läggdags. Dock synkar jag tre emails, inkl Exchange och använder den en hel del till just email. Dock ringer jag väldigt lite.

Kan inte jämföra med tidigare iPhones, men jämfört med Blackberryn jag hade tidigare så står sig iPhone 4S bättre batterimässigt.

sampan

Pengarna ska rulla!
Gick med
28 Mar 2010
Hoj
sxv 550 -08 + PANIGALE!!
spotify går ju köra genom offline mode då drar det inte lika mkt väl ? ;o

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
spotify går ju köra genom offline mode då drar det inte lika mkt väl ? ;o

Därför jag skrev online... kör du offline (eller nedsparad musik helt enkelt) så drar den såklart inte lika mycket batteri... men lyssnar man streamat så skall den upprätthålla nätverkskontakten hela tiden, det drar batteri.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
ip4.JPG

Varför är det dubbelt vid högtalaren på 4s:en? :va

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection