powerglide
Glad amatör
Tänkte ju dumpa JB.
Bull. Prova att "synka" en ajfån mot en dator med tomt kontaktregister i Outlook. Poff, tomt i ajfånen.Sync = dubbelriktat.
Kopiering = enkelriktat.
Och iPhone syncar sina grejer.
Tänkte ju dumpa JB.
Brukar kosta runt 300 pix att få den upplåst av operatör :-( p
Bull. Prova att "synka" en ajfån mot en dator med tomt kontaktregister i Outlook. Poff, tomt i ajfånen.
Uppgraderade till iOs5, och alla appar och mina bilder försvann, hurra.
Enligt denna http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.409912 ska det dock gå bra att återställa genom att klicka på återställ, och då ska tidigare synkningar dyka upp.
Min itunes säger dock att den inte kan ansluta mot programuppdateringsservern eftersom jag inte är uppkopplad mot nätet. Jag är dock väldigt uppkopplad på nätet eftersom jag kan skriva här.
Vad göra?
Jodå, jag kör också via exchange.Har provat utan problem... dock gäller det att förstå vad som är skillnaden mellan en nyare tom databas och en äldre tom databas.
Hur man än väljer att göra så finns det varianter, det går att välja så att den bara kopierar och det går att välja så man får upp fönster för konflikthantering osv osv...
Personligen så väljer jag att jobba mot exchangeservrar och har du full sync och behöver inte bry mig om vad den gör när man kopplar in den, allt syncas over the air så att säga.
Du vet väl att om luren är 1år så kan du få den upplåst och alltså inte behöver bry dig om sånt längre.
Ja när man uppgraderar talas det om att telefonen raderas, har man då gjort sin backup innan uppgradering samt uppgraderat itunes så är det bara att återställa, precis som vanligt alltså, starta om itunes kanske eller dra ur telefonen och plugga in den igen kanske? Bilder brukar jag föra över till datorn innan dels för säkerhets skull sen så går det ju snabbare att återställa fånen, sällan iaf jag använder flera hundra bilder dagligen.
Sent from my telephone using Fingers
Gjort allt det där redan, det ändrar inget.
Gäller det samtliga operatörer?
Hmm, men det ska väl ändå inte behövas internetuppkoppling för en återställning,
Senaste synkningarna ligger kanske i molnet?
Jodå, jag kör också via exchange.
Frågan kvarstår dock; hur får man ajtjuns att fatta att den ska SYNKA kontakterna på en ajfån och ett Outlook-register första gången man kopplar in ajfån, snarare än ignorera ajfån?
Gäller det samtliga operatörer?
Självklart inte, men det finns andra stackare som försöker använda iTunes med Outlook. Och jag får oftast klä skott för iTunes idiotmanövrar när en telefon exempelvis blir rensad på kontakter när jag ska "hjälpa till", därav min fråga.Om du kör mot en exchangeserver så skall du inte blanda in iTunes i syncningen av kontakter, det sköts med push via Active Sync.
Det borde alltså innebära att det enda jag behöver göra i iTunes nu när jag kör iOS5 är att lägga in musik/ljudböcker och film för överföring till telefonen?Man kan återställa från icloud men inte musiken än som jag förstått det ska visst komma till oss nästa år.
Sent from my telephone using Fingers
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |