iPhone-tråden

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
:)

iOS 5.0.1 beta contains improvements and other bug fixes including:
– Fixes bugs affecting battery life
– Adds Multitasking Gestures for original iPad
– Resolves bugs with Documents in the Cloud
– Improves voice recognition for Australian users using dictation
– Contains security improvements iOS 5.0.1 beta introduces a new way for developers to specify files that should remain on device, even in low storage situations.

iOS 5.0.1 släpps om ett par veckor.

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Så här kan iPhone 5 komma att se ut. Vad tycker ni?

iphone5_mockup.jpg

dahlgren

Gick med
9 Jun 2008
Hoj
ZX7R
så här kan den också kanske se ut.

Men jag undrar en sak, har ena såna där Apple TV, går den att styra med ajfånen på nåt sätt?

Bifogat

• mobiltelefon.gif
    mobiltelefon.gif
    30.6 KB · Visningar: 27

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Så här kan iPhone 5 komma att se ut. Vad tycker ni?

iphone5_mockup.jpg

Den där bilden användes vid förra ryktesgången... och nästa iPhone är ju typ 9mån bort så vem bryr sig egentligen. ;)

så här kan den också kanske se ut.

Men jag undrar en sak, har ena såna där Apple TV, går den att styra med ajfånen på nåt sätt?

Ja, remote heter programmet.

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
:)

iOS 5.0.1 beta contains improvements and other bug fixes including:
– Fixes bugs affecting battery life
– Adds Multitasking Gestures for original iPad
– Resolves bugs with Documents in the Cloud
– Improves voice recognition for Australian users using dictation
– Contains security improvements iOS 5.0.1 beta introduces a new way for developers to specify files that should remain on device, even in low storage situations.

iOS 5.0.1 släpps om ett par veckor.

:rofl :rofl

Bloody 'ell maite, whoy cännet rekignayze wut I´m sayyen?

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
Inte lätt att bo i Australien.
Först är allting upp-o-ner å sedan fattar inte ens telefonerna hur de pratar :rofl

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
jag har problem med att min 4s tappar täckning hela tiden. täckningsmätarn tickar ner och försvinner och kommer inte tillbaka om jag inte startar om luren eller plockar ur och stoppar tillbaka simkortet. Först trodde jag det berodde på halvtaskig täckning hemma då vi har lite fläckvis bra/dålig i olika delar av huset men det är samma problem på jobbet, där jag normalt sett har full täckning överallt. Ligger felet hos telenor eller i telefonen? Någon som har något tips?
Eftersom jag råkat ut för samma sak kontaktade jag Telenor och fick följande svar:

Hej Perra. Vi har fått indikationer på att en del kunder upplever problem med täckningen i vissa telefoner och håller på att felsöka för att hitta felorsaken. Detta behöver jag lägga ett ärende på till våra tekniker. jag behöver be dig om telefonens IMEI och serienummer samt ett alternativt nummer vi kan återkoppla till dig på och en epostadress.

Provade att köra Bredbandskollen när staplarna var helt borta och det bara stod 3G. Får samma hastighet som med 3-4 staplar så det kanske är något i iOS som buggar för vissa operatörer?

Återkommer när och om jag får svar från Telenor.

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Eftersom jag råkat ut för samma sak kontaktade jag Telenor och fick följande svar:

Hej Perra. Vi har fått indikationer på att en del kunder upplever problem med täckningen i vissa telefoner och håller på att felsöka för att hitta felorsaken. Detta behöver jag lägga ett ärende på till våra tekniker. jag behöver be dig om telefonens IMEI och serienummer samt ett alternativt nummer vi kan återkoppla till dig på och en epostadress.

Provade att köra Bredbandskollen när staplarna var helt borta och det bara stod 3G. Får samma hastighet som med 3-4 staplar så det kanske är något i iOS som buggar för vissa operatörer?

Återkommer när och om jag får svar från Telenor.

Dom där staplarna ska man inte hänga upp sig för mkt på. Dom är väldigt osäkra i sin visning.

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
Vill du ha bättre info än vad staplarna ger så mata in följande nummer för att starta en field test på din iPhone.

*3001#12345#*

Sedan är frågan bara vad allt betyder som man får fram ;)

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Dom där staplarna ska man inte hänga upp sig för mkt på. Dom är väldigt osäkra i sin visning.
Jag vet, men de har ju funkat bra på 4:an så något är fel hos Telenor eller 4S.

Jag tror problemet uppstår när man för en kort stund har riktigt dålig täckning och kanske till och med tappar 3G. Har inga problem på jobbet där det är bra mottagning, bara hemma (där mottagningen är usel).
Sedan är frågan bara vad allt betyder som man får fram ;)
De skulle onekligen vara bra att veta :D

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
Jag vet, men de har ju funkat bra på 4:an så något är fel hos Telenor eller 4S.

Jag tror problemet uppstår när man för en kort stund har riktigt dålig täckning och kanske till och med tappar 3G. Har inga problem på jobbet där det är bra mottagning, bara hemma (där mottagningen är usel).
De skulle onekligen vara bra att veta :D

jag har varit i kontakt med telenor och fått samma svar. jag misstänker nåt liknande, har mer problem hemma än på jobbet. känns som själva problemet är att telefonen inte klarar att hitta täckningen igen om den en gång tappat den.

edit: skönt att det inte har pratats något om att dom flyttat ner knapparna på 4s. Fick hem mina ebay skal nu och dom sitter ju skit pga det. lästa om det nånstans häromdagen men va som sagt redan beställt. tänk på det innan ni lägger multum på fräna skal.

Last edited:

T509

Spondon rider!!!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Spondonbygge, vikt: 168kg tankad o klar! GSXR 750 -03
Jag har en Philips dcm580 docka som har slutat fungera efter uppgraderingen till ios5! Någon annan med samma problem?

Nyheter
Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom