iPhone-tråden

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
Beror väl på hur snabbt de upptäcker honom.
Är han klumpig så att det är lätt för Apple att upptäcka så är det inget att ha ;)

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
S&S3M; Håller delvis med där, killen gav dom tips om ett säkerhetshål, men samtidigt, han har godkänt sitt "developer agreement" (i brist på bättre ord just nu) och där står det att man inte får attackera eller utnyttja Apple's grejor på diverse sätt.

Samtidigt som han har hjälpt dom och så sett inte utnyttjat säkerhetshålet mer än att bara skapa uppmärksamhet kring det, så kan dom ju inte låta honom stå ovanför alla andra om man säger så. Han är säkert välkommen tillbaka om någon månad, Apple som viss markera bara antar jag.

Pawel

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 May 2007
Hoj
Speed Triple 1050 -05
Sådär, nu kom det väntade:

FLASH till mobila enheter lägs ner. Adobe satsar på utveckling av Air samt HTML5 istället. Inte helt oväntat...

IDG

HELLFIRE666

Med lem
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
Hayabusa -00
Jo, Apple tar betalt, det är dom duktiga på och har alltid varit.

Men har man en kundbas fanboys som köper skiten oavsett pris så kan man ta betalt, det skulle nog alla företag göra.

Apropå Flash så var det en iPhoneägare som frågade efter det... :glömdet

http://www.phonesreview.co.uk/2011/11/09/adobe-flash-player-for-mobile-ditched/

Inga kommentarer.

Uppenbarligen finns det ju andra som gärna vill ta del av hela internet även på sin telefon.

En klar brist som Apple har haft gott om tid att åtgärda, men struntat i.

Men nu när Steve är borta kanske självgodheten i företaget minskar, och kompromissviljan ökar, på gott och ont.

Uppenbarligen tycker inte ens adobe själva att skiten är bra så man kan inte välja överhuvudtaget.

http://www.phonesreview.co.uk/2011/11/09/adobe-flash-player-for-mobile-ditched/

Last edited:

Kroon

Jourhavande älskare
Gick med
27 Mar 2007
Hoj
Kinespuff Vespa 125cc
Hur (inte om) får jag låtar från tuben till min spotify? Någon gång nånstans läste jag i farten att det var möjligt. Mvh

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
iOS 5.0.1 finns att ladda ner nu :)

Jag lyckades inte uppdatera över Wi-Fi. Fick det härliga "okänt fel" men när jag kopplade med USB-kabel gick det som en dans.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Uppdatering till iOS 5.0.1 gick perfekt via WiFi.

Däremot buggar WiFi-synk lite; man får sätta igång det manuellt, iTunes fetlåser sig etc.

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
Trött på iTunes?
Jag hittade lite alternativ i den här artikeln.

http://techgyo.com/index.php/five-f...0-5-for-managing-your-apple-ipad-iphone-ipod/

Five Free Alternatives to iTunes 10.5 for managing your Apple devices iPad, iPhone & iPod
By conielben on November 10, 2011

With the recent release of iTunes 10.5, you can store your music and TV purchases in iCloud and get them on your iPad, iPhone or iPod any where and anytime. However, its speed and performance still hasn’t been updated in any meaningful way so that many Apple devices fans think it as a clunky, slow and bloat software and try to search for alternative ways to manage their Apple devices content easier.

This passage rounds up Five free alternatives to iTunes for easily managing your iPad, iPhone and iPod:

Alternative 1: CopyTrans Manager

CopyTrans Manager is a free iTunes replacement to fully support the iPad, the iPhone and the iTouch.It is designed for Windows XP, Vista, and Windows 7 and portable so that you don’t need to install any program and just take it with you on your iPad, iPhone, iTouch to use on any PC on-the-go.

CopyTrans Manager works with a range of models:
iPhone, 3G, 3GS, 4 and 4S up to iOS 5
iPod Touch, 2G, 3G, 4G and 5G up to iOS 5
iPad 1 and 2 up to iOS 5
iPod Nano up to iPod Nano 5G
iPod Classic, iPod Video and iPod Photo
iPod Shuffle up to iPod Shuffle 4G
iPod Mini
Now reads Mac formatted iPods (HFS+)

Alternative 2: YamiPod

YamiPod is a iTunes alternative freeware for you to efficiently manage your iPod. It can be run directly from your iPod and needs no installation in Mac OS X, Windows and Linux. YamiPod is now available in 28 languages including English, French, German, Italian and so on. With YamiPod, you can copy music to iPod and move music from iPod back to your computer.

