iPhone-tråden

HELLFIRE666

Med lem
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
Hayabusa -00
Det borde alltså innebära att det enda jag behöver göra i iTunes nu när jag kör iOS5 är att lägga in musik/ljudböcker och film för överföring till telefonen?

Säkerhetskopiering sker automatiskt till iCloud (när telefonen laddas, är ansluten till WiFi och är låst) så det behöver man inte bry sig om?

Kommer även uppdateringar till telefonen komma från iCloud?

Typ ja, det är så jag gör åtminstone.

Nej det verkar inte så, det är ju lite nytt så man är ju tveksam men just det att allt bara funkar och finns där tyder ju på att det är en av de bättre grejer som finns till en telefon, jag är inte hundra på hur det fungerar för jag behöver inte bry mig, typ. Köpa lite mer plats tänkte jag göra i alla fall.

Det ska väl gå att uppdatera trådlöst men man behöver inte ladda hem hela operativet längre utan bara själva uppdateringarna, som surwindows alltså.

Ja om man t.e.x tappar telefonen och köper en ny så ska man kunna återställa den från icloud, minns inte om jag gjorde det när jag uppdaterade senast men jag tror det så det fungerade bra redan på betastadiet, jag kör fortfarande GM men uppdaterade min tjejs telefon till den officiella versionen.

Sent from my telephone using Fingers

Last edited:

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
Håll i era telefoner :rolleyes:

Högsäsong för Iphonestölder

Nästa vecka börjar Apples nya mobiltelefon säljas i Sverige. Och lagom till lanseringen skjuter stöldanmälningarna av gamla telefoner i höjden.

I Stockholm rapporterar bland annat Östermalmspolisen om en fördubbling av anmälningarna om mobilstölder — där Iphone utgör två tredjedelar—den senaste månaden, skriver Östermalmsnytt.

http://www.svd.se/naringsliv/fordubbling-av-stolder-av-smarta-mobiler_6561897.svd

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Håll i era telefoner :rolleyes:

Nästa vecka börjar Apples nya mobiltelefon säljas i Sverige. Och lagom till lanseringen skjuter stöldanmälningarna av gamla telefoner i höjden.

I Stockholm rapporterar bland annat Östermalmspolisen om en fördubbling av anmälningarna om mobilstölder — där Iphone utgör två tredjedelar—den senaste månaden, skriver Östermalmsnytt.

http://www.svd.se/naringsliv/fordubbling-av-stolder-av-smarta-mobiler_6561897.svd

Hur många av dessa "stölder" tror du är för att få ut en ny? :va

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati

Försäkringsbolagen lär väl granska dessa "stölder" lite närmre. Det är ju rätt genomskinligt att bli av med sin gamla modell precis innan en ny lanseras. Vore jag försäkringsbolag hade jag ersatt dem med den gamla modellen som kommer att säljas parallellt med den nya 4S. Sedan gäller det väl att ha rätt tilläggsförsäkringar när det gäller IPhone antingen på sin hemförsäkring eller via operatör/återförsäljare. Men det gäller väl mest om man "tappar" den i backen eller "råkar" glömma den i taxi eller dylikt.

Det är ju inte konstigt att de tar bra betalt för dessa "otursförsäkringar" om folk ska göra bedrägerier istället för att helt enkelt byta upp sig genom att pynta ur egen ficka.

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Jag kan fixa det åt dig för en femhunka om du inte mäktar med lite vinterpyssel ;)

Det kändes prisvärt, mot de etablerade firmorna :gnissla

Såhär går det till:
1) Gör en beställning på reparation av iPhone i butiken
2) Skicka din iPhone till adressen du får i bekräftelsemailet, packa den enligt dessa anvisningar
3) Din iPhone repareras och skickas tillbaka till dig samma dag som vi tar emot den.
Pris: 595.00 SEK

Blue

Irriterande...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Syrrans 883 och en Nikon Deetree.
Försäkringsbolagen lär väl granska dessa "stölder" lite närmre. Det är ju rätt genomskinligt att bli av med sin gamla modell precis innan en ny lanseras. Vore jag försäkringsbolag hade jag ersatt dem med den gamla modellen som kommer att säljas parallellt med den nya 4S. Sedan gäller det väl att ha rätt tilläggsförsäkringar när det gäller IPhone antingen på sin hemförsäkring eller via operatör/återförsäljare. Men det gäller väl mest om man "tappar" den i backen eller "råkar" glömma den i taxi eller dylikt.

Det är ju inte konstigt att de tar bra betalt för dessa "otursförsäkringar" om folk ska göra bedrägerier istället för att helt enkelt byta upp sig genom att pynta ur egen ficka.

Gamla 4an kommer bara ha 8GB om man ska tro äpplebutiken.

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Hej allesamman!

Sist jag skrev i den här tråden lyckades ni effektivt hjälpa mig med att jailbreaka min 3GS från 3.0.1 till 4.0.2.

Nu är jag lite sugen på att jailbreaka till senare (senaste) utgåva.
IOS 5.0 finns ju ute nu (och i jailbreakad form om jag förstått rätt).

