Förstod att du skojade och hade artikeln man nyligen publicerade i åtanke att "stöld" anmälningarna ökat på IPhone nu när 4S släpps inom kort. Man hade nog inte fått många kronor för en gammal 3G variant idag. Det är väl främst de med en IPhone 4 och bundet abonnemang som utför bedrägerierna mot sitt försäkringsbolag.
Får helt enkelt hålla hårt i telefonen och inte lämna den vind för våg. Nackdelen med att ha en icke uppdaterad IPhone 3G. Synd att man inte har MobileMe möjligheten kvar för min del som inte vill uppdatera. De som skapat ett sådant konto när det begav sig kan väl fortfarande utnyttja tjänsten om förstått saken rätt av kommentarerna i betygsfältet på Appstore men man tillåter inga nya konton.
Jag körde JB tills iOS5 kom och orkar inte vänta så jag kör nu "obreakat" det ända jag saknar är faktiskt sbsettings, resten kan jag betala några kronor för genom att köpa i appStore. Vad skulle du sakna med ditt JB ?? (iochförsig har jag ingen navigationapp nu men när jag får min nya 4S ingår det två år Telia navigator, hoppas den funkar)