Alternative 3: gtkpod iPod Manager

gtkpod iPod Manager is a free iTunes replacement for Linux users, which supports all iPod models and supports various file types. With gtkpod, you can add MP3, WAV, M4A (non-protected AAC), M4B (audio book), podcasts, and various video files (single files, directories or existing playlists) to your iPod and create, modify playlists. gtkpod has the ability to modify ID3 tags and refresh ID3 tags from file.

Alternative 4: Songbird

As iTunes alternative software, Songbird is a intergration of desktop Web player, a digital jukebox and Web browser. it supports add-ons and skins feathers, for example, with Last.fm Radio Add-on, you can listen to tracks based on your Songbird, scrobble your last.fm labrary, or tune in to your friend’s favorite songs. And Songbird is a cross-platform and open source software. Some of the most popular handsets in the world are fully supported by Songbird like Samsung Captivate, Epic 4G, Vibrant, Fascinate and Samsung Galaxy Tab.

Alternative 5: Winamp

With Winamp, you can listen, watch and manage music, video, podcasts and internet radio on your desktop and devices. Winamp is for people who like to customize, tinker and tweak: offering the widest range of extensions, skins, and services to add to your experience. And Winamp allows you to significantly customize your experience with over 6,000 add-ons (skins, plug-ins, online services and visualizations) created by a loyal development community. The Winamp Media Player is used worldwide and comes available in 16 different languages.

Author Bio : Conielben is a blogger who works for Software Review which is a technology blog.

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
Om du snabbt vill komma åt vissa inställningar med en genväg (ex. stäng av WiFi) utan att behöva navigera ner i flera nivåer så finns det är tricket :)

http://www.idownloadblog.com/2011/1...airplane-mode-and-more-no-jailbreak-required/

How to Create Custom Shortcuts For WiFi Settings, Airplane Mode, and More – No Jailbreak Required

Jeff Benjamin, Nov 11, 2011
26 Comments

It’s going on a month since the iPhone 4S made its initial debut, and we’re still without a jailbreak. Not that we’re complaining; we never expected a jailbreak for the 4S to be released this soon anyway.

Still, it’s hard giving up some of the luxuries that jailbreaking brings to the for — namely SBSettings toggles to quickly enable and disable certain low-level functions like WiFi, Bluetooth, Airplane mode, etc.

Fortunately, there is a compromise. We’ve briefly touched on it before, but in this article and video walkthrough we’ll show you how to create custom shortcuts to your favorite settings; no jailbreak required…

In this video tutorial, I used IconProject to create the custom icons with specific URL links to certain Settings app sections. IconProject is $0.99 on the App Store, but it’s super easy to use, and far and away the best app I’ve seen of this nature.

Admittedly, this is not a replacement for SBSettings, because SBSettings allows for direct toggles. This is more of a shortcut to specific sections of the Settings app. Again, it’s not a replacement, but it is a decent compromise until a jailbreak is released.

If you want to know all of the shortcut addresses to the various panels in the Settings app, you can use the following preference shortcut addresses:

