iPhone-tråden

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Brukar kosta runt 300 pix att få den upplåst av operatör :-( :brinnerupp

Yes, det gör det... men du fick den säkert lite billigare också än om du köpt den helt operatörsfri.

Bull. Prova att "synka" en ajfån mot en dator med tomt kontaktregister i Outlook. Poff, tomt i ajfånen.

Har provat utan problem... dock gäller det att förstå vad som är skillnaden mellan en nyare tom databas och en äldre tom databas.

Hur man än väljer att göra så finns det varianter, det går att välja så att den bara kopierar och det går att välja så man får upp fönster för konflikthantering osv osv...
Personligen så väljer jag att jobba mot exchangeservrar och har du full sync och behöver inte bry mig om vad den gör när man kopplar in den, allt syncas over the air så att säga.

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Hoj
Får inte ha nån för mamma.
Uppgraderade till iOs5, och alla appar och mina bilder försvann, hurra.
Enligt denna http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.409912 ska det dock gå bra att återställa genom att klicka på återställ, och då ska tidigare synkningar dyka upp.
Min itunes säger dock att den inte kan ansluta mot programuppdateringsservern eftersom jag inte är uppkopplad mot nätet. Jag är dock väldigt uppkopplad på nätet eftersom jag kan skriva här. :)
Vad göra?

HELLFIRE666

Med lem
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
Hayabusa -00
Uppgraderade till iOs5, och alla appar och mina bilder försvann, hurra.
Enligt denna http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.409912 ska det dock gå bra att återställa genom att klicka på återställ, och då ska tidigare synkningar dyka upp.
Min itunes säger dock att den inte kan ansluta mot programuppdateringsservern eftersom jag inte är uppkopplad mot nätet. Jag är dock väldigt uppkopplad på nätet eftersom jag kan skriva här. :)
Vad göra?

Ja när man uppgraderar talas det om att telefonen raderas, har man då gjort sin backup innan uppgradering samt uppgraderat itunes så är det bara att återställa, precis som vanligt alltså, starta om itunes kanske eller dra ur telefonen och plugga in den igen kanske? Bilder brukar jag föra över till datorn innan dels för säkerhets skull sen så går det ju snabbare att återställa fånen, sällan iaf jag använder flera hundra bilder dagligen.

Sent from my telephone using Fingers

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Har provat utan problem... dock gäller det att förstå vad som är skillnaden mellan en nyare tom databas och en äldre tom databas.

Hur man än väljer att göra så finns det varianter, det går att välja så att den bara kopierar och det går att välja så man får upp fönster för konflikthantering osv osv...
Personligen så väljer jag att jobba mot exchangeservrar och har du full sync och behöver inte bry mig om vad den gör när man kopplar in den, allt syncas over the air så att säga.
Jodå, jag kör också via exchange.

Frågan kvarstår dock; hur får man ajtjuns att fatta att den ska SYNKA kontakterna på en ajfån och ett Outlook-register första gången man kopplar in ajfån, snarare än ignorera ajfån?

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Hoj
Får inte ha nån för mamma.
Ja när man uppgraderar talas det om att telefonen raderas, har man då gjort sin backup innan uppgradering samt uppgraderat itunes så är det bara att återställa, precis som vanligt alltså, starta om itunes kanske eller dra ur telefonen och plugga in den igen kanske? Bilder brukar jag föra över till datorn innan dels för säkerhets skull sen så går det ju snabbare att återställa fånen, sällan iaf jag använder flera hundra bilder dagligen.

Gjort allt det där redan, det ändrar inget.

HELLFIRE666

Med lem
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
Hayabusa -00
Gjort allt det där redan, det ändrar inget.

Hmm, men det ska väl ändå inte behövas internetuppkoppling för en återställning, telefonen är uppdaterad och går att använda men är tom? I så fall starta om hela skiten, får du nån felkod så testa att googla den, svårt att hjälpa när man inte har grejerna framför sig tyvärr :-s

HELLFIRE666

Med lem
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
Hayabusa -00
Senaste synkningarna ligger kanske i molnet?

Ja efter uppdateringen om du ställt in icloud och det går över wifi och om jag inte minns fel ska man kryssa i en ruta i nya itunes först att man vill göra backups i icloud, kolla i itunes i inställningar under avancerat fliken om du har nån backup där, problemet med uppdateringsservern vete fan, nån som sitter framför datorn kanske kan kolla lite noggrannare?

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Jodå, jag kör också via exchange.

Frågan kvarstår dock; hur får man ajtjuns att fatta att den ska SYNKA kontakterna på en ajfån och ett Outlook-register första gången man kopplar in ajfån, snarare än ignorera ajfån?

Om du kör mot en exchangeserver så skall du inte blanda in iTunes i syncningen av kontakter, det sköts med push via Active Sync.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Gör en backup på adressboken i min nya MacBook Air. Har endast valt att kryssa för adressboken och inget annat, men det tar satans lång tid att gå igenom de två stegen. Itunes gör en säkerhetskopia tror jag på innehållet i telefonen. Men jag börjar bli lite otålig och misstänkte att synkroniseringen hängt upp sig. Suck!

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Jag är antagligen dum i huvudet, för jag fattar inte riktigt hur iCloud funkar :confused:

1. Är det så att man kan ha e-post, kontakter, kalender, anteckningar och bilder i molnet, men filmer och musik sköts fortfarande via iTunes?
2. Om jag gör back-up till iCloud, kan jag då återställa telefonen som den var från iCloud om jag av någon anledning måste radera (återställa) den i iTunes (haveri eller liknande)?
3. Har jag totalt massuppfittat?

Om du kör mot en exchangeserver så skall du inte blanda in iTunes i syncningen av kontakter, det sköts med push via Active Sync.
Självklart inte, men det finns andra stackare som försöker använda iTunes med Outlook. Och jag får oftast klä skott för iTunes idiotmanövrar när en telefon exempelvis blir rensad på kontakter när jag ska "hjälpa till", därav min fråga.

Last edited:

HELLFIRE666

Med lem
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
Hayabusa -00
Man kan återställa från icloud men inte musiken än som jag förstått det ska visst komma till oss nästa år.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Man kan återställa från icloud men inte musiken än som jag förstått det ska visst komma till oss nästa år.

Det borde alltså innebära att det enda jag behöver göra i iTunes nu när jag kör iOS5 är att lägga in musik/ljudböcker och film för överföring till telefonen?

Säkerhetskopiering sker automatiskt till iCloud (när telefonen laddas, är ansluten till WiFi och är låst) så det behöver man inte bry sig om?

Kommer även uppdateringar till telefonen komma från iCloud?

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Hur svårt är det att öppna en iPhone? Har fått in Fanta bakom knappen vilket gör att den klibbar fast ibland, sjukt irriterande!

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln