iPhone-tråden

pw

new ride
Gick med
26 Aug 2004
Ort
Gavle
Hoj
1.3 0.75 0.45
Alltså, jag står i begrepp att kasta mig in i smartphoneträsket och iphone verkar vara det som faller mig mest på läppen. Gedigen kvalitetskänsla är något jag är svag för. Något annat som tilltalar mig är att "den bara funkar" Efter att ha läst denna tråd vetefan om jag är så säker längre.

Kontakter som försvinner, trassel med OSupdates och mailprogram som fuckar up synkroniseringar, musik som "försvinner" etc och sist men inte minst, itunes som nästan ingen verkar tycka vara särskilt bra?

För normalt användande dvs; surfa, maila, ringa, messa, fota och liknande, fungerar telefoneländet utan att jag behöver trixxa och trassla en massa???
 

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
Alltså, jag står i begrepp att kasta mig in i smartphoneträsket och iphone verkar vara det som faller mig mest på läppen. Gedigen kvalitetskänsla är något jag är svag för. Något annat som tilltalar mig är att "den bara funkar" Efter att ha läst denna tråd vetefan om jag är så säker längre.

Kontakter som försvinner, trassel med OSupdates och mailprogram som fuckar up synkroniseringar, musik som "försvinner" etc och sist men inte minst, itunes som nästan ingen verkar tycka vara särskilt bra?

För normalt användande dvs; surfa, maila, ringa, messa, fota och liknande, fungerar telefoneländet utan att jag behöver trixxa och trassla en massa???

Det är nog viktigt att tänka på hur många det är som använder telefonen utan problem. Svårt att se här eftersom alla som det går bra för inte märks.
Sen tror jag även att folk med Android i regel har ett större teknikintresse och därmed löser sina problem på egen hand. Eller så blir dom inte förvånade och snällt fabriksåterställer sin telefon utan att gnälla.

Eftersom alla räknar med att "det bara ska funka" blir minsta lilla problem väldigt oväntat.

Googla vad som helst +problem så kommer du inse att det även finns järnspett som inte ens fungerar som det är tänkt.
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
EDIT. En fråga till: Jag fick en Ipad 2 med wifi & 3G av min kära familj i födelsedagspresent idag (Weey!) :) Satt & funderade lite på om jag verkligen behöver en med 3G då jag ju har en jailbreakad Iphone. Då kan jag ju installera "MyWi" och använda luren som hot spot, och min tanke är då att jag slipper skaffa ett extra (mini) SIM-kort samt att de tillfällen då jag lär ha nytta av 3G (Sommarhuset & liknande) så kommer jag ju alltid ha med min Iphone ändå.

Vad tror ni, köra på 3G eller inte?
(Det hänger inte på priset, utan jag är mest lite fundersam i allmänhet).

om det inte hänger på pengarna så varför byta?
Ingen 3G = ingen inbyggd GPS
Sen valde jag själv en me 3G just för att ha möjligheten att köra med inbyggt istället för att vara tvingad till luren som hotspot. Det betyder ju inte att du måste ha ett abonnemang för det.
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
om det inte hänger på pengarna så varför byta?
Ingen 3G = ingen inbyggd GPS
Sen valde jag själv en me 3G just för att ha möjligheten att köra med inbyggt istället för att vara tvingad till luren som hotspot. Det betyder ju inte att du måste ha ett abonnemang för det.

:) ja, jag var rädd för att frågan skulle missförstås, var mest nyfiken på om jag kanske kunde nöja mig med en wifi & Iphonen som hotspot.

När jag började fundera på det så var det just att jag kanske aldrig kommer använda 3G-delen i brädan eftersom jag till 99.99% alltid har med mig Iphonen. Men då visste jag te x inte att man går miste om GPS-delen och den värderar jag en del. (Eller om man ledsnar på att koppla upp sig mot Iphonen som hot spot?)

Har hur som helst bestämt mig för att behålla 3G:n.......tror jag.... ;)
 
Last edited:

sportbike

Guest
Applestore säljer olåsta :)

Aha :N.Ollkoll

Behöver jag nånsin 64Gb eller klarar jag mig med 32?

Dum fråga kanske, men 32 Gb är ju rätt mycket, kör bara Spotify, så jag kommer inte att ha musik på den.
 
Last edited:

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Aha :N.Ollkoll

Behöver jag nånsin 64Gb eller klarar jag mig med 32?

Dum fråga kanske, men 32 Gb är ju rätt mycket, kör bara Spotify, så jag kommer inte att ha musik på den.

Jag köpte en 32a (vanliga 4an) och fyllde den första veckan, sen skaffa jag spotify och använder typ 4 gig, kanske nån gig mer iom att 4s filmar 1080p, men inte mycket mer.
 

Wihlle

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2010
Ort
Hässleholm
Hoj
1999 Yamaha XJR 1300 SP
Alltså, jag står i begrepp att kasta mig in i smartphoneträsket och iphone verkar vara det som faller mig mest på läppen. Gedigen kvalitetskänsla är något jag är svag för. Något annat som tilltalar mig är att "den bara funkar" Efter att ha läst denna tråd vetefan om jag är så säker längre.

Kontakter som försvinner, trassel med OSupdates och mailprogram som fuckar up synkroniseringar, musik som "försvinner" etc och sist men inte minst, itunes som nästan ingen verkar tycka vara särskilt bra?

För normalt användande dvs; surfa, maila, ringa, messa, fota och liknande, fungerar telefoneländet utan att jag behöver trixxa och trassla en massa???

Gör det enkelt för dig. Ge fan i att jailbreaka och annat fuffens så slipper du kladdandet. Jag har sluppit i allafall och har inte blivit av med kontakter och annat. Itunes är jobbigt för min dator, men så är det en PC från 2002 och full med skit, så med modernare grejor funkar det bättre.
 

HELLFIRE666

Med lem
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Skogen
Hoj
Hayabusa -00
Gör det enkelt för dig. Ge fan i att jailbreaka och annat fuffens så slipper du kladdandet. Jag har sluppit i allafall och har inte blivit av med kontakter och annat. Itunes är jobbigt för min dator, men så är det en PC från 2002 och full med skit, så med modernare grejor funkar det bättre.

Jag slutade med jailbreak och har inte ens startat om telen sen dess förutom vid uppdatering, itunes är avskyvärt men är man inte helt pantad lär man sig det och som nån skrev tidigare så blir det bra ordning på grejerna. Nu när icloud finns så blev allt mycket enklare med. Resten av problemen är oftast sbs och krånglar det så går det att fixa med hjälp av google, om man nu inte gjort nåt korkat själv som inte går att fixa alltså. Med jb är den väl som vilken android som helst, möjligheterna är oändliga likaså problemkällorna, en smaksak helt enkelt.


Sent from my telephone using Fingers
 

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Gävle
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar
Jisses vilken tid det tar att uppdatera till iOS5.0

Säkerhetskopieringen innan själva uppdateringen tar en evighet!!! Är det bara jag som råkat ut för detta? Eller är det så för alla?

Synkade och så innan jag började uppdatera.

Har redan avbrutit en gång, för att se om det var något knas första gången, men det går lika sakta andra försöket.
 

HELLFIRE666

Med lem
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Skogen
Hoj
Hayabusa -00
Jag brukar tömma på bilder för det tar ju en evighet annars, också en aledning till att jag nöjer mig med 16gb, ju mer utrymme desto mer grejer resten kan man ju lätt räkna ut ;-)


Sent from my telephone using Fingers
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top