Preference Shortcuts
About — prefs:root=General&path=About
Accessibility — prefs:root=General&path=ACCESSIBILITY
Airplane Mode On — prefs:root=AIRPLANE_MODE
Auto-Lock — prefs:root=General&path=AUTOLOCK
Brightness — prefs:root=Brightness
Bluetooth — prefs:root=General&path=Bluetooth
Date & Time — prefs:root=General&path=DATE_AND_TIME
FaceTime — prefs:root=FACETIME
General — prefs:root=General
Keyboard — prefs:root=General&path=Keyboard
iCloud — prefs:root=CASTLE
iCloud Storage & Backup — prefs:root=CASTLE&path=STORAGE_AND_BACKUP
International — prefs:root=General&path=INTERNATIONAL
Location Services — prefs:root=LOCATION_SERVICES
Music — prefs:root=MUSIC
Music Equalizer — prefs:root=MUSIC&path=EQ
Music Volume Limit — prefs:root=MUSIC&path=VolumeLimit
Network — prefs:root=General&path=Network
Nike + iPod — prefs:root=NIKE_PLUS_IPOD
Notes — prefs:root=NOTES
Notification — prefs:root=NOTIFICATIONS_ID
Phone — prefs:root=Phone
Photos — prefs:root=Photos
Profile — prefs:root=General&path=ManagedConfigurationList
Reset — prefs:root=General&path=Reset
Safari — prefs:root=Safari
Siri — prefs:root=General&path=Assistant
Sounds — prefs:root=Sounds
Software Update — prefs:root=General&path=SOFTWARE_UPDATE_LINK
Store — prefs:root=STORE
Twitter — prefs:root=TWITTER
Usage — prefs:root=General&path=USAGE
VPN — prefs:root=General&path=Network/VPN
Wallpaper — prefs:root=Wallpaper
Wi-Fi — prefs:root=WIFI

Special thanks to Clay Russell at The iPhonaddict for the tip.

What do you think? Is this enough to hold you over until a jailbreak hits the 4S, or an untethered jailbreak hits iOS 5? Share your thoughts with us below.

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Synd att man inte verkar kunna bygga kommandon som tex stänger av eller aktiverar Wi-Fi. Nu sparar man ett eller inget klick (om man lägger genvägen i en folder) jämfört med att klicka på inställningar.

Jojjeman

aka farfar
Gick med
12 Apr 2006
Hoj
En tung
jag har varit i kontakt med telenor och fått samma svar. jag misstänker nåt liknande, har mer problem hemma än på jobbet. känns som själva problemet är att telefonen inte klarar att hitta täckningen igen om den en gång tappat den.

Hur har det gått? Fått rätt på sakerna?

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
Hur har det gått? Fått rätt på sakerna?

tänkte ringa å be dom dra åt helvete i torsdags. 2 veckor ångerrätt = dom får ta tillbaka skiten och tappa en kund sen gamla goda vodafonetiden. dock blev det inte av att jag ringde och upptäckte uppdateringen från apple på kvällen. efter uppdateringen har jag inte haft några problem alls. nu lär man väl inte ens ringa å gnälla trots att man inte fått något besked som man blivit lovad av iphonesupporten...

Jojjeman

aka farfar
Gick med
12 Apr 2006
Hoj
En tung
tänkte ringa å be dom dra åt helvete i torsdags. 2 veckor ångerrätt = dom får ta tillbaka skiten och tappa en kund sen gamla goda vodafonetiden. dock blev det inte av att jag ringde och upptäckte uppdateringen från apple på kvällen. efter uppdateringen har jag inte haft några problem alls. nu lär man väl inte ens ringa å gnälla trots att man inte fått något besked som man blivit lovad av iphonesupporten...

Du har längre ångerrätt än så om grejorna inte funkar..

Snackade med tele2 idag som jag har, och dem ville skicka en ny lur. För alla dem som fått nya har inte hört av sej sa dem..tror dock mer på att det e deras nät som suger än luren tyvärr..

Kollar man sen 99.se så verkar det vara telia/tele2 som har problem eftersom dem delar 3G nät. Och 3/telenor funkar felfritt eftersom dem har egna sådana.

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
Du har längre ångerrätt än så om grejorna inte funkar..

Snackade med tele2 idag som jag har, och dem ville skicka en ny lur. För alla dem som fått nya har inte hört av sej sa dem..tror dock mer på att det e deras nät som suger än luren tyvärr..

Kollar man sen 99.se så verkar det vara telia/tele2 som har problem eftersom dem delar 3G nät. Och 3/telenor funkar felfritt eftersom dem har egna sådana.

jag har läst mycket trådar på nätet och mitt problem verkar framförallt gälla telenor och tele2. sen varför mitt bekymmer löste sig efter uppdateringen har jag ingen aning om. dan innan jag gjorde uppdateringen gjorde jag en komplett återställning med nya operatörsinställningar och allt vad det innebär utan resultat. det känns som att både apple och operatörerna mörkar en hel del men det känns som att alla har problem på ett eller annat vis.

Nyheter
Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom