iPhone-tråden

sampan

Pengarna ska rulla!
Gick med
28 Mar 2010
Hoj
sxv 550 -08 + PANIGALE!!
yes, det jag tänkte göra. radion används bara när hockeyn är, och man jobbar kväll, annars är det spotify. så det funkar kanske med en 4s trots allt....

Därför jag skrev online... kör du offline (eller nedsparad musik helt enkelt) så drar den såklart inte lika mycket batteri... men lyssnar man streamat så skall den upprätthålla nätverkskontakten hela tiden, det drar batteri.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
yes, det jag tänkte göra. radion används bara när hockeyn är, och man jobbar kväll, annars är det spotify. så det funkar kanske med en 4s trots allt....

Batterimässigt kvittar det vilken lur du väljer, kör du med det du tänkt dig så behöver du ladda varje natt ändå men du kommer förmodligen klara en hel dag i alla fall.

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Batterimässigt kvittar det vilken lur du väljer, kör du med det du tänkt dig så behöver du ladda varje natt ändå men du kommer förmodligen klara en hel dag i alla fall.

Tycker man får va lite realistisk med smartphones och batteritiden. Använder man den som en telefon enbart så räcker den rätt länge. Använder man den som dator halva dagen och som telefon halva dagen får man räkna med att den inte klarar sig mer än en dag. Hur länge skulle en bärbar klarat sig om man använde den lika mycket?

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Tycker man får va lite realistisk med smartphones och batteritiden. Använder man den som en telefon enbart så räcker den rätt länge. Använder man den som dator halva dagen och som telefon halva dagen får man räkna med att den inte klarar sig mer än en dag. Hur länge skulle en bärbar klarat sig om man använde den lika mycket?

:tummenupp

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Använder man den som dator halva dagen och som telefon halva dagen får man räkna med att den inte klarar sig mer än en dag. Hur länge skulle en bärbar klarat sig om man använde den lika mycket?

Ungefär lika länge som en smartphone.

Jag har 10 timmars batteritid på min bärbara, om man låter den sova mellan användningarna så behöver jag bara ladda den på natten.

Nu använder jag den IOFS inte under arbetstid, då tömmer jag batteriet på telefonen istället :D

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR

Bifogat

• elementcase_graphite_graphite.jpg
    elementcase_graphite_graphite.jpg
    47.4 KB · Visningar: 47

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar
Måste bara flika in med en sak. Teamviewer är ju helt suveränt, speciellt när man har en mindre databegåvad sambo, som behöver hjälp i tid och otid. :) Funkar även klockrent "dator-till-dator". Måste säga åt morsan att ladda hem det också, för hon ringer och ställer de knasigaste frågorna, då är det bara att fjärrstyra. :tummenupp

Sent from my iPhone using Tapatalk

sampan

Pengarna ska rulla!
Gick med
28 Mar 2010
Hoj
sxv 550 -08 + PANIGALE!!
ja jag har inga problem att ladda den över natten, men vill slippa ladda den över natten och sen en gång under dagen.. utan det ska räcka med en laddning på natten.

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
ja jag har inga problem att ladda den över natten, men vill slippa ladda den över natten och sen en gång under dagen.. utan det ska räcka med en laddning på natten.

Använder du den som en telefon så räcker den.. Men du kan ju inte få allt.. Det är både en dator och en telefon, använder du båda funktionerna så minskar ju användnings tiden.

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
man har ju hört om en och annan iphonedisplay som gått åt helvete, vilka skal funkar bäst för att skydda displayen? nån repa hit eller dit på telefonen gör mig ingenting men att spräcka skärmen vill jag gärna klara mig ifrån...

är det silikoncase som gäller eller tar såna däringa bumpers som bara täcker kanten tillräckligt? ficka eller lucka för skärmen vill jag inte ha.

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
man har ju hört om en och annan iphonedisplay som gått åt helvete, vilka skal funkar bäst för att skydda displayen? nån repa hit eller dit på telefonen gör mig ingenting men att spräcka skärmen vill jag gärna klara mig ifrån...

är det silikoncase som gäller eller tar såna däringa bumpers som bara täcker kanten tillräckligt? ficka eller lucka för skärmen vill jag inte ha.

