iPhone-tråden

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar
Hehe, detta är ju kanon!!! Vem behöver vara medlem i något iPhone-forum, det enda man behöver är ju Sporthoj.com. :)

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Lade ifrån mig min IPhone på ett café idag under en tidning. Lyckligtvis var det någon ärlig kund som lämnat in telefonen till personalen. Händelsen fick i alla fall mig att fundera på hur det fungerar när man kan lokalisera telefonen eller radera den externt.

Min är en 3G version som är JB och ej registrerad.

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
Lade ifrån mig min IPhone på ett café idag under en tidning. Lyckligtvis var det någon ärlig kund som lämnat in telefonen till personalen. Händelsen fick i alla fall mig att fundera på hur det fungerar när man kan lokalisera telefonen eller radera den externt.

Min är en 3G version som är JB och ej registrerad.

Funderar du på att "tappa" telefonen ;-) Har du inte installerat "hitta min iPhone" så funkar väl varken lokalisering eller radering och när du väl installerat "hitta min iPhone" är det nog bara du som kan göra dom grejerna :tummenupp

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Funderar du på att "tappa" telefonen ;-) Har du inte installerat "hitta min iPhone" så funkar väl varken lokalisering eller radering och när du väl installerat "hitta min iPhone" är det nog bara du som kan göra dom grejerna :tummenupp

Hitta min IPhone är det något som finns på Appstore? Ska kolla upp det. Tack!

Nej, jag tänkte inte tappa bort telefonen med flit. Har aldrig blivit av med en telefon sedan jag började använda mobiltelefon på 90 talet. Kommer att köpa en 4S med rent samvete inom kort eller framåt vårkanten.

Jag har ett obundet abonnemang sedan mer än 3 år tillbaka och köpte min nuvarande IPhone kontant. Har inga kvitton kvar att styrka köpet. Så jag är nog rökt om jag skulle överväga att göra ett bedrägeri.

Dagens missöde fick mig dock att fundera på hur man raderar telefonen från distans om den nu skulle bli stulen om man är tillfälligt tankspridd och lämnar den under en tidning på ett café och går därifrån. Jag förväntar mig knappast att få tillbaka den fysiskt om den som hittar den inte den ärliga typen. Lyckligtvis verkar de allra flesta där ute vara ärliga vilket jag fick erfara.

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
WiFi Track fungerar inte längre med iOS 5 :snyft
Jag köpte det på AppStore innan det bannades för att kunna se vilka nät som finns (inklusive gömda) och vilka kanaler som är lediga direkt från min iPhone.
Då måste jag väl ge mig på JB-skiten ändå :(

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Följdfråga om Hitta min IPhone:

Läste några kommentarer att man idag behöver ICloud. Det borde ju göra appen rätt värdelös för en som använder en ej uppdaterad 3G version? MobileMe konto kan man väl inte längre skapa?

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Hoj
Får inte ha nån för mamma.
Jag upptäckte att telefonlåset är useless med nya iOS5, eller man måste nog göra nån ny inställning. Det går ju att klicka på kameran och därigenom öppna telefonen nu, trots att man ställt in lösenkod.

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
Hitta min IPhone är det något som finns på Appstore? Ska kolla upp det. Tack!

Nej, jag tänkte inte tappa bort telefonen med flit. Har aldrig blivit av med en telefon sedan jag började använda mobiltelefon på 90 talet. Kommer att köpa en 4S med rent samvete inom kort eller framåt vårkanten.

Jag har ett obundet abonnemang sedan mer än 3 år tillbaka och köpte min nuvarande IPhone kontant. Har inga kvitton kvar att styrka köpet. Så jag är nog rökt om jag skulle överväga att göra ett bedrägeri.

Dagens missöde fick mig dock att fundera på hur man raderar telefonen från distans om den nu skulle bli stulen om man är tillfälligt tankspridd och lämnar den under en tidning på ett café och går därifrån. Jag förväntar mig knappast att få tillbaka den fysiskt om den som hittar den inte den ärliga typen. Lyckligtvis verkar de allra flesta där ute vara ärliga vilket jag fick erfara.

Jag skojade lite bara :tummenupp ja den finns i appStore :) Jag använde faktiskt den funktionen häromdan när jag glömde iPhonen på jobbet, kollade på iPaden vart den var och som sagt en låg kvar på jobbet :)

Jag upptäckte att telefonlåset är useless med nya iOS5, eller man måste nog göra nån ny inställning. Det går ju att klicka på kameran och därigenom öppna telefonen nu, trots att man ställt in lösenkod.

Det där är nog en bug som Apple kommer fixa i nästa uppdatering, tydligen något likande med iPaden..

Följdfråga om Hitta min IPhone:

Läste några kommentarer att man idag behöver ICloud. Det borde ju göra appen rätt värdelös för en som använder en ej uppdaterad 3G version? MobileMe konto kan man väl inte längre skapa?

Korrekt...

Last edited:

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati

Förstod att du skojade och hade artikeln man nyligen publicerade i åtanke att "stöld" anmälningarna ökat på IPhone nu när 4S släpps inom kort. Man hade nog inte fått många kronor för en gammal 3G variant idag. Det är väl främst de med en IPhone 4 och bundet abonnemang som utför bedrägerierna mot sitt försäkringsbolag.

Får helt enkelt hålla hårt i telefonen och inte lämna den vind för våg. Nackdelen med att ha en icke uppdaterad IPhone 3G. Synd att man inte har MobileMe möjligheten kvar för min del som inte vill uppdatera. De som skapat ett sådant konto när det begav sig kan väl fortfarande utnyttja tjänsten om förstått saken rätt av kommentarerna i betygsfältet på Appstore men man tillåter inga nya konton.

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Har nyligen gjort tjejen väldigt besviken. Hon har en arbetskamrat som minsann kan styra sin dator från sin telefon. Sätta på/av film och musik mm. Vad är det för superApp som jag har missat?
Hon trodde lixom att jag hade allt... :skäms

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Har nyligen gjort tjejen väldigt besviken. Hon har en arbetskamrat som minsann kan styra sin dator från sin telefon. Sätta på/av film och musik mm. Vad är det för superApp som jag har missat?

Ladda ner UltraVNC till datorn och starta en server. Sen laddar du ner valfri gratis VNC-app till luren och kopplar den mot datorns IP-nummer (det är enklare än det låter ;) ). Sen är det bara att köra.

Pawel

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 May 2007
Hoj
Speed Triple 1050 -05
Kom igen nu och testa.

Sent from my telephone using Fingers

Whoho! iPhone4 med iOS5. Inte så pjokiga resultat tyckte jag. Speciellt när min dator nyss inte fick mer än 60k :död Känns ju OK att iPhonen endast är 10% långsammare.

Bifogat

• IMG_3085.jpg
    IMG_3085.jpg
    47 KB · Visningar: 43

Tjoffe

Luspudlar
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
..
Mobile mouse eller logmein funkar båda att fjärrstyra burkar med.

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

Fredde_85

69hk 117kg = :D
Gick med
11 May 2006
Hoj
Husqvarna TC610 Motard

Teamviewer?

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom