iPhone-tråden

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Någon mer som upplever detta problem?

Vet inte om det har med iOS 8 eller iPhone 6 att göra, men när jag spelar upp en video (YT, FB o.s.v.) och har telefonen på ljudlös så spelas inget ljud upp och det är väl ganska naturligt, men när jag sätter igång ljudet med sidoknappen så visas volymmätaren för ringsignalen och videon är fortfarande tyst. För att få igång ljudet behöver jag då stänga videon och ladda om hemsidan den visas på. Först då kommer det igång.
Känns mer som en bugg än en "feature" för ibland fryser videon helt när jag försöker aktivera ljudet, ibland kommer ljudet igång några sekunder sen fryser videon and so on and so forth.

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Någon mer som upplever detta problem?

Vet inte om det har med iOS 8 eller iPhone 6 att göra, men när jag spelar upp en video (YT, FB o.s.v.) och har telefonen på ljudlös så spelas inget ljud upp och det är väl ganska naturligt, men när jag sätter igång ljudet med sidoknappen så visas volymmätaren för ringsignalen och videon är fortfarande tyst. För att få igång ljudet behöver jag då stänga videon och ladda om hemsidan den visas på. Först då kommer det igång.
Känns mer som en bugg än en "feature" för ibland fryser videon helt när jag försöker aktivera ljudet, ibland kommer ljudet igång några sekunder sen fryser videon and so on and so forth.

Sådär verkar det vara även för Android. Generellt kodningsproblem kanske? Inbäddade klipp saknar ljud, men "klickar" man upp dem, så kommer ljudet korrekt. Kan vara att ljudströmmen inte laddas in när progremmet fått indikation på att ljudet är avstängt? I don't know... :)

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Någon som har tips på skal/skydd till en iPhone 6 plus?
Gärna från eBay.
Motivera gärna lite fördelar/nackdelar.

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Någon som har tips på skal/skydd till en iPhone 6 plus?
Gärna från eBay.
Motivera gärna lite fördelar/nackdelar.

Sök efter: armor iphone 6.

Lär lätt köpa ett sådant skydd när mitt försäkringsbolag har slutat bråka med mig och fattat att jag inte accepterar att dom lagar min spruckna skärm utan ger mig en helt ny telefon! Dom har förfärligt svårt att förstå att jag blir av med min reklamationsrätt om en oauktoriserad reparatör öppnar upp min telefon samt ersätter originalskärmen med en piratskärm. Kärringen på f-bolaget skulle kontaktat mig i veckan men inte gjort så ännu efter att jag vänligen men bestämt avböjt en reparation i första hand men jag är inte orolig, tror inte att dom vill bli av med mig som kund då jag tillhör deras 100%-are dvs endast bidrar och aldrig utnyttjar ngn försäkring och det blir nog billigare för dem att ge mig en ny telefon än att jag tar mina försäkringar och drar till ett annat bolag:D to be continued....

http://www.ebay.co.uk/itm/Urban-Arm...lePhonesCasesPouches&var=&hash=item2a4471bc72

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
Har du hämtat skumma saker från Kina så kan du vara smittad med WireLurker.

How To Find And Remove WireLurker Malware From iPhone, iPad
http://zite.to/1zBFlWd via @zite

Min JB iPad är ok i alla fall.
Å andra sidan har jag inte hämtat ngt från Kina mer än Pangu så ingen sfbase.dylib här :tummenupp

ImageUploadedByTapatalk1415438756.132387.jpg

Last edited:

Jacobsson

Sporthojsnörd
Gick med
22 Feb 2009
Hoj
...Rsv4
En kompis har inte längre iPhone men hur jag än gör så tror min iPhone att han har det fortfarande och vill använda iMessage. Har kopplat ur det, staratat om mobilen, tagit bort han och lagt in han igen. Tryckt på skicka som sms till han men den ändrar bara tillbaka till iMessage.. Hur fan får man iphonen att fatta att han har ett annat märke idag??

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
En kompis har inte längre iPhone men hur jag än gör så tror min iPhone att han har det fortfarande och vill använda iMessage. Har kopplat ur det, staratat om mobilen, tagit bort han och lagt in han igen. Tryckt på skicka som sms till han men den ändrar bara tillbaka till iMessage.. Hur fan får man iphonen att fatta att han har ett annat märke idag??

Klicka i skicka som sms om iMessage inte fungerar under inställningar.

Blue

Irriterande...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Syrrans 883 och en Nikon Deetree.

Han glömde kanske att stänga av iMessage innan han bytte telefon.

https://selfsolve.apple.com/deregister-imessage

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Hur blir man av med icloud? :mad:

75% av alla låtar jag har i luren har fått icloutsymbolen och går inte att spela utan måste laddas ner för att spelas.... Har ju köpt det mesta jag har i luren så tycker jag borde få göra vad jag vill med det. Var, när och hur hamnade allt i ajklowd? Jag har aldrig fått någon förfrågan om detta. Kan man bli av med skiten?

:mad:

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Hur blir man av med icloud? :mad:

75% av alla låtar jag har i luren har fått icloutsymbolen och går inte att spela utan måste laddas ner för att spelas.... Har ju köpt det mesta jag har i luren så tycker jag borde få göra vad jag vill med det. Var, när och hur hamnade allt i ajklowd? Jag har aldrig fått någon förfrågan om detta. Kan man bli av med skiten?

:mad:
Stäng av iTunes match på luren och synca om från datorn.

Salvion

Medlem
Gick med
14 Mar 2011
Hoj
BMW R 1200 GS - 2011

Apple har nyligen smugit ut en lösning på detta (tydligen en massa bråk om detta världen över)
https://selfsolve.apple.com/deregister-imessage

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...