Köpte en bumper efter att ha krossat baksidan. Har sen dess skickat den i stengolv några ggr utan skada :tummenupp

Fördelen med bumpern är att den har en skyddande sarg som tar smällen. Men kastar du den mot ojämn yta kan det ju gå åt skogen oavsett

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
Köpte en bumper efter att ha krossat baksidan. Har sen dess skickat den i stengolv några ggr utan skada :tummenupp

Fördelen med bumpern är att den har en skyddande sarg som tar smällen. Men kastar du den mot ojämn yta kan det ju gå åt skogen oavsett

förhoppningsvis är det i betonggolvet på jobbet jag tappar den och inte när man är ute och bergsklättrar.

kikade lite på ebay. snacka om prisskillnad. är det lika stor kvalitetsskillnad tro?

http://www.ebay.de/itm/6X-iPhone4-B..._PDA_Taschen_Schutzhüllen&hash=item2314a5503c

hittade ett apple original för 165 spänn inkl frakt oxå, är det ett bättre alternativ?

Wihlle

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2010
Hoj
1999 Yamaha XJR 1300 SP
Min 3:a har gått i backen utomhus 2 ggr och det har varit stenarna på asfalten som gjort skärmbyte akut...
En bumper hade inte räddat min lur.
Jag har kört utan skydd på den sedan ny och visst e baksidan repig och dan men den har ju inget värde idag ändå mer än bruks årder för mig.
Var inte nojiga utan använd telefonen.
Men hittar ni vettigt skydd så lyssnar jag gärna på förslagen.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Min 3:a har gått i backen utomhus 2 ggr och det har varit stenarna på asfalten som gjort skärmbyte akut...
En bumper hade inte räddat min lur.
Jag har kört utan skydd på den sedan ny och visst e baksidan repig och dan men den har ju inget värde idag ändå mer än bruks årder för mig.
Var inte nojiga utan använd telefonen.
Men hittar ni vettigt skydd så lyssnar jag gärna på förslagen.

Hade tjockisgummibumber förut på 4an, den räddade 2 tappningar i betonggolvet på jobbet :)

Nu kör jag utan och lever på hoppet :D

Mr.Q

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2008
Hoj
Suzuki RMZ 450
Varför betala ca 2000:- mer när du kan köpa den olåst från www.apple.se :va

H[/I]

Var det inte det jag menade ?
Att jag kunde köpa den därifrån för ca 6000kr istället..

Eller hur menade du ?

Jag menade ju att jag kunde köpa den olåst från apple för ca 6k iställer för att köpa en med abonnemang och betala 400-700kr månaden..

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
Någon som spanat in GPS navigation 2 - skobbler?

Saknar man ngn funktion så är det bara att lägga in en på önskelistan i appen :tummenupp
(Hint: Rösta på Route Planning)

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
förhoppningsvis är det i betonggolvet på jobbet jag tappar den och inte när man är ute och bergsklättrar.

kikade lite på ebay. snacka om prisskillnad. är det lika stor kvalitetsskillnad tro?

http://www.ebay.de/itm/6X-iPhone4-B..._PDA_Taschen_Schutzhüllen&hash=item2314a5503c

hittade ett apple original för 165 spänn inkl frakt oxå, är det ett bättre alternativ?

Köpte min på teknikmagasinet för 55.- har funkat bra hittills :tummenupp

Fördelen med bumper förutom att den ger en list även på framsidan är att man får baksidan "öppen" så man behåller mer av känslan i telefonen.

Tappar man den när man bergsklättrar är det nog kört oavsett om det är bumper eller skal :gnissla

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA

Jag laddar min varje natt såvida jag inte är bortrest, jag har ställt ned skärmstyrkan lite, jag har stängt av PING via begränsningar (enorm batterislukare) och jag har BT och Wlan på ständigt samt spelar wordfeud en del (drar bra med batteri).
Kör musik, pratar en del och synkar 2st exchangekonton samt iCloud... har inga problem med batteriet.

Reser jag bort och stänger av BT och Wlan samt använder musik och surf lite mer begränsat så räcker det i 3 dagar.

Tänk på att alltid lägga den i fickan med skärmen mot låret, många har spräckt skärmen genom att gå emot bordskanter.
Annars tycker jag inte det är så fasligt många som spräckt skärmen... inte fler än annars... bara att det uppmärksammas mer då luren kostar som en dator vilket tidigare mobiler inte gör så då var man inte lika angelägen om att grina om det.

Är själv inne på min 3:e iPhone och har aldrig behövt reparera eller byta något.
Enda missödet vi råkat ut för är när frun tappade sin 4:a i sjön... men trots att den låg i sjön i 11 dagar så funkar den fortfarande fin fint. :tummenupp

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Var det inte det jag menade ?
Såg ut som att du hade med Webhallens adress i ditt inlägg. Men jag kanske såg fel :)

Angående batteritiden så använder jag min iPhone 4 mest som telefon. 8-10 samtal per dag och 10-20 sms, lite Fejan och någon nyhetsapp. Har den på dygnet runt och laddar med ca 2-3 dagars mellanrum.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år