Min fråga: Kan jag jailbreaka min lur utan att mina installerade appar från Cydia och Installous försvinner? Vilken utgåva rekomenderar ni? (Sorry för n00b-frågor... :) )

EDIT. En fråga till: Jag fick en Ipad 2 med wifi & 3G av min kära familj i födelsedagspresent idag (Weey!) :) Satt & funderade lite på om jag verkligen behöver en med 3G då jag ju har en jailbreakad Iphone. Då kan jag ju installera "MyWi" och använda luren som hot spot, och min tanke är då att jag slipper skaffa ett extra (mini) SIM-kort samt att de tillfällen då jag lär ha nytta av 3G (Sommarhuset & liknande) så kommer jag ju alltid ha med min Iphone ändå.

Vad tror ni, köra på 3G eller inte?
(Det hänger inte på priset, utan jag är mest lite fundersam i allmänhet).

supernaut

Anonyma Adrenalinister
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Xtra Terrestrial 660
Har en önskan om att kunna föra över sms-konversationer till min dator (pc) Hittat en del guider som skall hjälper med detta, men mitt problem börjar när jag inte hittar mappen i datorn där konversationerna skall finnas. Är det så att de inte synkas över automatiskt till datorn varje gång man synkar? hur göra i såfall?

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Satt & funderade lite på om jag verkligen behöver en med 3G då jag ju har en jailbreakad Iphone. Då kan jag ju installera "MyWi" och använda luren som hot spot, och min tanke är då att jag slipper skaffa ett extra (mini) SIM-kort samt att de tillfällen då jag lär ha nytta av 3G (Sommarhuset & liknande) så kommer jag ju alltid ha med min Iphone ändå.

Kan tyvärr inte hjälpa dig med resten men du vet väl att du kan göra telefonen till en WiFi-hotspot utan att jailbreaka. Det är standard i iOS från 4.3 you know. ;)

Så i så fall, nej, du behöver inte 3G i iPad:en.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Dagens konspiratoriska journalist

Din Iphone kan spionera på dig
Se upp! Lägg inte din Iphone vid datorn. Hackare kan ta sig in och se vad du skriver via vibrationerna i tangentbordet.

Skrivbordet är den vanliga platsen där vi placerar våra mobiler på kontoret. Men det kan förvandla din oskyldiga Iphone till ett spionverktyg som kan komma åt känslig information och läsa av dina mejl om hackare lyckas bryta sig in i den. Den upptäckten ha en grupp forskare vid Georgia Institute of Technology i USA gjort.

Avläsningen sker via den funktionen som känner av i vilket läge telefonen är i, den så kallade accelerometern. Sedan deschiffreras vibrationerna från tryckningarna på tangentbordet. Studien visar 80 procents träffsäkerhet - och det gäller för Iphones.

– Först testade vi med en Iphone 3GS men de resultaten var svåra att läsa. Men när vi provade med en iPhone 4 blev det mycket bättre. Därför tror vi att smartphones som är tillverkade de senaste två åren är såpass sofistikerade att de kan utsättas för en sådan här attack, säger Patrick Traynor, assistant professor på Georgia Tech’s School of Computer Science till tidningen Daily Mail.

Hackare kommer åt din Iphone genom att du får ett erbjudande om att ladda ner en till synes oskyldig applikation. Sedan är tangentbordsavlyssningen igång och nästa gång du lägger mobilen vid datorn och börjar skriva kan hackaren läsa din text.
Men det går att komma undan. Bästa sättet är att placera mobilen utom räckhålll för avlyssning, vilket är ungefär en decimeter. Så lämna din Iphone i jackfickan eller väskan om du vill vara säker. Eller se till att den ligger långt bort från ditt tangentbord.

Katarina Lagerwall
katarina.lagerwall@dn.se

Hennes tekniska kunskaper verkar vara på topp.

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Kan tyvärr inte hjälpa dig med resten men du vet väl att du kan göra telefonen till en WiFi-hotspot utan att jailbreaka. Det är standard i iOS från 4.3 you know. ;)

Bara om du har en iphone 4 kanske ska tilläggas.

Jojjeman

aka farfar
Gick med
12 Apr 2006
Hoj
En tung
Har en önskan om att kunna föra över sms-konversationer till min dator (pc) Hittat en del guider som skall hjälper med detta, men mitt problem börjar när jag inte hittar mappen i datorn där konversationerna skall finnas. Är det så att de inte synkas över automatiskt till datorn varje gång man synkar? hur göra i såfall?

Det är en dold mapp/dolda filer, så du får gå in under mappalternativ och kryssa i så att du ser även systemfiler.

Förstår inte riktigt dina sista frågor? Hur du synkar, el hur du gör för att itunes inte skall skriva över dina sms konversationer?

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig

Jo så mycket vet jag, men även som Putte skriver, att det endast gäller Iphone4.

Så för att få samma funktion på min gamla 3GS så får jag snällt köra en app via Cydia.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln