Nån som testat det här?
http://browsermark.rightware.com/browsermark/index.action
Lite resultat plus mitt eget:
Kom igen nu och testa.
Sent from my telephone using Fingers
Lade ifrån mig min IPhone på ett café idag under en tidning. Lyckligtvis var det någon ärlig kund som lämnat in telefonen till personalen. Händelsen fick i alla fall mig att fundera på hur det fungerar när man kan lokalisera telefonen eller radera den externt.
Min är en 3G version som är JB och ej registrerad.
Nån som testat det här?
http://browsermark.rightware.com/browsermark/index.action
Lite resultat plus mitt eget:
Funderar du på att "tappa" telefonen ;-) Har du inte installerat "hitta min iPhone" så funkar väl varken lokalisering eller radering och när du väl installerat "hitta min iPhone" är det nog bara du som kan göra dom grejerna
Hitta min IPhone är det något som finns på Appstore? Ska kolla upp det. Tack!
Nej, jag tänkte inte tappa bort telefonen med flit. Har aldrig blivit av med en telefon sedan jag började använda mobiltelefon på 90 talet. Kommer att köpa en 4S med rent samvete inom kort eller framåt vårkanten.
Jag har ett obundet abonnemang sedan mer än 3 år tillbaka och köpte min nuvarande IPhone kontant. Har inga kvitton kvar att styrka köpet. Så jag är nog rökt om jag skulle överväga att göra ett bedrägeri.
Dagens missöde fick mig dock att fundera på hur man raderar telefonen från distans om den nu skulle bli stulen om man är tillfälligt tankspridd och lämnar den under en tidning på ett café och går därifrån. Jag förväntar mig knappast att få tillbaka den fysiskt om den som hittar den inte den ärliga typen. Lyckligtvis verkar de allra flesta där ute vara ärliga vilket jag fick erfara.
Jag upptäckte att telefonlåset är useless med nya iOS5, eller man måste nog göra nån ny inställning. Det går ju att klicka på kameran och därigenom öppna telefonen nu, trots att man ställt in lösenkod.
Följdfråga om Hitta min IPhone:
Läste några kommentarer att man idag behöver ICloud. Det borde ju göra appen rätt värdelös för en som använder en ej uppdaterad 3G version? MobileMe konto kan man väl inte längre skapa?
Det går ju att klicka på kameran och därigenom öppna telefonen nu, trots att man ställt in lösenkod.
Korrekt...
Har nyligen gjort tjejen väldigt besviken. Hon har en arbetskamrat som minsann kan styra sin dator från sin telefon. Sätta på/av film och musik mm. Vad är det för superApp som jag har missat?
Hon trodde lixom att jag hade allt... :skäms
Kom igen nu och testa.
Kom igen nu och testa.
Har nyligen gjort tjejen väldigt besviken. Hon har en arbetskamrat som minsann kan styra sin dator från sin telefon. Sätta på/av film och musik mm. Vad är det för superApp som jag har missat?
Hon trodde lixom att jag hade allt... :skäms
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |