iPhone-tråden

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Studentrabatt, vad är det för larv?

Finns det låginkomsttagarrabatt också?

Orka, undra vad som är larv? mer ditt inlägg tycker jag.
Finns det nåt sådant att utnyttja så vill man självklart göra det. Men det svider för de som ej får detta.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Intressant, så de säljer IPhone på deras store utan abonnemang och obundna och hänvisar till operatörerna ifall någon vill köpa en telefon med abonnemang.

Klar fördel att köpa en obunden telefon om man vistas utomlands långa perioder.

Priserna direkt från Apple Store:

16GB kostar 5795 kr
32GB kostar 6795 kr
64GB kostar 7795 kr

Fin konkurrens
http://www.webhallen.com/hardvara/kampanjer/iphone_4s/

iPhone 4S 16GB - Svart [2011-10-28 – 2 dagar kvar]
Inget releasedatum! 7990 kr

iPhone 4S 16GB - Vit [2011-10-28 – 2 dagar kvar]
Inget releasedatum! 7990 kr

iPhone 4S 32GB - Svart [2011-10-28 – 2 dagar kvar]
Inget releasedatum! 8990 kr

iPhone 4S 32GB - Vit [2011-10-28 – 2 dagar kvar]
Inget releasedatum! 8990 kr

iPhone 4S 64GB - Svart [2011-10-28 – 2 dagar kvar]
Inget releasedatum! 9990 kr

iPhone 4S 64GB - Vit [2011-10-28 – 2 dagar kvar]
Inget releasedatum! 9990 kr

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati

Inte ens om man slänger på en momssats på 25% kommer man upp till Webhallens priser. Borde innebära rätt bra marginaler om de får sålt telefonerna. Kan för tydlighetens skull nämna att priserna är inklusive moms på AppleStore. Nog borde "konkurrenterna" åtminstone försöka lägga sig i närheten av AppleStore. Det är ju knappast så att AppleStore dumpat priserna. De har nog lagt ett rekommenderat pris för att inte skada sina leverantörer och dit jag antar att även Webhallens räknas. Fri konkurrens är ett fint ord som inte riktigt existerar många gånger.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Inte ens om man slänger på en momssats på 25% kommer man upp till Webhallens priser. Borde innebära rätt bra marginaler om de får sålt telefonerna. Kan för tydlighetens skull nämna att priserna är inklusive moms på AppleStore. Nog borde "konkurrenterna" åtminstone försöka lägga sig i närheten av AppleStore. Det är ju knappast så att AppleStore dumpat priserna. De har nog lagt ett rekommenderat pris för att inte skada sina leverantörer och dit jag antar att även Webhallens räknas. Fri konkurrens är ett fint ord som inte riktigt existerar många gånger.

De slänger alltid upp ett boguspris på produkter de inte fått... men jag håller med om att det är ovanligt nära leveransdatum nu och ändå inte riktiga priser.

Men det kanske är så att de inte fått klartecken om att få sälja dem heller.

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Kan någon vänlig själ förklara vad de här människorna applåderar åt när Steve Jobs presenterar den första iPhonen 2007?

Lyssnar man på Android-/Anti-iPhone-folket så var ju Apple i princip inte först med något alls. Allt fanns redan på andra mobiler.

Hade själv en värdelös SE W960 (tror jag den hette) med touchskärm (pinne) och knappar. Kan inte minnas att någon konkurrent till Apple hade en mobil med touchskärm som styrdes enbart av fingrarna, att man kunde scroll direkt på skärmen utan pinne osv.

[YOUTUBE-ID]6uW-E496FXg[/YOUTUBE-ID]

Orka, undra vad som är larv? mer ditt inlägg tycker jag. Finns det nåt sådant att utnyttja så vill man självklart göra det. Men det svider för de som ej får detta.
Klart man ska utnyttja rabatter om man kan och visst kan jag förstå att Apple vill attrahera studenter att använda deras produkter. Jag är väl lite stenålders som tycker att alla ska betala lika mycket i ett första skede och att det sen är upp till var och en att förhandla fram sitt pris :)

Last edited:

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Kan någon vänlig själ förklara vad de här människorna applåderar åt när Steve Jobs presenterar den första iPhonen 2007?

Lyssnar man på Android-/Anti-iPhone-folket så var ju Apple i princip inte först med något alls. Allt fanns redan på andra mobiler.

Hade själv en värdelös SE W960 (tror jag den hette) med touchskärm (pinne) och knappar. Kan inte minnas att någon konkurrent till Apple hade en mobil med touchskärm som styrdes enbart av fingrarna, att man kunde scroll direkt på skärmen utan pinne osv.

