iPhone-tråden

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Är det någon som har koll på om Apple ska släppa en iPhone mini. Jag har fortfarande inte ersatt in 4S. Tycker att den minsta iPhone 6 är för stor. En iPhone 5 lockar inte. Gillar inte formatet på den heller om jag ska vara ärlig.

MrMask

Ny medlem
Gick med
1 May 2014
Hoj
Kawasaki z800 -14
Är det någon som har koll på om Apple ska släppa en iPhone mini. Jag har fortfarande inte ersatt in 4S. Tycker att den minsta iPhone 6 är för stor. En iPhone 5 lockar inte. Gillar inte formatet på den heller om jag ska vara ärlig.

Finns inga rykten om någon sågan längre vad jag har sett tyvärr.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Finns inga rykten om någon sågan längre vad jag har sett tyvärr.

Tack, jag sökte lite på nätet. Verkar fortfarande vara lite rykten om en sådan på sina ställen. Men det kan ju vara bara önsketänkande rykten som det aldrig blir något av. Min 4S fungerar bra fortfarande så jag har ingen panik med att byta ut den.

MrMask

Ny medlem
Gick med
1 May 2014
Hoj
Kawasaki z800 -14
Tack, jag sökte lite på nätet. Verkar fortfarande vara lite rykten om en sådan på sina ställen. Men det kan ju vara bara önsketänkande rykten som det aldrig blir något av. Min 4S fungerar bra fortfarande så jag har ingen panik med att byta ut den.

Jag kan definitivt ha fel, läser mest på iClarified och dom kan ha fokuserat på ryktena on den nya ipaden

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
O ärade armada av geeks jag kallar eder hjälp å min arma moders vägnar.

Sitter och försöker hjälpa henne med sin Iphone 4 som verkar kukat ur.

För några veckor sedan brakade batteritiden ihop totalt. En uppladdad telefon håller knappt i standby över natten.

Jag har kollat fall telefonen tillhör de som apple fixar på garanti men den här är inte med och bör inte ha det felet.
Jag har bytt batteri utan någon skillnad, testat att stänka av olika funktioner (vilket inte känns som en slutgiltig lösning), även skrotat mailen som vissa skriver kan braka ihop och ligga och söka ur batteriet. Jag har återställt telefonen via inställningar och kvar är väl bara att totalåterställa den och i så fall skrota all backup i datorn vilket känns trist.

Det känns som att det är någonting som ligger och söker/försöker söka så den drar ström som en startmotor.

jelp mej

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
Har hört att sprickbildning i div kablage kan fucka till batteritiden oxå.

Har du fö försökt med en helt ren återställning utan att lägga tillbaka backupen för att se hur den fungerar över huvud taget?

Annars finns det en WiFi-bugg som drar duktigt med ström under vissa omständigheter.
Det är oklart om den är fixad i iOS 8.2.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Har hört att sprickbildning i div kablage kan fucka till batteritiden oxå.

Har du fö försökt med en helt ren återställning utan att lägga tillbaka backupen för att se hur den fungerar över huvud taget?

Annars finns det en WiFi-bugg som drar duktigt med ström under vissa omständigheter.
Det är oklart om den är fixad i iOS 8.2.

Wifi är avstängt. En ren återställning är som jag ser det det enda jag har kvar om det inte finns andra saker det kan bero på. Broblemet är att då kan man inte köra i backupen utan måste rensa den och börja från början och det är så sjuuukt jobbigt. Vet ju inte vad i den som är paj i så fall.

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
Wifi är avstängt. En ren återställning är som jag ser det det enda jag har kvar om det inte finns andra saker det kan bero på. Broblemet är att då kan man inte köra i backupen utan måste rensa den och börja från början och det är så sjuuukt jobbigt. Vet ju inte vad i den som är paj i så fall.

Du kan lägga tillbaka en backup närsomhelst så länge iOS versionerna matchar.

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Tjena.

Ibland när jag skriver sms så händer det att jag, av misstag, kommer åt knappen på bilden nedan. Detta får effekten att hela texten raderas, vilket såklart gör att jag får en släng av tourettes och måste börja om igen.
Är det någon som kan förklara fördelen med den här knappen, eller är det något som Apple lagt dit bara för att jävlas?

SMS iPhone 6.png

Bonzo

Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kan du inte bara skaka till telefonen så texten kommer tillbaka?

Tydligen kan jag det, där ser man. Hade jag vetat det tidigare hade det besparat mig en massa svordomar. :tummenupp
Ställer mig ändå frågande till funktionen, och framförallt placeringen av knappen. Det borde vara svårare att komma åt den av misstag.

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Tydligen kan jag det, där ser man. Hade jag vetat det tidigare hade det besparat mig en massa svordomar. :tummenupp
Ställer mig ändå frågande till funktionen, och framförallt placeringen av knappen. Det borde vara svårare att komma åt den av misstag.

Mitt tangentbord ser inte ut sådär. :) Har inte den knappen. Men jag kan skaka bort text och skaka dit den igen. :)

Bonzo

Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Mitt tangentbord ser inte ut sådär. :) Har inte den knappen. Men jag kan skaka bort text och skaka dit den igen. :)

Vad i helv...? Du har väl iPhone 6? Vad har jag gjort för illa som måste dras med den knappen då? Livet är bra orättvist ibland. :gråta
Har du något eftermarknadstangentbord kanske?

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Vad i helv...? Du har väl iPhone 6? Vad har jag gjort för illa som måste dras med den knappen då? Livet är bra orättvist ibland. :gråta
Har du något eftermarknadstangentbord kanske?

Jag fick en ny 4s så jag nöjer mig med den så länge den funkar så bra som den gör. Troligen därför jag slipper den. :banana

Bonzo

Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Jag fick en ny 4s så jag nöjer mig med den så länge den funkar så bra som den gör. Troligen därför jag slipper den. :banana

Så är det nog. Det verkar vara en del av konceptet "ny och förbättrad".

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år