iPhone-tråden

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
"Unknown internal error 3004". F*ck! Omstart, anslut telefon, återställ... "...error 3004". Men va f... Stanna datorn - nio automatiska uppdateringar, trumma med fingrarna på bordskivan, starta om datorn, anslut telefon, återställ..."...3004"! Nä nu, läsa på, stänga av antivirus, byta USB port, återställ...Puh!

Börjar mer och mer likna Pyttemjuks processer, eller så är det väl S B S as usual? :)

Det är Apples servrar som inte riktigt pallar så om du lugnar dig så kommer det lösa sig såsmåningom... ;)

(kör du mac så stäng av iTunes, starta Terminalen och skriv "dscacheutil - flushcache" utan "", tryck enter. Starta iTunes igen och försök uppdatera igen)

Fredde_85

69hk 117kg = :D
Gick med
11 May 2006
Hoj
Husqvarna TC610 Motard
Uppdaterade precis till iOS 5 på min iPhone 4..men jag får inte upp kameraknappen på startskärmen. Hittar inget i inställningar osv heller.. :va
Och flikar i safari gäller bara iPad antar jag?

Jojjeman

aka farfar
Gick med
12 Apr 2006
Hoj
En tung
Smart av apple med gratis Icloude.
Nu får dom tillgång innehåll på miljontals appleanvändares telefoner och datorer.

Bigbrother is watching you :glömdet:död:D

Visst e dem smarta, så pass smarta att du med några enkla drag med ditt rynkiga finger på skärmen kan stänga av dessa tjänster med. :huvet

supernaut

Anonyma Adrenalinister
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Xtra Terrestrial 660
Har just uppdaterat, har en gammal 3gs. Allt funkar men alla kontakter försvann. DAMN. Hur hittar jag dem? Vart har de tagit vägen...?:mad:

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Uppdaterade precis till iOS 5 på min iPhone 4..men jag får inte upp kameraknappen på startskärmen. Hittar inget i inställningar osv heller.. :va
Och flikar i safari gäller bara iPad antar jag?

Dubbelklicka på homeknappen när telefonen är låst så kommer kameraknappen fram.

Har just uppdaterat, har en gammal 3gs. Allt funkar men alla kontakter försvann. DAMN. Hur hittar jag dem? Vart har de tagit vägen...?:mad:

Är det bara kontakterna som försvunnit? Inte SMS, foton också? Gör en återställning med en tidigare säkerhetskopia så ska de komma tillbaka.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
rZ9C2.jpg

EWessman

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2011
Hoj
1999 Kawa vn800 Bobber
Jag får felkod -43 och att om jag fortsätter installtionen så raderas allt på telefonen... Vad göra??

supernaut

Anonyma Adrenalinister
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Xtra Terrestrial 660
[QUOTE
Är det bara kontakterna som försvunnit? Inte SMS, foton också? Gör en återställning med en tidigare säkerhetskopia så ska de komma tillbaka.[/QUOTE]

japp, bara kontakterna. tror allt annat finns förutom vissa appar.
Var hittar jag en tidigare säkerhetskopia?

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Dubbelklicka på homeknappen när telefonen är låst så kommer kameraknappen fram.
Tackar! :tummenupp
Ägnade 10 minuter åt att söka efter info om vart den utlovade knappen tagit vägen :gnissla

"Hitta min iPhone"-appen har jag inte använt tidigare men det är ju riktigt najs att man kan hålla koll på iPhone, iPad, Macbook osv och skicka meddelanden till dem (om man tex skulle slarva bort telefonen). Funkar fint från iCloud också.

Angående iCloud tycker jag att det är jättebra. Kör själv bara kalendern än så länge då jag inte är så sugen på att ungarna ska sätta saften i halsen när de spelar på pappas iPad och det dyker upp bilder från en blöt utekväll :D

Är man rädd för storebror är det nog dags att bygga en koja i skogen :tummenupp

nicotin

Back Again
Gick med
20 Jul 2010
Hoj
Jag saknar begräsningar i trafiken
riktigt nöjd med nya uppdateringen..Molnet funkar perfa.

Snabb access till kameran är klockrent och att man nu brukar volymknappen för att ta bilder..:tummenupp

sportbike

Guest
Ska jag eller ska jag inte markera rutan "synkronisera denna iPhone via wifi" under "sammanställning" i iTunes?

HELLFIRE666

Med lem
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
Hayabusa -00
Ska jag eller ska jag inte markera rutan "synkronisera denna iPhone via wifi" under "sammanställning" i iTunes?

Det får du bestämma alldeles själv ;-)
Jag synkar med wifi och visst är det väl snabbare? Inte funderat så mycket på det.

Sent from my telephone using Fingers

sportbike

Guest
Den synkar trådlöst med datorn, säkerhetskopierar gör den till icloud om man valt det men jag brukar göra en backup i itunes lite då och då med.

Då törs jag inte det, har varken musik eller kontakter i nya laptopen.

En anna fråga, nu har det brunnit rejält i pallet under gårdagens festiviteter, hur ställer man in hur många gånger sms-signalen ska upprepas?
Det här är min fjärde iPhone, men nu står det fan still :rolleyes:

jelp

HELLFIRE666

Med lem
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
Hayabusa -00
Då törs jag inte det, har varken musik eller kontakter i nya laptopen.

En anna fråga, nu har det brunnit rejält i pallet under gårdagens festiviteter, hur ställer man in hur många gånger sms-signalen ska upprepas?
Det här är min fjärde iPhone, men nu står det fan still :rolleyes:

jelp

Inställningar/notiser/meddelanden, ställde in det i går ;-)

Sent from my telephone using Fingers

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...