[YOUTUBE-ID]6uW-E496FXg[/YOUTUBE-ID]

Klart man ska utnyttja rabatter om man kan och visst kan jag förstå att Apple vill attrahera studenter att använda deras produkter. Jag är väl lite stenålders som tycker att alla ska betala lika mycket i ett första skede och att det sen är upp till var och en att förhandla fram sitt pris :)

På alla keynotes som Steve hade så fanns det "publik" från Apple som klappade och busvisslade åt allt han sa...

sampan

Pengarna ska rulla!
Gick med
28 Mar 2010
Hoj
sxv 550 -08 + PANIGALE!!
hur länge klarar sig batteriet på 4s med normal användning ? säg 50 sms/dag och spotify på lite då och då ?

ska tydligen vara sämre batteri på 4s än 4, men är det stor skillnad ?

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
hur länge klarar sig batteriet på 4s med normal användning ? säg 50 sms/dag och spotify på lite då och då ?

Det är inte många här som sitter på en 4S och kan svara på hur mycket sämre eller bättre batteritiden är. Det var en diskussion tidigare i tråden om de officiella uppgifterna. Men att likställa det med verkligheten går inte. Du får nog vänta och se vad domen blir.

sampan

Pengarna ska rulla!
Gick med
28 Mar 2010
Hoj
sxv 550 -08 + PANIGALE!!
suck, är lite smått sugen på en iphone, men vill inte köpa en om jag måste ladda den femtioelva ggr på en dag.

Det är inte många här som sitter på en 4S och kan svara på hur mycket sämre eller bättre batteritiden är. Det var en diskussion tidigare i tråden om de officiella uppgifterna. Men att likställa det med verkligheten går inte. Du får nog vänta och se vad domen blir.

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan

Neonode va ju precis som iphone/android är idag fast mindre. Dock va den före sin tid så vart aldrig nån succé direkt. Jag hade en N1m som hade mms :tummenupp

sampan

Pengarna ska rulla!
Gick med
28 Mar 2010
Hoj
sxv 550 -08 + PANIGALE!!
det e helt okej att ladda över natten, vill bara att det ska kunna gå en arbetsdag utan att man ska behöva ladda den när man kommer hem (eller på tåget hem i värsta fall) och sen över natten igen, som jag gör nu.

vill inte känna den paniken att jag måste ha med mig min laddare vart jag än går. utan vill kunna åka till jobbet och veta att batteriet håller för hela arbetsdagen plus fritiden sen.

Är det ok att ladda telefonen över natten eller sover du inte heller?

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
Oftast funkar det med en laddning för hela dagen.
Men stäng gärna av WiFi när du inte är hemma.
Ju fler nät telefonen ser desto oftare får WiFi-chippet jobba.

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Kan man köra dom här med vilket abonnemang som helst ?
Alltså ej låst till någon ?
Bra priser, kanske skulle beställa därifrån!!
Varför betala ca 2000:- mer när du kan köpa den olåst från www.apple.se :va

Här har du svart på vitt om batteritiden på 4 vs 4S:
http://www.ilounge.com/index.php/reviews/entry/apple-iphone-4s-16gb-32gb-64gb/P5

Final Thoughts On The iPhone 4S’s Battery

While it’s easy to claim that you’ll probably still get around a day’s worth of use out of a fully charged iPhone 4S if you were used to getting that sort of life out of the iPhone 4, the reality’s not quite that simple. If you spend much of your day near a Wi-Fi network and only rely upon the iPhone 4S for web browsing and phone calling, you won’t notice a major difference—unless you’re thinking of switching to Sprint, in which case we’d be a little concerned. Similarly, if you use 3G data, plan to record or play videos, or want to listen to hours of audio during the day, you can expect greater battery drain from the iPhone 4S. Our advice for heavy iPhone users would be to keep a charger or spare battery pack handy during the day, as well as on trips.

Last edited:

sampan

Pengarna ska rulla!
Gick med
28 Mar 2010
Hoj
sxv 550 -08 + PANIGALE!!
bockar och bugar för länken.

Här har du svart på vitt om batteritiden på 4 vs 4S:
http://www.ilounge.com/index.php/reviews/entry/apple-iphone-4s-16gb-32gb-64gb/P5

Final Thoughts On The iPhone 4S’s Battery

While it’s easy to claim that you’ll probably still get around a day’s worth of use out of a fully charged iPhone 4S if you were used to getting that sort of life out of the iPhone 4, the reality’s not quite that simple. If you spend much of your day near a Wi-Fi network and only rely upon the iPhone 4S for web browsing and phone calling, you won’t notice a major difference—unless you’re thinking of switching to Sprint, in which case we’d be a little concerned. Similarly, if you use 3G data, plan to record or play videos, or want to listen to hours of audio during the day, you can expect greater battery drain from the iPhone 4S. Our advice for heavy iPhone users would be to keep a charger or spare battery pack handy during the day, as well as on trips.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Om två personer i ett hushåll har ajfån och ska använda samma dator för synk, vilken metod är smidigast för att lösa detta?

Det verkar ju finnas tre alternativ;

1. Två olika Windows-inloggningar
2. Två olika iTunes-bibliotek
3. Skapa personliga respektive gemensamma musik/video/ljudboks/podcasts-listor

Hilfe bitte.

För att svara på min egen fråga; alternativ nr. 1 fungerar klockrent!

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år