iPhone-tråden

HELLFIRE666

Med lem
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
Hayabusa -00
Då törs jag inte det, har varken musik eller kontakter i nya laptopen.

En anna fråga, nu har det brunnit rejält i pallet under gårdagens festiviteter, hur ställer man in hur många gånger sms-signalen ska upprepas?
Det här är min fjärde iPhone, men nu står det fan still :rolleyes:

jelp

Om du ställt in allt för icloud så är ju problemet med kontakter eliminerat.

Sent from my telephone using Fingers

HELLFIRE666

Med lem
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
Hayabusa -00
Ok, jag provar.

Annars är det kanske en idé att backa up (?) kontakter till ett gmailkonto med google contacts sync, då är man ju helt säker sen, dumt att chansa med kontakterna om man inte är säker på hur det kommer att funka, kolla under kontakter om du har nån grupp som heter icloud först.

sportbike

Guest
Annars är det kanske en idé att backa up (?) kontakter till ett gmailkonto med google contacts sync, då är man ju helt säker sen, dumt att chansa med kontakterna om man inte är säker på hur det kommer att funka, kolla under kontakter om du har nån grupp som heter icloud först.s

Jodå, jag har både backup i iCloud och Google, men efter mina tidigare misslyckanden litar jag inte ett skit på nåt av dessa så jag har alla kontakter både i Windows och på papper också.

HELLFIRE666

Med lem
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
Hayabusa -00
Jodå, jag har både backup i iCloud och Google, men efter mina tidigare misslyckanden litar jag inte ett skit på nåt av dessa så jag har alla kontakter både i Windows och på papper också.

Ja och så en backup i itunes, skulle jag tappa allt så bara ett handskrivet papper kunde rädda mig skulle jag inse att det var meningen att jag skulle bli av med skiten och börja om :p Sen när man kört över skiten till gmail exporterar man det i filer och sparar överallt, jag har en csv eller vad det nu heter både på extern hd och nas, ett papper skulle jag strula bort på mindre än en timme :-D

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
Någon som vet om en operatörsupplåsning via JB lever kvar efter uppgradering till iOS 5?
Vill ju inte hålla på och strula för mycket bara för en uppgradering.

Lindquist

TeamLindquist.se
Gick med
20 Mar 2009
Hoj
690 SMC-R
Då törs jag inte det, har varken musik eller kontakter i nya laptopen.

En anna fråga, nu har det brunnit rejält i pallet under gårdagens festiviteter, hur ställer man in hur många gånger sms-signalen ska upprepas?
Det här är min fjärde iPhone, men nu står det fan still :rolleyes:

jelp

Ja satan va jag ruttnar på när den upprepar sms singnalen. Verkar inte gå att tabort längre :( Innan gjorde man det under inställningar o sen meddelande.:huvet

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
+1 på den.

Man är fan livrädd varenda gång man startar iTunes med telefonen inkopplad.

Helt plötsligt kan de ploppa upp "Raderar program", eller så försvinner alla kontakter.

Förbannade skitprogram.

HELLFIRE666

Med lem
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
Hayabusa -00
Ja satan va jag ruttnar på när den upprepar sms singnalen. Verkar inte gå att tabort längre :( Innan gjorde man det under inställningar o sen meddelande.:huvet

Läs tråden ;-) inställningar/notiser/meddelanden.

Repetera notis/aldrig.

Bifogat

• ImageUploadedByTapatalk1318839203.502339.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1318839203.502339.jpg
    116.9 KB · Visningar: 43

HELLFIRE666

Med lem
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
Hayabusa -00
+1 på den.

Man är fan livrädd varenda gång man startar iTunes med telefonen inkopplad.

Helt plötsligt kan de ploppa upp "Raderar program", eller så försvinner alla kontakter.

Förbannade skitprogram.

Alltså hur fan gör ni? :p
Inte ett helt populärt program här heller men man får göra med det som med så mycket annat, sätta sig in i skiten, lite märkligt eftersom själva telefonen är idiotenkel men itunes skapar en del gråa hår innan man fattar det.

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Alltså hur fan gör ni? :p
Inte ett helt populärt program här heller men man får göra med det som med så mycket annat, sätta sig in i skiten, lite märkligt eftersom själva telefonen är idiotenkel men itunes skapar en del gråa hår innan man fattar det.

Tänkte göra det igår, men det gick sisådär.

Har synkat telefonens kontakter med min adressbok på datorn sedan innan, men nu helt plötsligt skapade den dubletter vid synkningen så jag hade två av varje kontakt på datorn.

Då går jag in och tar bort alla kontakter på datorn, för jag tror i min enfald att telefonkontakterna synkas TILL datorn och inte FRÅN datorn, vilket verkar ganska logiskt.

Nej, då raderar iTunes alla kontakter i telefonen i stället.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX

Har synkat telefonens kontakter med min adressbok på datorn sedan innan, men nu helt plötsligt skapade den dubletter vid synkningen så jag hade två av varje kontakt på datorn.

Då går jag in och tar bort alla kontakter på datorn, för jag tror i min enfald att telefonkontakterna synkas TILL datorn och inte FRÅN datorn, vilket verkar ganska logiskt.

Lite sent att påpeka det nu, men ta ALDRIG bort något från datorn.

Den så kallade synkningen är i allt väsentligt ett informationsflöde från datorn till telefonen.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA

Sync = dubbelriktat.
Kopiering = enkelriktat.

Och iPhone syncar sina grejer.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...